Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Volgens mij gaat het niet dat mensen, en ik ook "tegen" de NPO zijn...  maar, en nu praat ik voor mezelf, ik ben niet bereid om 15 euro of meer te gaan betalen voor deze zenders, die je in principe al betaald hebt via je belasting geld...  Dat je daar dan 27 andere zenders "bij krijgt" doet niet ter zaken...  een systeem als in Oostenrijk of Zwitserland, met een abo-loze smartcard die je om de zoveel tijd moet vervangen, kan ik begrijpen ivm de zgn. rechten...  maar dat mag hooguit iets van een 10 euro per jaar kosten...

Ik kijk dus ook geen NPO, omdat ik het het geld niet waard vind om een heel pakket te abonneren... Bovendien zijn er wat mij geen programma's die ik mis, omdat ik alles wat ik wil zien ook op ARD/ZDF/SVT kan zien...

Een mens maakt keuzes, en voor mij valt NPO af, wegens te weinig interessant en te duur door de pakket-dwang.

 

Daar zou Joyne dus een interessant public-service pakket kunnen introduceren... maar de overheid zal daar dan wel weer een stokje voor steken met hun over-regulering in onbelangrijke dingen.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik snap trouwens niet dat er zoveel Nederlanders zijn die met alle geweld op vakantie of als ze in Z.Europa wonen naar die NL TV willen kijken. Er zijn toch zoveel andere dingen te doen als naar die rommel met reklame te kijken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Drs Ijzerbout

 


Ik snap trouwens niet dat er zoveel Nederlanders zijn die met alle geweld op vakantie of als ze in Z.Europa wonen naar die NL TV willen kijken. Er zijn toch zoveel andere dingen te doen als naar die rommel met reklame te kijken.

 

Dat komt omdat men de taal verstaat.

 

Toen ik in Portugal was keek ik altijd naar BVN, dit was het enige stn wat ik kon verstaan.

 

Nou even over jouw qth, toen die MBC's nog vanaf de BADR4 werden uitgezonden keek ik daar ook vaak naar (vooral naar MBC Action); gewoon omdat ze in de originele (Engelse taal) werden uitgezonden; die Arabische ondertitels stoorden mij niet.

 

Je moet het gewoon kunnen verstaan.

 

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

15 euro of meer te gaan betalen voor deze zenders, die je in principe al betaald hebt via je belasting geld... 

Uit het belastinggeld (+reklame) worden de programma's gefinancierd en distributie via DVB-T. Voor de distributie via andere kanalen wenst de NPO betaald te worden en jij dus ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed, Arabisch kan ik ook niet. Om dat nog te leren ben ik te oud.

 

Voor mij is het zo dat als ik (vaak laat) thuis kom, dan wacht er een heerlijke maaltijd en daarmee zijn we de hele avond gezellig met elkaar, de buren, kennisen komen ook wel eens langs en dat is een herhalend social event.

Dan misschien nog even snel voor het naar bed gaan naar het -Heute Journal- op het ZDF kijken. Dat is al lastig vanwege het 3 uur tijdsverschil.

En in de weekenden doen we weer hele andere dingen. TV kijken staat echt niet op de eerste plaats.

 

Formule1 kijk ik wel graag naar maar dat is altijd op een zondag. Dat is een werkdag voor mij dus kan ik het op mijn werk zien of ik ga met een collega naar een hotelbar en zien het dan daar bij een borrel en wat eten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je dan naar een Europese- of Amerikaanse bar?

Die mensen in jouw qth mogen toch helemaal geen borrel drinken?

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat moet je nu met een FTA pakket, met een goede schotel, evt. draaibaar, pluk je ze voor nop uit de lucht.

 

Uiteraard moet ik niets met een FTA pakket.

Maar van de Mediawet moeten er op dit moment nu eenmaal 30 zenders in een lijst staan. Zo'n lijstje kan Joyne maar beter maken, om de goden niet te verzoeken.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga je dan naar een Europese- of Amerikaanse bar?

Die mensen in jouw qth mogen toch helemaal geen borrel drinken?

 

In een hotelbar mag er over het algemeen gewoon alcohol gedronken worden. Zelfs tijdens de Ramadan.

We gaam dan meestal naar de ICON bar in het Radisson Blu hotel in Al Fatah Str. Dat is net aan de overkant van het MBC gebouw. En dat doen we omdat we daar 30% MBC korting krijgen op het eten en drinken in alle restaurants en bar´s.

