Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Sprietje

 

De CI-module is niet per definitie noodzakelijk. Alleen als de interne reader niet met de kaart overweg kan is de module benodigd. Daarnaast verwacht ik dat de prijs van de kaart alleszins acceptabel zal zijn en in geen vergelijk met de prijs zoals door CD gehanteerd. Hetgeen ook geldt voor andere bijkomende kosten

 

Maar goed nog even afwachten en we weten het.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Twee monoblocken kun je koppelen met een uncommitted diseqc-switch.

 

Het kan ook met een option switch, dus onder diseqc 1.0 nog.

(Waarom vermelden mensen deze mogelijkheid toch zo weinig? Het maakt de informatie op dit forum veel completer...)

Bijv van EMP Centauri (S2/1PCNopt-W1), of de Spaun SUR 211 (WSG), die kan ook in de 'option' stand.

 

Het enige lastige kan dan zijn, als ontvangers geen 'diseqc repeat' gebruiken, dat het schakelen naar de diseqc B respectievelijk Diseqc D satelliet wat trager verloopt, of alleen werkt door eerst als tussenstap een andere satelliet te kiezen.

 

groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan ook met een option switch, dus onder diseqc 1.0 nog.

(Waarom vermelden mensen deze mogelijkheid toch zo weinig? Het maakt de informatie op dit forum veel completer...)

Bijv van EMP Centauri (S2/1PCNopt-W1), of de Spaun SUR 211 (WSG), die kan ook in de 'option' stand.

 

Het enige lastige kan dan zijn, als ontvangers geen 'diseqc repeat' gebruiken, dat het schakelen naar de diseqc B respectievelijk Diseqc D satelliet wat trager verloopt, of alleen werkt door eerst als tussenstap een andere satelliet te kiezen.

 

groet,

A33

Ik gebruik die ook op de m7 duo lnb en een vlakantenne die staat op 28 graden. Het switchen tussen de vlakantenne en de 23 graden ( disecq b ) duurt een sec of 2. Ben er erg tevreden over. aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is voor iedereen denk ik een heleboel tekst over iets wat nog niemand gezien heeft en waar helemaal geen duidelijk over te vinden is dan alleen maar wat vage dingen en horen zeggen van..eerst maar eens zien of en wanneer er eens beeld ergens is...straks is het allemaal broodje aap verhalen

  • Like 1

Vu Duo +
Wavefrontier T-90

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Luitjes,

 

Ik ben alleen geinteresseerd in Johne  en wel met volgende 9 oost met twooway.

Omdat ik met vakantie gaat in Spanje op de camping , extra internet en extra bellen  betalen .Alleen al internet is 

50,00Euro per/maand erg traag en valt soms weg.

Dus Johne met twooway ben erg benieuwd naar wat de prijs daar van is.

Ga er misschien van genieten

gr

rolsat :crazy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook ik volg deze discussie over Joyne met veel interesse en overweeg in de nabije toekomst een overstap naar deze nieuwkomer. Maar waar ik nog niemand over gehoord heb; Wat te doen als na een tijdje blijkt dat Joyne niet levensvatbaar is, en ik weer terug moet naar CD. Wat zijn dan de kosten, en kan ik dan nog steeds mijn oranje kaart gebruiken, of word ik misschien tzt. gedwongen een nieuwe kaart of module aan te schaffen.

______________________________________________________________________________________________________________________________
Zgemma H7s, OpenPli 7.3, LCD4Linux, Visiosat bisat, 19.2E-23.5E-28.2E en dvb-t2. Alles fta en gratis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ook ik volg deze discussie over Joyne met veel interesse en overweeg in de nabije toekomst een overstap naar deze nieuwkomer. Maar waar ik nog niemand over gehoord heb; Wat te doen als na een tijdje blijkt dat Joyne niet levensvatbaar is, en ik weer terug moet naar CD. Wat zijn dan de kosten, en kan ik dan nog steeds mijn oranje kaart gebruiken, of word ik misschien tzt. gedwongen een nieuwe kaart of module aan te schaffen.

 

 

Ik denk dat je nog steeds je oranje kaart kunt gebruiken zeker zolang je die op je naam laat staan. Je zegt alleen je abonnement op. Je hoeft de kaart later dus niet meer te registreren alleen opnieuw te activeren.

 

 

Niemand kan garanderen, dat je oude kaarten kunt heractiveren.

Zou zo maar kunnen dat men de kans te baat neemt en je oude kaart omruilt voor een nieuwe kaart.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar het kan ook zo maar dat met de komst van Joyne de dagen CD zijn geteld. Of dat CD beseft dat klantvriendelijkheid nodig is om te blijven bestaan en als reactie haar beleid totaal verandert.

 

Het klopt dat niemand iets zinnigs kan zeggen over een situatie waarin Joyne of CD stopt. Wat dat aangaat is er maar één ding zeker dat dan weer een nieuwe situatie heerst. Maar één ding weet ik wel dat Joyne niet zomaar is bedacht en is opgestart. Daar zijn de mensen daarachter niet het type voor. Het is dan ook geen reclame stunt of een projectje voor een jaartje of zo.

 

Maar stel dat over x periode zou blijken dat of de één of de ander het niet redt, dan zal de overblijvende partij er alles aan doen om de resterende klanten binnen te halen om deze niet aan kabelaars etc te verliezen. Ik maak mezelf daar niet zo druk om.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De partijen achter Joyne zullen ook een winstbejag hebben, tenzij ze filantroop zijn.

Feit is dat ze nieuwkomer zijn, en geen ervaring hebben.

Dat blijkt al uit het feit, dat er zo kort voor de voorgenomen lancering hoegenaamd nog niets bekend is.

 

De spoeling zal dunner worden voor 2 providers.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben maar niet bang dat het niet doorgaat.

Het is juist een doelbewust plan om nog niets in de openbaarheid te brengen voordat alles operationeel is.

Op dat moment zal joyne zelf eerst de vakhandel inlichten en alle informatie verstrekken.

Dan kan men zonder tegenwerking meteen aan de slag.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...