Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

 

Alleen maar interessant voor de recreatiemarkt, campers e.d.

Zie nou niet heel of half Nederland zijn schotelinstallatie gaan aanpassen naar 9 oost.

Dus een concurrent voor een relatief beperkte groep.

 

Joyne heeft niet voor niets voor Eutelsat 9 Oost gekozen.

Op deze satelliet worden ook de transponders van Tooway uitgezonden, zodat het vanaf juli mogelijk is om met een schotel door heel Europa en Noord Afrika zowel Joyne Nederlandse televisie kanalen, als Tooway snel internet en 12connect VoIp telefonie te ontvangen.

Met een simpele extra beugel kan daar naar wens Astra 19 en 28, of 19 en 23.5 aan toegevoegd worden.

Dat is natuurlijk wel beperkt tot de footprint van Astra en de beschikbare Eirp.

Ook is er al een B&R 65cm automaat beschikbaar ( gebaseert op EIIS) die zowel Astra 23,5 als Joyne 9 kan ontvangen.

 

Dus alles gewoon op een schotel .

 

Daarnaast wordt samen met Joyne ook speciaal voor Nederland een Tooway Open abonnement gelanceert, welke nu al beschikbaar is, waarbij niet je datavolume beperkt wordt, maar na verbruik van je data de snelheid van 30/6 Mbps naar 3/1 Mbps gaat, dus nog als een goed werkende ADSL verbinding.  Voor particulier gebruik voldoende en geen datalimiet.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op de doos zie ik geen + staan bij de beschrijving van de module. Dus een + punt voor joyne liefhebbers.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het zou pas echt een ++ zijn, wanneer die kaart in een softcam zou werken, zonder al te hoge sid limieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of de skew van het monoblock in te stellen is. Ik heb alleen deze foto en het lijkt er op dat de skew niet in te stellen is.

 

Bij de lnb zit een houder welke op een speciale schotel van M7 geschroefd kan worden.

Dan kan je die kantelen voor de skew.

Maar er kan zonder meer een standaard 40mm lnb houder met 22mm ring gebruikt worden

mits de houder een links en rechts gedeelte heeft en de schroeven aan de boven en de onderkant.

Dan kan je dus ook de skew instellen.

En daarnaast kan de vakhandel die Joyne verkoopt deze lnb direct leveren, en eventueel ook een houder welke direct past op Visiosat of Cahors producten van 80 of 100 cm,

Voor een big bisat ga je deze lnb natuurlijk niet gebruiken. En voor de 120 cm kan je 2 beugels van visiosat combineren .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja met deze houder kan met monoblock natuurlijk wel op de juiste schuinte ingesteld worden maar de bevestiging zit nu niet precies in het midden waardoor er onbalans in het forse gewicht is. Een verloopring van 23x40mm klemt niet zo heel geweldig rond de hals van 23mm en de kans op verdraaien is dan zeker mogelijk. Denk eens wat er gebeurt als er een duif op het block gaat zitten.
Dan is de houder die ik in bericht 49 liet zien (en hieronder) een stuk degelijker. Hier zit het block precies in het midden bevestigd en is de zaak dus mooi in balans.
Mogelijk bestaat deze houder uit twee delen die t.o.v. elkaar zijn te verdraaien en dan is de schuinte dus toch in te stellen.
Ik heb deze houder zelf nog nooit in m'n handen gehad maar misschien kan @commentaar hier meer over vertellen.
Inverto Luxemburg heeft me laten weten dat dit block gemaakt is voor hun 80cm Inverto-schotel IDLB-STCF80-KULGO-LPS die net als bijv. de Triax 78 de afmetingen heeft van 70cm breed en 78cm hoog.
 

post-60869-0-24006600-1496412725_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Standaard wordt de dubbele beugel in de doos meegeleverd. Maar die past alleen dus maar op de Inverto schotel.Dan zit die trouwens ook maar met 1 schroef vast, dus als er een duif op gaat zitten heb je het zelfde probleem.

Je kan natuurlijk een metalen plaat maken voor je bestaande schotel maar dat is ook voor velen moeilijk.Maar dan kan je na calibratie een extra gaatje boren en vast zetten.

