Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

En wat dan nog?

De bijdragen van drs Ijzerbout vanuit zijn standpunt (incl. geografische) vind ik doorgaans best de moeite waard wanneer we hier weer eens dreigen weg te zakken in ons eigen kleine, Nederlandse (denk)wereldje.

 

(En dat geld voor bijna alle posters in dit forum die als Nederlander expat zijn en ons vertellen over buitenlandse keerzijdes van allerlei Nederlandse medailles.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nja, Eduard07,

Ik mag Svetik gewoon.

 

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we er nu maar over ophouden, ik ben wederom volkomen off topic, en een IP-ban zie ik echt niet zitten.

 

Groetjes allemaal,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alsof 'Europese Unie' zinvol is ;) De ontvangst in Nederland van CD is in Nederland totaal anders dan in Portugal, beiden EU.

 

Niet zo bijdehand proberen te zijn.

Even iets verder kijken dan je neus lang is, bril opzetten en mijn onderschrift lezen.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

En wat dan nog?

De bijdragen van drs Ijzerbout vanuit zijn standpunt (incl. geografische) vind ik doorgaans best de moeite waard wanneer we hier weer eens dreigen weg te zakken in ons eigen kleine, Nederlandse (denk)wereldje.

 

 

Die zijn absoluut de moeite waard Eduard, maar de woonplaats staat al onder zijn profielfoto dus een beetje overbodig om het in veel berichten nog eens te melden. En zeker interessant dat Joyne straks wel in Dubai te ontvangen is en CD met geen mogelijkheid. Daarmee heeft Joyne wel een flinke streep voor op CD.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vriendin kijkt graag naar de Franse programma´s op TF1, France 2, etc. maar die zitten allemaal op de kabel van Etisalat.

Ik kijk het meeste naar  MBC2/4/Action/Max, maar dat doe ik omdat ik er werk. En de films zijn lang niet slecht.

En naar ARD/ZDF.

 

Heb je ARD daar ook op de kabel dan?

 

 

Overigens: Het aantal transponders dat Joyne kan gaan gebruiken op de Wide Beam is max. twee want meer zijn er niet meer vrij op de Eutelsat 9B (t.w. transponders E2, 11747 H en E19, 12073 V), tenzij er nog transponders (van bijv. KabelKiosk) naar de nog vrije transponders op de Germany A beam (10700-10950) overgezet worden. Deze frequenties zijn tot nu toe echter nog niet gebruikt en zijn ook maar beperkt te gebruiken vanwege gebruik op de nabij gelegen Eutelsat 7A en 7B.

Op termijn zal Eutelsat nog wel wat kunnen gaan schuiven met satellieten, maar een lancering van een Eutelsat 9C is vooralsnog niet gepland.

En als je rekening wilt houden met de naburige satellieten Eutelsat 10A en 7A/7B blijft er ook niet veel frequentieruimte over.

  • Like 1

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn absoluut de moeite waard Eduard, maar de woonplaats staat al onder zijn profielfoto dus een beetje overbodig om het in veel berichten nog eens te melden.

 

In vele gevallen is het best relevant. Ik heb er geen moeite mee. Laten we elkaar in dit forum niet gaan corrigeren op ieders vertelstijl.

 

@Alex1970, mij lijken twee transponders zeker te volstaan als Joyne zich wil concentreren op een kernpakket (in HD).  

(En qua kosten zal de startende Joyne nu zeker ook niet meer willen.)

aangepast door Eduard07
  • Like 1

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mee eens, maar veel uitbreiding hoef je dan niet te verwachten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze zich inderdaad willen richten op de kleine groep recreanten in het buitenland hebben ze maar een beperkt pakket nodig, die zijn al blij als ze een stuk of tien/twintig nederlandse zenders kunnen ontvangen. Dat zou de keuze voor 9 oost ook kunnen verklaren.Dus of Joyne echt een concurrent van CD gaat worden vraag ik me af. De markt die ze gaan bedienen is te marginaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...