Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


En op een 60 Mbps transponder kunnen makkelijk 17 kanalen.

Die zijn logisch geordend, niet zoals bij CD.

Op dat punt ben ik er benieuwd wat er gaat komen: 60 megabps komt ongeveer overeen met 8PSK 27500 3/4, een hogere modulatie dan Canal Digitaal gebruikt. Dat is wellicht verantwoord i.v.m. de krachtiger satelliet, maar je geeft het voordeel van het sterkere signaal dan deels weer prijs. In 60 megabps kan je 9 á 10 HD-zenders kwijt, in SD zou ik zeggen dat meer dan 17 ook nog wel haalbaar is. Eén en ander hangt houdt dan ook weer verband met of er MP2, AC3 of AAC voor het geluid gebruikt wordt en of er teletekst beschikbaar is. Kortom, op dat punt ben ik zeker nieuwsgierig en ik denk dat er veel kansen liggen om het hier slimmer dan Canal Digitaal te doen. Ik hecht aan beeldkwaliteit en erger me vaak groen en geel hoe weinig aandacht de geluidskwaliteit krijgt. Voor een satellietaanbieder is het voors en tegens afwegen en wat dat betreft gaan we zien waar men mee komt.

 

Maar, beeldkwaliteit is wel ondergeschikt aan CI-ellende. Het slimmer ordenen van zenders op de transponder kan zinnig zijn en de pijn wat verzachten, maar ik denk dat we gewoon geen pijn willen.

 

Als ik even arrogant mag zijn: Als je kijkt naar de ontvangermarkt, dan hebben wij hobbisten gewonnen. Wie een ontvanger op de markt wil zetten, zit met een enorme uitdaging die firmware heet. De hoeveelheid firmware die geschreven moet worden is zo groot geworden dat die haast niet meer door een enkele fabrikant te bouwen is. Daarom zie je steeds minder ontvangers alla Homecast, Rebox en Topfield met eigen firmware. Je ziet steeds meer Enigma2. Dát is waar de winkels nu vol mee liggen. Vu+, Xtrend, Gigablue, Mutant zijn de nieuwe groten der aarde. Zelfs bij TotaalTV testen ze niets anders meer. De innovatie gaat op een enorm hoog tempo, juist omdat de fabrikanten niet al hun energie meer in firmwares hoeven te steken.

 

Er zijn nog TV-aanbieders die pogen eigen ontvangers te maken. Canal Digitaal is er één van. Ja, als TV-aanbieder zit je in de positie dat je dat kan opdringen. Ik denk dat het ontwikkelen van de firmwares Canal Digitaal behoorlijk wat geld kost en ze lopen lichtjaren achter, mensen ergeren zich aan al aan de basisfuncties, waardoor mensen voor geen goud zo'n ontvanger willen hebben.

 

Kortom, een Enigma2-ontvanger met OpenPLi erop is in toenemende mate wat er bij de doorsnee-kijker thuis staat. De satelliethandelaar is er blij mee, de TV-kijker is er blij mee. Rest de vraag wie er een geschikt abonnement op wil leveren, zodat de mogelijkheden van het apparaat goed benut kunnen worden. Ziggo doet dat. Digitenne doet dat. En Canal Digitaal doet met de nodige op en aanmerkingen ook nog. Eender welke CI-module doet dat niet.

aangepast door Zuppelan
  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Quote Zuppelan #622

 

 

Er zijn nog TV-aanbieders die pogen eigen ontvangers te maken. Canal Digitaal is er één van. Ja, als TV-aanbieder zit je in de positie dat je dat kan opdringen.

Ik denk eerder dat CD dat niet kan opdringen,want dat gaat ze teveel klanten kosten.

 

Wat Joyne betrefd wacht ik het liever af wat ze precies gaan aanbieden qua kanalen en hoe.

Opnemen zonder restricties graag!

