Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Van die doelgroep worden alleen de simpele 'zappers' bedient, maar tegen de dubbele aanschafprijs (ontvanger of TV +CI module)

 

Er bestaan op dit moment domweg geen goede en gebruikersvriendelijke ontvangers die achteraf kunnen decoderen, dus je kunt geen opnames maken van een andere transponder. Een 2e abonnement nemen om dit op te lossen is een ridicule gedachtengang. Noem eens één provider waar het verplicht is om twee abonnementen te nemen om een programma te mogen opnemen. Bij een Sky Q abonnement kan de klant zelfs 4 zenders tegelijk opnemen en een 5e zender kijken.

 

Totdat er fatsoenlijke ontvangers (E2) op de markt komen die achteraf kunnen decoderen via de CI module en vooropgesteld dat de codering dit toestaat is Joyne geen concurrent voor CanalDigitaal binnen het ontvangstgebied van Astra3.

 

Zelfs wanneer dat in de toekomst het geval zal zijn kan Joyne pas concurreren als CanalDigitaal de Seca/Nagra kaarten afschaft of paired zodat het speelveld weer gelijk is. Tot die tijd biedt de CanalDigitaal kaart in een ontvanger met softcam zo veel voordelen, juist ook voor "de gewone man die geen trammelant wil" dat Joyne niet eens een overweging is.

Ze moeten de kaarten niet pairen of afschaffen. Als ze alle zenders naar de hoog beveiligde codering opschroeft, en er komt geen publieke oplossing voor E2 ontvangers, dan is het ook over, en zal je ook een ci nodig hebben.

Maar als ik lees dat velen cd verlaat om naar iptv of kabel te gaan, zou dit geen goede zet zijn van cd.

Mochten ze het toch doen, dan zou mijn oudgediende philips dsr 2181 terug goede dienst kunnen doen, die kan wel opnemen en kijken via 2 verschillende transponders.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Verbruikers worden veeleisend hoor, vier zenders opnemen en één kijken :confused: Zit men dan 24 uur voor de tv? Ik denk dat Joyne een minder veeleisend publiek wil aanspreken. Hier wordt bij ons zelden opgenomen, probleem is dan altijd, wanneer ga ik het bekijken? Zijn nog andere zaken in het leven hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel dat sattv4iedereen het na tientallen postingen nog steeds niet begrijpt dat mensen met automatische schotels al honderden tot duizenden euro's hebben uitgegeven omdat juist door al die veranderingen hun schotel de satelliet niet meer kon vinden er er telkens veel geïnvesteerd moest worden om tv te kunnen blijven kijken.

 

Is dat de enige doelgroep van Joyne?

Hoe groot is die dan wel niet?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

De klant meer bieden dan hij gebruikt is prima, de kijker kan dan zelf beslissen of hij er gebruik van wil maken. Maar als een kijker zelfs niet probleemloos één opname kan starten terwijl die naar een andere zender kijkt, dan heb je als provider een probleem. CanalDIgitaal biedt die mogelijkheid wel, helaas met flutapparatuur, maar het kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Verbruikers worden veeleisend hoor, vier zenders opnemen en één kijken :confused: Zit men dan 24 uur voor de tv? Ik denk dat Joyne een minder veeleisend publiek wil aanspreken. Hier wordt bij ons zelden opgenomen, probleem is dan altijd, wanneer ga ik het bekijken? Zijn nog andere zaken in het leven hoor.

Ik ben het met je eens dat dat uitzonderingsgevallen zijn, maar het betekent niet dat ze niet voorkomen. Een Vu+ Uno 4K kan in zijn eentje het hele huis van televisie voorzien. Je kunt denken aan een stel ouders die op de TV in de woonkamer kijken en kinderen die op mobiele apparaten op hun eigen kamer wat anders kijken. Streamen staat immers gelijk aan opnemen.

 

Merk op dat het hier niet noodzakelijk om hobbyisme gaat: Het is een hele normale situatie dat iemand die een dergelijke situatie schetst bij een vakhandelaar een Uno 4K aanbevolen krijgt.

 

Het is zeker niet de meestvoorkomende situatie, maar het is wel precies met wat ik bedoel met dat iedereen onderdeel van een minderheid is... Hobbyisten én gezinnen uitsluiten is alweer een grotere groep.

 

In zekere zin zijn wij hobbyisten ook doorsnee-kijkers. Ik heb een TV in de woonkamer, eentje in de slaapkamer en een CD-, TVV- en Tivusatkaart. Ik behoor daarmee tot een aantal minderheden waar het "doorsnee-kijker"-argument op losgelaten kan worden, ondanks dat ik op zich gewoon TV wil kijken. Wat mij hobbyist maakt is niet dat ik extreme wensen heb, niet dat ik overmatig TV kijk, maar puur en alleen dat ik de kennis heb om het allemaal perfect werkend te krijgen, inclusief opnames, en op forums als deze over meediscusseer en anderen help.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

...waarvan een meerderheid niet meer actief en de meerderheid van het deel dat overblijft geen schotel op zijn camper heeft. Dat daar een markt zit is evenwel duidelijk, maar ik wijs er ook op dat die markt niet in het beeld van "doorsnee-kijker" dat Canal Digitaal heeft valt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie wel dat sattv4iedereen het na tientallen postingen nog steeds niet begrijpt dat mensen met automatische schotels al honderden tot duizenden euro's hebben uitgegeven omdat juist door al die veranderingen hun schotel de satelliet niet meer kon vinden er er telkens veel geïnvesteerd moest worden om tv te kunnen blijven kijken.

