Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dus weer een firma, die communicatie verkoopt, maar er zelf voor kiest om hun klanten zo min en zo laat mogelijk te informeren, om "begrijpelijke" redenen?

 

Ik begrijp die redenen niet, kan je die toelichten?

 

En die roddel, wie is daar de oorzaak van?

Een firma die in januari aankondigt dat ze het beter gaan doen en in April in de lucht gaan komen met een alternatief, en daarna om "begrijpelijke" redenen ervoor kiest om geen informatie te geven?

Natuurlijk kan ik dat uitleggen, maar denk zelf maar eens na.

Inderdaad hadden ze beter niet in januari moeten orakelen en op de caravana gaan staan .

Pas als de transponders actueel zijn de komende dagen wordt alles openbaar gemaakt.

Dan kan niks meer gesaboteerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Voor de duidelijkheid, een nieuwe provider is toe te juichen, maar verwacht niet dat je daarbij onbeperkte vrijheid krijgt van hardware keuze,en de mogelijkheden die moderne ontvangers bieden.

 

Oude klanten bij Canaldigitaal kunnen hun verworven mogelijkheden nog gebruiken zolang het duurt, bij nieuwe providers wordt de beveiliging nog een tandje krapper gezet, om misbruik zoveel mogelijk te blokkeren.

 

Een noodzaak voor de overlevingskansen van een nieuwe provider.

(Een voorwaarde voor het mogen doorgeven van programma's?)

 

De opmerking over sabotage werpt wel een nieuw licht over de afgelopen periode, en hoe de markt in elkaar zit.

De gemiddelde tv kijker zal het verder niet interesseren, een standaard ontvanger om te kijken of een duo ontvanger met ingebouwde kaart voor het opnemen op een andere zender voldoet in de meeste gevallen.

 

En zeg nooit nooit!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang ik nog een losse Smartcard kan gebruiken bij CanalDigitaal is het ok, zodra dat over is zeg ik de boel op want zoveel goeds komt er tegenwoordig niet meer op TV tussen de reclames door.

 

 Logish dat ik dan de stap naar Joyne ook niet maak als deze geen losse smartcard leveren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is heel eenvoudig, voor contentaanbieders is hoe veiliger hoe beter, als er een knopje "extra beveiliging" is, willen ze dat liefst aan hebben. Op dit punt zijn ze Rupsje Nooitgenoeg. Maar ze denken niet na over de nadelige gevolgen voor de klant. Een TV-aanbieder heeft daar evenwel direct mee te maken, als de klanten wegrennen, of niet komen.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik zelf ook een ontvanger met interne kaartlezer, de problematiek is me degelijk bekend. Natuurlijk heb ik de problemen met een cam 701 ook getest.

Wat niet weg neemt dat als je 2 cams gebruikt en de 2 tuners gescheiden installeert, het probleem ook opgelost is.

Het is dan alleen een financiele kwestie.

Zolang CD zijn kaarten nog actief houd heb je een keuze. Je begrijpt toch wel dat de bedoeling was dat die langzaam zouden verdwijnen.

Als dat nu in de ijskast wordt gezet, heb je dat toch aan Joyne te danken.

Is dat toch positief, en de simpele kijker maakt het niet uit.

En als je dat niet wilt koop je een Technisat ISIO , die kan later de opnames decoderen als je slaapt.

En misschien komt er wel een simpele Joyne ontvanger die dat kan.

Ik hou het hier bij en wens iedereen een prettige hobby toe, of dat nu met CD of Joyne , of met FTA kanalen is.

Ik herinner me nog de analoge beelden met spike's , geminimaliseerd met de mechanische polarizer. Maar ik zag de eerste beelden van de golfoorlog midden in de nacht via een Sporadische uplink van Reuters, terwijl niemand wist dat het gebeurde.

De eerste D2MAC uitzendingen, ook niks geworden. En de test uitzendingen van Europa TV, welke al na 2 maanden ter ziele was.

Dat was de hobby, niet RTL 4.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Zolang CD zijn kaarten nog actief houd heb je een keuze. Je begrijpt toch wel dat de bedoeling was dat die langzaam zouden verdwijnen.

Ja duidelijk begrepen, daarom ook geen provider meer als de kaart eruit gaat. Betuttelen doen ze maar bij een ander en zeker als je daar nog voor moet betalen ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer inderdaad, gemiste kans.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben heel duidelijk in wat ik van mijn aanbieder verwacht: De apparatuur hier nu en in de toekomst draait OpenPLi. De tijd van rommelontvangers waar de firmwareontwikkeling dag 1 stopt, of kreupele ontvangstapparatuur van TV-aanbieders loopt op zijn eind en die klok gaat niet teruggedraaid worden. De plannen voor als Canal Digitaal met SECA stopt liggen klaar: Als Canal Digitaal met SECA stopt, dan komt er ofwel een hybride-ontvanger die Ziggo ongecodeerd met satelliet combineer, ofwel een combinatie met Digitenne dat tegen die tijd waarschijnlijk HD-zenders biedt. Mocht Joyne zich bedenken zijn ze eerste keus.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

CDS heeft 1 grote fout gemaakt, dat is de Astra3, niet voor mij, wel voor de verre vakantieganger/verre bewoners. Joyne speelt daar op in, maar zoals ik nu lees meteen met een getrouwde module, dat heeft CDS met Seca3 niet, met Orca wel.