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ja, Canal Digitaal zit al een decennium in een vicieuze cirkel: Ze introduceren een nieuwe ontvanger omdat de oude niet hanteerbar meer is en het onbetaalbaar wordt de firmware te onderhouden, komen ze met een nieuwe ontvanger die dag 1 verouderd is en zo zitten de klanten weer met een niet-optimale gebruikerservaring. De slimme klant koopt zijn eigen ontvanger, geniet jarenlang van OpenPLi-firmware doorontwikkeling, en lacht hartelijk. Met opdringen bedoel ik dan meer dat het ze lukt hun ontvangers aan slecht geïnformeerde zielen te slijten. Voor afdwingen denk ik dat het onderwerp regelmatig in de dromen van de directeuren van M7 voorkomt, maar ze drommels goed weten dat ze dat niet kunnen. Maar ook Canal Digitaal maakt met de Orca-modules beslissingen die naar mijn mening niet in hun handelsbelang zijn, dus ja, voorspellen blijft lastig.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals een CI+ cam met virtual ingebouwde kaart komt er hier niet in, beslissing is al genomen. Mocht CanalDigitaal dit verplicht doorvoeren is het daar ook einde verhaal. Ik betaal enkel voor een produkt waar ik zelf voor kies, en niemand en dan ook niemand gaat dat voor mij bepalen.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, de helft van Europa wordt al voorzien van beeld.

Het vervelende voor de officiële klanten is dat ze worden uitgelachen door de afnemers van die niet officiële diensten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Redneck eyeball

 

Je kan ook overdrijven. Je kan ook iets te veel willen voorkomen waardoor je juist de boot mist. Het is een wankel evenwicht dat klopt. Het is ook geven en nemen en als de tendens wordt dat men het gevoel heeft dat je te veel neemt, hoeven ze je niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag is of het volgende een acceptabele oplossing zou zijn voor alle partijen.

 

De keuze om geen kaarten te gaan gebruiken zal mede (en wellicht in hoofdzaak) zijn ingegeven ogv eisen gesteld door een deel van de content aanbieders. Zou het dan een oplossing zijn om een opdeling te maken die hier tegemoet aankomt. Of wel de content aanbieders die geen eisen stellen of akkoord gaan met een "softere" codering plaatsen in een of meerdere pakketten die mbv een kaart zijn te openen en zij die zwaardere eisen stellen in pakketten die slechts alleen beschikbaar zijn voor gebruikers van de CI-cam.  

 

Een constructie als deze zou denk ik op meerdere vlakken een opening creëren. Met als voordeel dat voor de aanbieder een grotere markt ontstaat tegen lage kosten (kaarten zijn goedkoper dan cam's). Dit onder meer doordat de overstap naar satelliet tv voor kabelklanten aantrekkelijker wordt omdat de kosten voor de overstap aanzienlijk lager worden. Maar ook doordat zij die nu zich afkeren door het CI-cam verhaal deze belemmering zien vervallen.

 

Een kaart pakket zou bijv kunnen bestaan uit NPO (incl thema's zoals Zapp-extra), Regionalen, RTL, BRT, SBS, Ons, Family 7, TV oranje, Schläger TV en kanalen zoals Foxsports, Filmnet etc via de CI-cam.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is dus ook wat ik bedoel.

Joop begrijpt niet goed dat het GEEN geven en nemen is, met de huidige moderne techniek kunnen ze voorkomen dat de zogenaamde hobbyisten er vaak voor een vergoeding het internet mee op gaan.

Dus draait het inderdaad uit voornamelijk "nemen" door die zogenaamde hobbyisten, die weer met drogredenen aan komen zetten ("We zullen die inhalige content providers eens een loer draaien.") om hun misbruik te rechtvaardigen en zich inwendig zouden zitten te verkneuteren dat er weer een provider bij is met loopholes in de versleuteling.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sobeit,

 

Ik gun ieder zijn mening. Echter wat mij steeds weer opvalt is dat juist degene die het hardst roepen dat ik m'n mond moet houden het juist zelf zijn die anderen graag hun mening opleggen en om het hardst roepen dat zij de wijsheid en waarheid in pacht hebben . Dus wat dat aangaat voel ik mij niet geroepen om maar enig moment me stil te houden omwille van hun verzoek.