 

Sprietje, daar heb je gelijk in, en die doelgroep ben ik vergeten. Ik heb inderdaad vernomen dat het updaten van automatische schotels een aardige duit kost, gemakkelijk 100€.

Maar hoeveel euro's gaat die doelgroep niet kwijt zijn om hun automatische schotel gebruiksklaar te maken voor joyne?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal mensen hier zien iets over het hoofd:De nieuwste CI-module van Canal digitaal heeft ook een ingebouwde smartcard en het zou mij dan ook niks verbazen als daar op de langere termijn ook de losse smartcard verdwijnt en niet meer gebruikt mag worden.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Satneef, daar hou ik al een tijdje rekening mee.
Het zou helemaal desastreus zijn als de Ci-module gekoppeld wordt aan de ontvanger. Dan word ik verplicht om de ontvangers steeds van Nederland naar Spanje mee te nemen. Dat is wel het laatste wat je wilt.

Maar het zal moeten blijken hoe beide providers omgaan met de kosten van een extra kaart om op een tweede tv te kijken.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal mensen hier zien iets over het hoofd:De nieuwste CI-module van Canal digitaal heeft ook een ingebouwde smartcard en het zou mij dan ook niks verbazen als daar op de langere termijn ook de losse smartcard verdwijnt en niet meer gebruikt mag worden.

Dan moet je de discussie toch beter lezen, dat zien we niet over het hoofd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, daar heb je gelijk in, en die doelgroep ben ik vergeten. Ik heb inderdaad vernomen dat het updaten van automatische schotels een aardige duit kost, gemakkelijk 100€.

Maar hoeveel euro's gaat die doelgroep niet kwijt zijn om hun automatische schotel gebruiksklaar te maken voor joyne?

Niet veel, er zijn 7 SD transponders op 9 Oost, dus zelfs heel oude Teleco en Oyster systemen kan je in een vloek en een zucht programmeren .

En met de huidige HD stuurboxen loop je dus de eerste 10 jaar ook geen risico.

Daarnaast hebben we de Teleco en Mecatronics software al werkend .

Met de betere veldsterkte en geen storing van de Badr verwacht ik dat zelfs kromme systemen nog in spanje zullen werken.

Maar dat weten we pas zeker als het werkt.

En daarbij is voor minder dan 1250€ een nieuwe automaat te koop met 65 cm B&R schotel welke zonder meer astra 23.5 kan ontvangen en waar standaard indien gewenst 9-19-23-28 of 13-19-24-28 in geprogrammeerd staat.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen schreef op 13 Jun 2017 - 11:39:

Sprietje, daar heb je gelijk in, en die doelgroep ben ik vergeten. Ik heb inderdaad vernomen dat het updaten van automatische schotels een aardige duit kost, gemakkelijk 100€.

Maar hoeveel euro's gaat die doelgroep niet kwijt zijn om hun automatische schotel gebruiksklaar te maken voor joyne?

 

Niet veel, er zijn 7 SD transponders op 9 Oost, dus zelfs heel oude Teleco en Oyster systemen kan je in een vloek en een zucht programmeren .

En met de huidige HD stuurboxen loop je dus de eerste 10 jaar ook geen risico.

Daarnaast hebben we de Teleco en Mecatronics software al werkend .

Met de betere veldsterkte en geen storing van de Badr verwacht ik dat zelfs kromme systemen nog in spanje zullen werken.

Maar dat weten we pas zeker als het werkt.

En daarbij is voor minder dan 1250€ een nieuwe automaat te koop met 65 cm B&R schotel welke zonder meer astra 23.5 kan ontvangen en waar standaard indien gewenst 9-19-23-28 of 13-19-24-28 in geprogrammeerd staat.

post-108154-0-97619900-1497356751.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Let wel op dat veel van die automatische systemen firmwares hadden die op een vaste transponder uitrichtten. Verandering van uitzendstandaard van zo'n transponder betekende ontvangstproblemen. Als het mogelijk is oude schotels op SD-transponders uit te richten, dan is dat mooi, maar het is natuurlijk een aflopende zaak. Duidelijke insstructies aan fabrikanten en de vakhandel zijn dan ook verreist om toekomstige ellende op dit punt te vermijden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doelgroep? Wat dacht je van alleen al 60.000 Nederlanders woonachtig in Frankrijk.

Voor mij, en zo hoor ik voor velen hier, is een goedkoper abonnement en aanschaf smartcard voor een klein bedrag, leuk om over te stappen naar Joyne.

Als we al een dure CI moeten gaan kopen, om mee te beginnen, laat de grootste hap in Frankijk het wel zitten.

Slechte beurt voor Joyne!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...