 

CDS heeft ooit beloofd met een hoofdontvanger te komen waar 2 bij ontvangers op aangesloten konden worden, echter is die nooit op de markt gekomen. Mocht Joyne in dat gat springen, dan zijn ze slim bezig, doen ze alleen getrouwde modules, dan hoop ik dat ze op de verre vakantiegangers/bewoners in het verre buitenland kunnen bouwen.

 

Als de Duitse en andere buitenlandse zenders straks alleen nog gecodeerd via HDTV te ontvanger zijn, dan blijven veel Engelse zenders via de Astra2 over om te ontvangen die (voor mij) zeker de moeite waard zijn

 

Als Joyne 3 modules op 1 abonnement met de kosten van 1 abonnement komt, dan heeft CDS een serieuze concurrent.

 

Als Joyne met UHD TV komt, dan heeft CDS een  concurrent.

 

Als, als, als, maar niemand die nog voldoende weet om een conclusie nu te kunnen trekken, maar als, ja als, dat zien we dan wel weer.

 

Wat dat betreft ben ik heel makkelijk, het moois hangt al lang niet meer in de lucht, er komt alleen maar meer pulp bij, als het mij te gek wordt gaat de schotel er zeker niet uit, het abonnement wel, dan is DVB-T2 voor het vrije NPO HDTV kanalen al beschikbaar.

 

Ik denk dat steeds meer op de in het buitenland gerichte abonnementhouders gegokt worden, vakantieganger die buiten het signaal van de Astra3 niet een aantal weken zonder TV kunnen en de afgelegen gebieden in Nederland waar DVB-T(2) (nog) niet goed beschikbaar is.

 

DVB-T2 gaat komen, HDTV in Nederland moet voor de NPO van wat ik begrepen heb voor of uiterlijk 2020 beschikbaar zijn, dan komt EPDNET met mogelijk 3 kaarten op 1 abonnement en velen kunnen weer een switch maken. ;)

 

Langzaam gaat steeds meer via het internet, vooral via uitzendinggemist en dergelijke, maar ook andere aanbieders zoals Youtube. Je kan je complete eigen zenderpakket samen stellen, ach ja, wat reclame, maar ach, met een goede internetverbinding is het gratis. :)

 

De kosten van de verhogingen van bijvoorbeeld alles in 1, die zitten vooral op het internet zelf, dus ook als je alleen internet afneemt, waarom zou dat toch nu gebeuren?! :D

 

Joyne, dat lijkt verdomt veel op Enjoy TV, ooit een ter ziele gegaan regionaal commercieel TV station, het zal toch niet???

 

Het blijft gissen, maar iedereen mag gelukkig zelf beslissen. ;)

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang ik nog een losse Smartcard kan gebruiken bij CanalDigitaal is het ok, zodra dat over is zeg ik de boel op want zoveel goeds komt er tegenwoordig niet meer op TV tussen de reclames door.

 

 Logish dat ik dan de stap naar Joyne ook niet maak als deze geen losse smartcard leveren.

Helaas,ik lees net op TotaalTV dat ze een CI+ module met ingebouwde smartcard gaan gebruiken.

@ilseonline: Ik heb EDPNet nu al.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas,ik lees net op TotaalTV dat ze een CI+ module met ingebouwde smartcard gaan gebruiken.

@ilseonline: Ik heb EDPNet nu al.

 

Helaas heeft EDPNET nog geen DVB-T2, want dat hangt van KPN / Digitenne af, alleen de publieke omroepen kunnen HDTV eisen, of de rest ook in HDTV zal worden uitgezonden, dan mag KPN bepalen.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus de abonnementsprijzen van de extra modules trekken die aanschaf weer na een tijdje recht.

 

Ik vrees  dat de kijker in Nederland Joyne niet echt als een alternatief voor kabel of koper zal gaan zien.

Ondanks wellicht vakmanschap en mogelijk minder gedoe.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo lang ik nog een losse Smartcard kan gebruiken bij CanalDigitaal is het ok, zodra dat over is zeg ik de boel op want zoveel goeds komt er tegenwoordig niet meer op TV tussen de reclames door.

 

 Logish dat ik dan de stap naar Joyne ook niet maak als deze geen losse smartcard leveren.

 

Voor mij is dan ook de zin eraf wanneer ik voor langere tijd in Roemenië ben. Want ik ben echt niet van plan om dan voor hun lol meerdere ontvangers te gaan gebruiken. Voor de Roemeense TV heb ik UPC Focussat, en daar wil ik ook naar kunnen blijven kijken naast wat er uit Nederland komt. Dus twee kaarten in één ontvanger. Zo niet dan houd ik het op BVN en de Duitse publieke netten als alternatief op TVR & co.

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...