Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ja ik gebruik om die reden in mijn tv en satellietontvangers niet voor niets nog steeds de Ci-modules met wereldbol. Dan kan ik via mijn SmartWi tenminste in huis op alle drie de tv's kijken met 1 kaart en dat werkt nog steeds probleemloos.
Tja, ik kan dan geen Mezzo TV kijken maar als ik dat wil, heb ik ook een witte CI-module waarmee dat wel kan.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Vanaf vandaag moeten klanten welke een kaart van CD willen overnemen een schriftelijk verzoek indienen met daarop het kaartnummer de naam en adres van de vorige eigenaar en hun  nieuwe aanvraag.  Hetzelfde geld voor de dealer. Oude kaarten kunnen niet meer via de website geregistreerd worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het wel straf dat alle hobbyisten over een kam geschoren worden.

 

Nee, dat is niet het geval.

Jij mag jezelf best "hobbyist" noemen bij gebruik thuis. Maar je hebt ook "zogenaamde hobbyisten". Die doen het voor gewin, en door hun gedrag draaien de eerlijke thuisgebruikers met legale abonnementen op voor de schade. Dat is wel een ander verhaal.   

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik kan dan geen Mezzo TV kijken maar als ik dat wil, heb ik ook een witte CI-module waarmee dat wel kan.

 

Heb je geen Hotbird en Tivùsat, waant daar zit Mezzo sinds kort ook bij.

Scheelt je wellicht weer wat gedoe.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf vandaag moeten klanten welke een kaart van CD willen overnemen een schriftelijk verzoek indienen met daarop het kaartnummer de naam en adres van de vorige eigenaar en hun  nieuwe aanvraag.  Hetzelfde geld voor de dealer. Oude kaarten kunnen niet meer via de website geregistreerd worden.

Zodra CD de losse kaart geheel afschaft gaan ze heel veel klanten verliezen, en deze klanten gaan dan ook niet naar Joyne aangezien daar ook geen losse smartcard is te verkrijgen. Trouwens steeds meer mensen in mijn kennissen kring zeggen hun TV abo op en kijken enkel nog FTA en voor de ene voetbal wedstrijd zitten ze gewoon bij het cafe om de hoek. De content aanbieders zijn bij ons in ieder geval de verliezers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat is niet het geval.

Jij mag jezelf best "hobbyist" noemen bij gebruik thuis. Maar je hebt ook "zogenaamde hobbyisten". Die doen het voor gewin, en door hun gedrag draaien de eerlijke thuisgebruikers met legale abonnementen op voor de schade. Dat is wel een ander verhaal.   

 

Dan moet men hier de illegalen niet steeds hobbyist noemen. 

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens steeds meer mensen in mijn kennissen kring zeggen hun TV abo op en kijken enkel nog FTA en

voor de ene voetbal wedstrijd zitten ze gewoon bij het cafe om de hoek. De content aanbieders zijn bij ons in ieder geval de verliezers.

 

Dat laatste is ook goed voor de sociale cohesie in je woonbuurt.

 

Dat er meer cord cutters komen blijkt ook uit een vanaag door Telecompaper gepubliceerd onderzoek.

 

Het aantal tv-aansluitingen in Nederland is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,2 procent gedaald naar 7,39 miljoen. De groei bij digitale televisie was onvoldoende om de daling van het aantal analoge tv-aansluitingen te compenseren.

Dit is het negende kwartaal op rij dat de televisiemarkt in volume daalt, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

 

Kabel blijft volgens het ‘Dutch TV Market 2017 Q1’ rapport de grootste televisietechnologie met 57,6 procent van alle tv-aansluitingen, ondanks een daling van 1 procentpunt vergeleken met Q1 2016. DSL (koper) volgt als nummer twee met bijna 19 procent en glasvezel is nummer 3 met bijna 15 procent.

Zowel satelliet als Digitenne (digitale tv via de ether van KPN) hadden een marktaandeel van minder dan vijf procent in het eerste kwartaal van dit jaar, waarbij satelliet (CanaalDigitaal) net iets groter is dan Digitenne.

Bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/aantal-tv-aansluitingen-daalt-onder-74-miljoen-omzet-1--1199818?utm_source=telecom_vandaag&utm_medium=email&utm_campaign=14-06-2017&utm_content=textlink

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieven houd je altijd en dat moet een bedrijf incalculeren en niet afschuiven op een eerlijke betalende klant want dan wordt het bedrijf zelf de dief.

