Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

rare actie van Joyne om een virtuele smartcard in de CI module te gaan gebruiken. Joyne wordt opgericht door satelliet winkels en die moeten heb hebben van de verkoop van ontvangers die kunnen die soort constructies juist niet gebruiken. Dit gaat ze ook niet helpen met de verkoop van abonnementen.

Hoe zo? Elke ontvanger met CI slot werkt daar toch mee? En CD heeft dezelfde oplossing voor dezelfde prijs.

Dus nu gaat het toch over de paketten, de prijs, de extra abonnementen voor huisgenoten, hoelang je moet betalen tijdens vakantie, of je alleen tijdens de winter in spanje een camping abo kunt afsluiten, of alleen die drie maanden in mei,hoe ver je met een kleine goedkope schotel kunt ontvangen zonder problemen,dat je ook ontvangst hebt in noord afrika, griekenland, turkije en rondom de perzische golf, dat je kan combineren met tooway internet, hoe vaak de frequenties of baudrate gewijzigd worden, hoe vaak je de automatische schotel moet updaten,

Hoe je door de vakhandel geholpen wordt ( oh ja, voor jullie niet nodig) , of je elke xxx dagen een puls moet laten geven, of je een serieus iemand aan de lijn krijgt die weet waarover hij praat i.p.v. een meisje van het callcenter die van een briefje afleest als je geen duo lnb hebt in spanje het niet werkt, etc etc?

 

Er is toch meer als alleen een module?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Ja, een kaart die in de kaartlezer van mijn ontvanger past, waarna ik het ene programma gedecodeerd kan opnemen en het andere programma kan kijken.

En ondertussen een derde programma, kan streamen via mijn laptop.

 

Canaldigitaal biedt dat op dit moment nog aan.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is gekozen om jarco kriek vast wat informatie te laten verstrekken om het geroddel de kop in te drukken. Eind vd maand dealerdagen en dan zal in juli alles openbaar gemaakt worden.

De uplink is klaar en zal binnen enkele dagen operationeel worden.

Door begrijpelijke motieven wordt er verder niks verteld.

Als de hobbyisten geen interresse meer hebben dan is dat jammer. Maar die zijn niet de beoogde markt.

De gewone man welke de trammelant moe is en netjes geholpen wil worden.Dat is de doelgroep.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Hoe zo? Elke ontvanger met CI slot werkt daar toch mee?

 

Nee, of althans, het is maar wat je werken noemt. Het is theoretisch onmogelijk om met een CI-module onafhankelijk te kijken en op te nemen, waardoor alle voordelen van moderne ontvangers (FBC-tuner!) te niet worden gedaan.

 

 

 

Er is toch meer als alleen een module?

 

Er is zeker meer dan een module, doch die Orca-codering is het grootste en meer kwalijke probleem met Canal Digitaal van dit moment. Dit is cruciaal: Als Joyne de oplossing levert, dan is dat een reden om Canal Digitaal vaarwel te zeggen. Als Joyne precies dezelfde problematiek introduceert dan verliest het zowat alle interesse en is er reden om de Seca-kaarten die we nu nog hebben extra te koesteren. Je bent wel goed gek als je dan overstapt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @commentaar

Je hebt groot gelijk met wat je allemaal op noemt.
Bij CanalDigitaal word je helemaal niet geholpen, vaak van de regen in de drup en de mensen zijn al die wijzigingen die maandelijks worden doorgevoerd spugzat.
En ja, op dit forum zitten zeker mensen die zelf hun schotel kunnen uitrichten maar de gemiddelde kijker via satellietontvangst kan dat meestal niet.
We wachten gewoon af tot Joyne met de verlossende berichtgeving komt over het gehele gebeuren.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik heb 6 satellietontvangers/tv in gebruik en nu hoef ik alleen maar de smartcards van Nederland naar Spanje mee te nemen. Dat wordt met een geïntegreerde of visuele smartcard dus dat ik de CI-module mee op en neer moet nemen. Die is iets dikker en past niet in m'n portemonnee maar dat zal het probleem niet worden.

Verder denk ik dat je niet meer zoiets als een tweede kaart kunt nemen tegen een gereduceerd tarief. Op meerdere ontvangers kijken wordt dan een heel stuk duurder.

 

Als je de eenmalige aanschaf van de module's neemt, ja........ Als je de totaalprijs over het jaar van het familie abonnement neemt: nee...

En welke zenders krijg je dan? ?????

Dus de abonnementsprijzen van de extra modules trekken die aanschaf weer na een tijdje recht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

.

Als de hobbyisten geen interresse meer hebben dan is dat jammer. Maar die zijn niet de beoogde markt.