 

Wat betreft je constatering dat ik geen onderdeel ben van Joyne dat klopt. Jij wel dan?

 

Ik begrijp een heleboel dingen juist wel, wat betreft het "geven en nemen" dat is niet alleen mijn mening. Anderen (o.a. dichter bij het vuur) zijn deze mening ook toegedaan. Overigens voor jouw informatie in de politiek en de handel is dit een belangrijk uitgangspunt. (Alleen monopolisten en dictators denken anders).

 

Eduard07

 

Genoemde redenen die voortkomen uit een verlangen dat jou vreemd is of niet welgevallig is, zijn geen drogreden.  Dat er mensen zijn die van mogelijkheden misbruik maken dat is helaas zo. Echter dat gebeurd al eeuwen en zal zo altijd blijven. Die groep kom je overal tegen bij consumenten en aanbieders.

 

Wat bij een zekere groep ondernemers beleggers steeds weer treffend is, is dat op het moment consumenten niet in hun ideeën gang meegaan deze ondernemers/beleggers het probleem bij consumenten leggen. Terwijl de eerste vraag zou moeten zijn hoe komt het dat mijn product/handelen weerstand oproept.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar veel frustratie uit voorkomt is het ontbreken van een goede multi-room oplossing.  Wil je TV kijken in bv. de living, keuken en 2 slaapkamers dan heb je bij providers die werken met een CI module enkel de keuze uit:

 

1. De module steeds uit het apparaat trekken en meenemen naar de kamer waar je op dat moment TV kijkt.

2. Meerdere abbo's afsluiten.  (Enkel bij telenet - in Nederland ken ik de situatie niet - kun je met een eenmalige investering van € 79 een tweede en eventueel een derde module aanschaffen, die je dan de basis zender geeft)

 

Er is geen andere goede legale oplossing.  En beide mogelijkheden roepen zeer veel weerstand op.

 

Een mogelijke oplossing zou kunnen zijn:

Een soort headbox, en deze mag volledig dichtgetimmerd zijn, welke tegelijkertijd 5 willekeurige kanalen kan decoderen en streamen als IPTV.

Je koppelt deze head-box via het netwerk aan Uw verschillende ontvangers thuis

Je hoeft dan zelfs geen andere apparaat te hebben dan Uw TV.  Iedere moderne TV kan IPTV streams weergeven.  Het is een kwestie om de TV producenten mee te laten werken zodat de nodige IP string naar de head-box kan gestuurd worden om de gewenste zender op te vragen.

Dit kan ook met een enigma2 receiver of zelfs een Kodi apparaatje.

 

Natuurlijk ga je zeggen, dit kan ook misbruikt worden. Je hebt IPTV streams, en je gooit die op het internet.  Natuurlijk kan dat.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel straf dat alle hobbyisten over een kam geschoren worden.

 

Ik met een Vu+ Duo 2, met CD card waar ik maandelijks voor betaal, hoor dus bij de criminelen.

 

Ik doe niets illegaal, ik kijk en neem op, het signaal doorgeven aan anderen, daar houd ik mij ver van.

 

De meesten onder ons hobbyisten doen precies het zelfde en hebben een "Linux" ontvanger omdat de CD en andere ontvangers veel te beperkt zijn.

 

De échte  criminelen, die abo's aanbieden om illegaal te kunnen kijken, die moeten aangepakt worden en niet de  hobbyist.

 

Als ik bij CD/Joyne op den duur maar één programma kan kijken en één opnemen, dan is het einde verhaal en vliegt CD er uit en Joyne komt er niet in.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...