Is het Formule1 ´s avonds, dan gaan we naar de rooftop bar. Maar in de zomer is die gesloten vanwege de hitte.

 

https://www.google.de/search?client=firefox-b&q=Radisson+blu+media+city+bar&npsic=0&rflfq=1&rlha=0&rllag=25093846,55155566,53&tbm=lcl&ved=0ahUKEwjsjPGA1_vTAhVEdCwKHZ6BAssQtgMIMQ&tbs=lrf:!3sEAE,lf:1,lf_ui:2&rldoc=1&biw=1280&bih=675

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Man, wat leuk en gezellig, nou snap ik waarom je die werkplek hebt aangenomen!

 

Groetjes,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

En het is nu net de mediawet van Dekker die er voor zorgt dat alles zo mank loopt.

Dekker is de initiatiefnemer die de NPO voorstelde om het geld dat hij weg haalde bij de NPO dan maar weer weg te halen bij CD.

 

De politiek moet zich niet zo moeien met de NPO, WIJ betalen daar voor en niet de regering

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uit het belastinggeld (+reklame) worden de programma's gefinancierd en distributie via DVB-T.

Voor de distributie via andere kanalen wenst de NPO betaald te worden en jij dus ook.

 

Dat laatste mag dus niet zoals het Europese Hof in een recent hier gesignaleerd uitspraak (die ging over de publieke Oostenrijkse omroep) heeft uitgemaakt.

 

Laten we het eens over een andere boeg gooien (wellicht iets voor het nieuwe kabinet):

alle publieke zenders "gratis" op elk platform (waarbij de verspreider geen nota krijgt voor auteursrechten en klanten nog slechts distributiekosten in rekening mag brengen). Dit in combinatie met een verplichte landelijke internetdekking van tenminste 20 Mb. Te realiseren in 2020 zoals in Groot-Brittannië. Verder bezuinigen we door de relatief dure DVB-T zenders af te schaffen en/of niet over te gaan op DVB-T2.

 

Zo heeft iedereen in Nederland dan tenminste overal de basiszenders ter beschikking. En expats profiteren van de verspreiding per satelliet.

Pakketaanbieders kunnen dan naar hartenlust pluspakketten aanbieden via hun platform. En daarvoor klanten werven tegen een tarief dat de gek er voor geeft.

 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Man, wat leuk en gezellig, nou snap ik waarom je die werkplek hebt aangenomen!

 

Groetjes,

D-box

 

Op donderdagmiddag is het nog gezelliger. Dan begint het weekend en dan komen alle broadcasters uit Dubai Media City bij elkaar op de borrel. Dat zijn mensen van CNBC, CNN, BBC World, OSN, BeIN Sport, MBC en de toeleveranciers, noem maar op. Iedereen kent elkaar en het is oergezellig. Een soort Media Stammtisch. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geweldig man!

En dat het weekend begint op donderdagmiddag! Super!

 

Maar, ik hou er overop omdat ik zo off topic ben.

 

In ieder geval: geniet ervan, en veel groeten,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als joyne ook 129€/module en kaart zal vragen, en ook een activatie kost van 50€, dan vraag ik me af hoeveel er zullen overstappen. Is een basis pakket prijs onder de 10€ leefbaar voor een aanbieder?

Als de basis prijs bvb 2€ lager is, de startprijs evenveel als cd, en neem nu dat de kaart niet draait in een softcam.

Ik weet het niet of in dat geval joyne een concurrent of bedreiging zal zijn voor cd. De basis kanalen zijn nog intern deelbaar bij cd, maar als dit bij joyne niet het geval zou zijn?

Kan je enkel leven van een paar duizenden of meer expats?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als joyne ook 129€/module en kaart zal vragen, en ook een activatie kost van 50€, dan vraag ik me af hoeveel er zullen overstappen. Is een basis pakket prijs onder de 10€ leefbaar voor een aanbieder?

Als de basis prijs bvb 2€ lager is, de startprijs evenveel als cd, en neem nu dat de kaart niet draait in een softcam.

Ik weet het niet of in dat geval joyne een concurrent of bedreiging zal zijn voor cd. De basis kanalen zijn nog intern deelbaar bij cd, maar als dit bij joyne niet het geval zou zijn?

Kan je enkel leven van een paar duizenden of meer expats?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...