 

Verlies wegens diefstal wordt algemeen beschouwd als bedrijfskosten die doorwerken in de prijs van producten. Alle klanten betalen dan mee.

Koop je bij iemand die die kosten niet maakt dan is diens winst groter als het voordeel niet aan de klant wordt doorgeschoven inde vorm van een lagere prijs.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Laten we het beestje bij de naam noemen: Het illegaal kijken is een maffia, georganiseerde criminaliteit. Ik heb 3 volledig legale en eerlijk betaalde kaarten in mijn ontvangers en als mensen me daardoor hobbyist noemen, dan is dat prima, Als mensen het gaan verwarren met georganiseerde criminaliteit dan vind ik het niet langer prima om hobbyist genoemd te worden. Criminaliteit aanpakken, opsluiten en ja, als dat met technische maatregelen tegen te houden is, zeker doen. Tot op het moment dat mijn installatie niet meer werkt, dan zal die weer werkend gemaakt worden, evenwel zonder Canal Digitaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Verlies wegens diefstal wordt algemeen beschouwd als bedrijfskosten die doorwerken in de prijs van producten. Alle klanten betalen dan mee.

Koop je bij iemand die die kosten niet maakt dan is diens winst groter als het voordeel niet aan de klant wordt doorgeschoven inde vorm van een lagere prijs.

 

 

In de supermarkt kunnen ze het blijkbaar wel, deze bestaan dan ook doorgaans veel langer omdat er aan de klant gedacht wordt en er vanalles aan gedaan wordt deze te halen en binnen te houden ondanks dat er dagelijks weet niet hoeveel produkten worden weg gegooid en er produkten worden gestolen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar veel frustratie uit voorkomt is het ontbreken van een goede multi-room oplossing. 

Als CDS klant heb je gratis gebruik van de app waarbij je de zenders kunt bekijken.

Zowel op iOS als Android. Heb je die al getest ? Het kost niets.

Via die app en een Chromecast kan je ze op de TV zetten.

 

Is dat niets als multi-room oplossing ?

Misschien niet altijd en voor iedereen even handig, maar het is wel een legale en gratise multi-room oplossing van CDS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga streaming niet afkraken, maar er zitten aan streaming toch wel de nodige haken en ogen:

  • Het vereist een zeer stabiele internetverbinding om zonder haperen te kunnen werken.
  • Zappen via streams is erg vervelend omdat er iedere keer gebufferd moet worden.
  • Een Chromecast betekent een extra afstandsbediening, zoiets is in de woonkamer al vervelend, maar ik zie het echt niet als praktisch op de slaapkamer om te moeten schakelen tussen satelliet en streams.
  • Streams betekenen dat je aanbieder kan spioneren wat je kijkt
  • Er  zijn vragen over de beeld- en geluidskwaliteit bij streams

Stel M7 zou met een Enigma2-plugin komen waarin je streams gewoon direct in je zenderlijst kan zetten, dan zouden we wel een heel eind zijn gekomen naar een praktische oplossing. Canal Digitaal moet zich los weken van dat het allerlei apparaatjes moet aanpraten: De apparatuur die bij mensen staat is een gegeven, maar op die apparatuur kan wel software geïnstalleerd worden.

 

Aan kijken op mobiele apparaten is in mijn huissituatie geen behoefte: Het modebeeld is dat iedereen op zijn tablet TV wil lijken, klopt maar ten dele. Streamen naar apparaten binnenshuis is daarentegen geen onzin. Naast de slaapkamer is er wel behoefte soms om op de PC te kijken, vaak als ik aan het werk ben en er zijn lange gebeurtenissen waar je een blik op wilt houden, maar niet expliciet naar wilt kijken, bijvoorbeeld Prinsjesdag, dan dat zet ik op één van mijn monitoren even TV. PC's draaien geen Android, bij mij draaien ze Linux. Enigma2 doet dat streamen prima. Zo'n stream kan op zich dan ook prima vanaf het internet komen, maar aan een mobiele app heb je dan niets.

 

De installatie ombouwen naar Ziggo ongecodeerd of Digitenne zal evenwel een veel praktischer en betere oplossing zijn dan gaan aanmodderen met streams. Dat is wel een realiteit waar Canal Digitaal (of Joyne) mee te werken heeft. Vandaar dat een werkende kaart een harde voorwaarde is voor abonnementschap bij eender welke TV-aanbieder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...