De gewone man welke de trammelant moe is en netjes geholpen wil worden.Dat is de doelgroep.

Ik denk dat je hier heel hard de plank misslaat: Wij hobbyisten zijn in staat onmiddelijk de consequenties te doorzien als het niet mogelijk is de interne kaartlezers te gebruiken. Wij hoeven niet na te denken om direct gefundeerd uit te kunnen leggen waarom het een slechte zet is.

 

Dat betekent niet alleen hobbyisten onafhankelijk willen kunnen kijken en opnemen. Dat wil eigenlijk iedere TV-kijker. Als Joyne alleen maar een CI-module en geen kaart heeft, dan creëert het direct een groot concurrentienadeel voor zichzelf t.o.v. Canal Digitaal. Dat is niet alleen omdat de meeste mensen nog een Seca-kaart hebben, maar ook omdat Canal Digitaal met zijn eigen ontvangers wel ontvangers heeft met een interne kaartlezen en die ontvangers van Canal Digitaal kunnen daarom wél onafhankelijk kijken en opnemen.

 

Juist die Canal Digitaal-ontvangers worden vaak als oplossing voor de "gewone man" aangeprezen. Dus zowel hobbyist (voor zolang het duurt) als "gewone man" moeten dan bij Canal Digitaal zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is gekozen om jarco kriek vast wat informatie te laten verstrekken om het geroddel de kop in te drukken. Eind vd maand dealerdagen en dan zal in juli alles openbaar gemaakt worden.

 

Door begrijpelijke motieven wordt er verder niks verteld.

 

De gewone man welke de trammelant moe is en netjes geholpen wil worden.Dat is de doelgroep.

Dus weer een firma, die communicatie verkoopt, maar er zelf voor kiest om hun klanten zo min en zo laat mogelijk te informeren, om "begrijpelijke" redenen?

 

Ik begrijp die redenen niet, kan je die toelichten?

 

En die roddel, wie is daar de oorzaak van?

Een firma die in januari aankondigt dat ze het beter gaan doen en in April in de lucht gaan komen met een alternatief, en daarna om "begrijpelijke" redenen ervoor kiest om geen informatie te geven?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, of althans, het is maar wat je werken noemt. Het is theoretisch onmogelijk om met een CI-module onafhankelijk te kijken en op te nemen, waardoor alle voordelen van moderne ontvangers (FBC-tuner!) te niet worden gedaan.

 

 

Er is zeker meer dan een module, doch die Orca-codering is het grootste en meer kwalijke probleem met Canal Digitaal van dit moment. Dit is cruciaal: Als Joyne de oplossing levert, dan is dat een reden om Canal Digitaal vaarwel te zeggen. Als Joyne precies dezelfde problematiek introduceert dan verliest het zowat alle interesse en is er reden om de Seca-kaarten die we nu nog hebben extra te koesteren. Je bent wel goed gek als je dan overstapt.

Daar wordt op dit moment speciaal naar gekeken.

Natuurlijk is dat bij Joyne als belangrijk ervaren.

De bedoeling is dat dit zonder meer op dezelfde transponder kan, maar er wordt onderzocht of men dat ook met een twin tuner op de andere stream gedaan zou kunnen worden.

Dat ligt dus bij conax.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een ontvanger met 2 kaartsloten, dus om op Joyne over te gaan heb ik een nieuwe ontvanger nodig de CI+ module en mijn schotel moet opnieuw uitgericht worden, dus meer dan 300 euro aan extra kosten, dus voor mij geen Joyne en al zeker niet als er geen losse smartcard kan worden gebruikt. En het verhaal dat je exra uitgaven worden goed gemaakt na verloop van tijd neem ik met een dikke korrel zout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De bedoeling is dat dit zonder meer op dezelfde transponder kan, maar er wordt onderzocht of men dat ook met een twin tuner op de andere stream gedaan zou kunnen worden.

Dat ligt dus bij conax.

Ik ben blij dat je de problematiek ziet en er naar laat kijken en een bal bij Conax neerlegt. Maar ik kan je ook direct vertellen, opnamebeperkingen zijn inherent aan de werking van CI. De enige ontsnappingsroute is achteraf decoderen, maar de hoeveelheid ontvangers die dat ondersteunen is zo klein, dat dat geen optie is. Het enige wat Conax dan ook uiteindelijk zal kunnen, is een kaart aanbieden, dat is gewoon de enige manier waarmee onafhankelijk kijken en opnemen mogelijk wordt.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dus de bal ligt echt bij de provider, en niet bij Conax.

In het verlengde daarvan staan de content providers met hun eisen t.a.v. de codering.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik veronderstel, dat de content providers een hele dikke vinger in de keuze en mogelijkheden van de gekozen codering hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...