Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik bedoel wat er staat.

Niet de footprint van Eutelsat.

 

Kan er geen touw aan vast knopen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Goed, uitleg, ik schreef:

Het promoten en verkopen van hun product is hopelijk niet representatief voor hun satelliet signaal wat ze willen gaan uitzenden.

 

Vraag, hoe vindt je de omgang met hun toekomstige klanten tot nu toe?

Hint: begin januari een summiere webpage met de aankondiging dat men 1 april in de lucht komt, gevolgd door een summier persbericht in mei.

Een kampeerforum! weet nu te berichten dat het 12 juli wordt.

 

Wat als hun "product" satellietsignaal/programma's, dienstverlening en klantenservice net zo functioneert als hun huidige communicatie met hun toekomstige klanten.

 

Wanneer ik in juli op vakantie ga, en satelliet tv wil kijken, zou ik niet op Joyne vertrouwen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

... het kabel netwerk dat met overheidsgeld (en dus van ons allen) ooit is aangelegd!!!!

 

De "overheid" dat zijn we in feite zelf.

Simpel gezegd; die zamelt geld in dat weer wordt verdeeld over projecten.

Dat in Nederland de wijze van inzameling en verschillende projecten niet ieders goedkeuring kan wegdragen blijkt ook op dit forum regelmatig.

 

mijn vader moest 417 gulden betalen aan de CAI voor Kabel aansluiting.

 

Er was zelfs kabeldwang in combinatie met een antenneverbod. Verplicht (betalen voor)aansluiten en een maandelijks abonnement.

Toen lokale kabels werden overgenomen door particuliere bedrijven kregen sommigen zelfs geld terug.

Zie bijv. http://www.digibron.nl/search/detail/1b217b563d41c2da070137aae50e21cf/aansluiting-opgeheven

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Maar we dwalen af, terug naar het onderwerp, Joyne en Canaldigitaal, concurrenten?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inverto heeft al een leuke kop om al de nederlandstalige zenders van de satelliet te snoepen.

Twin 4-feed LNB for 9°E, 13°E, 19.2°E and 23.5°E for 80cm dish - IDLM-TWNM20-4FDMN-8PP

Linkje naar de inverto site heb ik er niet bij geplaatst maar er is een kop voor een 80cm schotel :)

 

-

This 4 Feed twin-output LNBF is a monoblock LNBF for Ku-band satellite reception from orbital positions 9˚E, 13˚E, 19.2˚E and 23.5˚E. It is intended to be installed with commercially available 80cm satellite dish antennas with f/D ratio of 0.6. 

 

The LNB receives satellite signals in a frequency range of 10.7 to 12.75GHz divided into Low Band (10.70 to 11.70GHz) and High Band (11.70 to 12.75GHz) and in both horizontal and vertical polarizations. The LNB provides two independently switchable IF outputs (Twin model). These ports carry also power supply and control signals and are F-type.

 

DiSEqC1.0 commands allow switching each of the outputs to a particular band and orbital position. “ODU A” corresponds to 9°E, “ODU B” to 13°E, “ODU C” to 19.2°E “ODU D” to 23.5°E. As long as no DiSEqC command has been received, the default feed is 9°E. The LNB comprises four feeds, one for each orbital position. The feeds allow mounting into the feed clamp of the satellite dish. The feeds are marked with “9˚E”, “13˚E”, “19.2˚E” and “23.5˚E” respectively.

 

 

5094%20IDLM-TWNM20-4FDMN-8PP_0.png

  • Like 1

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, leuk als 23.5°E erbij wilt houden, hetgeen m.i. alleen is als je ook TV Vlaanderen (en/of SkyLink?) hebt of als je beide Nederlandse providers wilt bijv. omdat ieder zijn unieke zenders heeft.

Wat overigens nog een USP van Joyne kunnen zijn, naast zo'n 15 basiszenders (NPO, RTL, SBS..) zenders die tot dusver niet via de satelliet te ontvangen zijn.

 

Meer gewenst zou een LNB voor 9/13/19.2/28.2 zijn.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FTA is alleen BVN, alle andere zenders kan je in het buitenland al niet op internet zien (uitzending gemist)  wegens rechten.

Laat staan op satelliet.

 

Wel in noodgevallen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Ceesv,

 

In januari kwam de aankondiging en vanaf toen begonnen ze met de onderhandelingen betreffende satelliet en zenderpakketten,

dan kan je nu nog niet verwachten dat alles rond is.

Dat ze komen staat denk ik wel vast, maar onderhandelen kost tijd en als je nieuw bent kan je niet over een nacht ijs gaan.

 

Vandaar dat we pas begin juli weten wat ze nu echt gaan uitzenden en wat de prijs is.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat is niet altijd zo geweest, in 2001 zat BVN in een extra pakket bij Multichoice.

 

Maar we dwalen weer af van het onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een visiosat bisat met 13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E en heb nu met wat knutselen de 9E er langs gezet.

Heb op zicht redelijk ontvangst, Maar ik lever toch te veel in met deze opstelling met ontvangstwaardes 40% tot 72% .

dit geeft overigens gewoon beeld, maar zal bij een goede bui snel gebeurt zijn.

De FTA zenders die ik overigens zie zijn zeer matig van kwaliteit, door zeer lage bitrates. Overigens het beeld van Fahion Channel is dan wel weer goed door de HD resolutie.

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb hier een visiosat bisat met 13E, 19,2E, 23,5E en 28,2E en heb nu met wat knutselen de 9E er langs gezet.

Heb op zicht redelijk ontvangst, Maar ik lever toch te veel in met deze opstelling met ontvangstwaardes 40% tot 72% .

dit geeft overigens gewoon beeld, maar zal bij een goede bui snel gebeurt zijn.

De FTA zenders die ik overigens zie zijn zeer matig van kwaliteit, door zeer lage bitrates. Overigens het beeld van Fahion Channel is dan wel weer goed door de HD resolutie.

 

Dan doe je toch iets fout, bij mij komt de Eutelsat 9 keihard binnen. en de LNB hier voor hangt net naast die van de Hot Bird.

 

Gisteravond nog even getest, bij een zeer zware onweersbui vielen volgende sats kortstondig uit;

Astra 1 en 3*, de andere sats gaven een vermindering van signaalsterkte, maar waren gewoon te bekijken en kwamen niet in de "gevarenzone".

Heb de test herhaaldelijk gedaan, want zo'n bui blijft niet op een plaats hangen.

De bui ging van west naar oost en moet ook langs de sats die wel doorkwamen gegaan zijn.

 

* Astra 1: hier zit ik ver buiten de footprint, Astra 3: gewone LNB in plaats van flens LNB.

  Astra 1 heeft wel een flens LNB want het gaat om een prime focus schotel en de gewone LNB zit er naast "geplakt". 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...