De laatste beugel welke ik laat zien kan je aan de bovenkant goed vastdraaien zodat de verloopring goed klemt. Die houder past direct op elke visiosat schotel. En voor degene die het helemaal snel en goed willen doen op een visiosat 80-100cm pakken 2 van die houders en de visiosat plaat voor 13-19. Dan kunnen ze de 2 houders exact op de juiste skew instellen en vast draaien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @commentaar

Is het monoblock met die beugel zoals hier boven afgebeeld nu schuin te zetten?
Zou U ook de afstanden van de lnb's eens op willen geven, dan kan ik berekenen voor welke schotels dit viervoudige monoblock geschikt is.
Ik zie dat net als bij de triple-lnb de buitenste golfpijpjes dunner zijn dan de twee middelste.
Wat is de diameter van de middelste twee en wat is de diameter van de buitenste twee?
 

post-60869-0-81825600-1496432655.png

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het van de computertekening opmeet en rekening hou met de verschillende diameters van de golfpijpjes, dan zouden de hart op hart afstanden van de lnb's van links naar rechts op de tekening 9e - 13e - 19,2e - 23,5e zijn:
- tussen de 9e en 13e is 46mm
- tussen de 13e en 19,2e is 64mm
- tussen de 19,2e en 23,5e is 41mm
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @commentaar

 

Is het monoblock met die beugel zoals hier boven afgebeeld nu schuin te zetten?

Zou U ook de afstanden van de lnb's eens op willen geven, dan kan ik berekenen voor welke schotels dit viervoudige monoblock geschikt is.

Ik zie dat net als bij de triple-lnb de buitenste golfpijpjes dunner zijn dan de twee middelste.

Wat is de diameter van de middelste twee en wat is de diameter van de buitenste twee?

 

A=63mm B=127mm C=170mm diameter 21mm / 23mm 

post-108154-0-62168600-1496748508_thumb.jpg

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het van de computertekening opmeet en rekening hou met de verschillende diameters van de golfpijpjes, dan zouden de hart op hart afstanden van de lnb's van links naar rechts op de tekening 9e - 13e - 19,2e - 23,5e zijn:

- tussen de 9e en 13e is 46mm

- tussen de 13e en 19,2e is 64mm

- tussen de 19,2e en 23,5e is 41mm

 

Kijk sprietje, vergissen is menselijk, je meting is goed , maar de omschrijving is net andersom : 9-13= 42mm 13-19=63mm 19-23= 45mm

Dat probleem hebben we hier ook vaak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste commentaar

Tja, opmeten van een computertekening zoals dat bij Inverto meestal mogelijk is, geeft vaak een behoorlijk resultaat. Het meest kritische is de afbeelding op de juiste schaal stellen en de nodige referentie die je daar bij hebt is dat de golfpijpjes ongeveer 23mm zijn. Dit kan ook wel eens 23,5mm zijn om een goede klemming te garanderen en als je dan je beeld op 23mm instelt, krijg je zeker bij een monoblock met 4 lnb's afwijkingen. Maar ik zat er inderdaad niet ver van af.
Ik had inderdaad links en rechts verwisseld en als ik die fout niet had gemaakt dan zou ik geschreven hebben:
- tussen de 9e en 13e is 41mm
- tussen de 13e en 19,2e is 64mm
- tussen de 19,2e en 23,5e is 46mm

Na de maten die je opgegeven hebt kom ik tot de werkelijke maten van:
- tussen de 9e en 13e is 41mm
- tussen de 13e en 19,2e is 64mm
- tussen de 19,2e en 23,5e is 44mm
dus alleen bij de afstand tussen de 19,2 en 23,5 zat ik er 2mm naast.

Hoe U nu weer komt op de afstanden 42, 63 en 45mm ontgaat me:

Als maat A 63mm is, dan is de hart op hartafstand tussen de 9e en 13e 63-10,5-11,5=41mm en geen 42mm
Als maat B 127mm is tussen de 9e en 19,2e, dan is de hart op hartafstand 127-10,5-11,5=105mm. De h.o.h. afstand tussen de 13e en 19,2e is dan 105-41=64mm en geen 63mm.
Als maat C 170mm is tussen de 9e en 23,5e, dan is de hart op hartafstand 170-10,5-10,5= 149mm. De afstand tussen de 19,2 en 23,5 is dan 149-41-64=44mm en geen 45mm.
Tja, een rekenfout maken is ook menselijk.

Bedankt ik ieder geval voor het opmeten. Dat gaat met een schuifmaat toch nauwkeuriger dan via een computertekening.
Ik ben in ieder geval blij met deze maten zodat ik ook in bijv. Spanje kan berekenen op welke schotelmaat deze quad-lnb twin gebruikt kan worden.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op de Anga stond Joyne en liet daar hun Conax CI module met kaart zien.

Zo te zien een dual, dus kijken en opnemen zal geen probleem zijn met een dual tuner .

 

De eerste consumenten ontvanger die twee streams door een CI module kan sturen moet nog uitgevonden worden. Tot die tijd kun je  slechts twee zenders van dezelfde transponder tegelijk opnemen en kijken. Niet geschikt voor thuisgebruik, alleen voor een 'zapper' in de caravan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...