Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Als CDS klant heb je gratis gebruik van de app waarbij je de zenders kunt bekijken.

Zowel op iOS als Android. Heb je die al getest ? Het kost niets.

Via die app en een Chromecast kan je ze op de TV zetten.

 

Is dat niets als multi-room oplossing ?

Misschien niet altijd en voor iedereen even handig, maar het is wel een legale en gratise multi-room oplossing van CDS.

 

Klein probleempje hier mee.  Chromecast werkt met WiFI en kan in de keuken niet gebruikt worden als je een microgolf oven gebruikt.  (Een magnetron)

 

En wanneer heb je de TV in de keuken op staan.  Juist als je aan het koken bent.  En een microfgolfoven hoort daar momenteel bij.  En begin nu niet te argumenteren, die gebruik ik niet....

 

Willy

aangepast door Kabeltje87

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites


commentaar schreef op 14 Jun 2017 - 10:02:

Vanaf vandaag moeten klanten welke een kaart van CD willen overnemen een schriftelijk verzoek indienen met daarop het kaartnummer de naam en adres van de vorige eigenaar en hun  nieuwe aanvraag.  Hetzelfde geld voor de dealer. Oude kaarten kunnen niet meer via de website geregistreerd worden.

 

Dat moest toch altijd al, daar was een formulier voor wat je beide moest tekenen en schriftelijk moet indienen. Dus ja in hoeverre is dan wat veranderd?

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klein probleempje hier mee.  Chromecast werkt met WiFI en kan in de keuken niet gebruikt worden als je een microgolf oven gebruikt.  (Een magnetron)

 

En wanneer heb je de TV in de keuken op staan.  Juist als je aan het koken bent.  En een microfgolfoven hoort daar momenteel bij.  En begin nu niet te argumenteren, die gebruik ik niet....

 

Willy

 

Dat is op zich nog wel oplosbaar, Chromecasts kunnen USB-ethernetadapters gebruiken, Google heeft er zelf zelfs eentje:

 

https://store.google.com/product/ethernet_adapter_for_chromecast

 

Feit blijft dat je als consument zo min mogelijk kastjes onder je TV wilt, kastjes zijn ondingen die stroom slurpen, aansluitingen bezetten, extra afstandsbedieningen opleveren, uitdagingen opleveren in de interactie met andere apparatuur zoals geluidsversterkers, configuratie en updates nodig hebben ... Je kunt een USB-ethernetadapter op een manier zien als ook weer een extra apparaat dat ook maar weer lelijk uitsteekt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even wat dagen met andere zaken dan TV bezig, volgens mij staat die van mij al een dikke week uit i.v.m. drukte, Joyne is nog steeds niet beschikbaar en het draadje is al ik weet niet hoeveel verder.

 

Ik merk wel dat ik steeds meer via het internet kijk, op de tijden dat ik wil kijken is er op de herhalingen na van de NPO vrijwel niets zinnigs te zien.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zat net op Lyngsat te kijken en het viel mij meteen op dat Kabelkiosk,net als Joyne,Conax gebruikt.

Is dat toeval of gaan er zenders doorgeprikt worden vam Kabelkiosk?

Doet u mij dan maar Planet,een geweldige zender met natuurdocu's

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dieven houd je altijd en dat moet een bedrijf incalculeren en niet afschuiven op een eerlijke betalende klant want dan wordt het bedrijf zelf de dief.

 

Dat is nooit anders geweest. Ook niet in de detailhandel. Dus CD doet hierin niks bijzonders.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het aantal tv-aansluitingen in Nederland is in het eerste kwartaal van 2017 met 0,2 procent gedaald naar 7,39 miljoen. De groei bij digitale televisie was onvoldoende om de daling van het aantal analoge tv-aansluitingen te compenseren.

Dit is het negende kwartaal op rij dat de televisiemarkt in volume daalt, zo blijkt uit onderzoek van Telecompaper.

 

Kabel blijft volgens het ‘Dutch TV Market 2017 Q1’ rapport de grootste televisietechnologie met 57,6 procent van alle tv-aansluitingen, ondanks een daling van 1 procentpunt vergeleken met Q1 2016. DSL (koper) volgt als nummer twee met bijna 19 procent en glasvezel is nummer 3 met bijna 15 procent.

Zowel satelliet als Digitenne (digitale tv via de ether van KPN) hadden een marktaandeel van minder dan vijf procent in het eerste kwartaal van dit jaar, waarbij satelliet (CanaalDigitaal) net iets groter is dan Digitenne.

Bron: https://www.telecompaper.com/nieuws/aantal-tv-aansluitingen-daalt-onder-74-miljoen-omzet-1--1199818?utm_source=telecom_vandaag&utm_medium=email&utm_campaign=14-06-2017&utm_content=textlink

 

Wanneer we deze cijfers bekijken, vraag ik mij af of een 2e provider levensvatbaar is.

Wanneer in het gunstigste geval de helft zou overstappen, hebben we 2 satelliet providers met elk 2,5 % marktaandeel, tendens afnemend.

Dat zijn dan ongeveer 185.000 betalende abonnees per provider.

Let wel, het gaat om de Nederlandse abonnees, er zijn ook nog buitenlandse abonnees.

Wanneer we aannemen dat er in het buitenland ook nog eens net zoveel abonnees zijn, kom je nog maar uit op 370.000 abonnees per provider.

 

Je hoeft geen econoom te zijn, om te begrijpen dat wanneer het aantal klant en bij Canaldigitaal halveert, het moeilijk wordt de tent overeind te houden, maar dat geldt net zo voor Joyne.

Prijsverhogingen of verdere uitkleding van pakketten zal het gevolg zijn, degenen zonder alternatieven trekken aan het kortste eind.

 

Voor degenen met snel internet, 15% van de kijkers blijkt al via glas te kijken.

 

Daar gaat de kachel niet erg lang van roken.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

En wij betalen linksom of rechtsom de rekening.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat we wel kunnen hopen dat het aantal satellietkijkers wat zal toenemen als twee bedrijven actief abonnee's werven. Ik neem aan dat er wel iets aan marktonderzoek aan Joyne vooraf is gegaan. Verder denk ik dat je ergens tussen de 100000 en 200000 abonnee's moet hebben om de kosten te kunnen dekken, dat aantal lijkt haalbaar. Een groot satellietland is Nederland echter nooit geweest.

 

De potentieel grootste groep kijkers zijn denk ik de etnische kijkers. Dat zijn meer dan een miljoen schotels. Vaak hebben deze een Nederlandse abonnement (kabel?) en schotel om programma's te ontvangen van het thuisland. Het leveren van een oplossing op één apparaat met één afstandsbediening levert voor deze groep veel meerwaarde op en daar ontstaat het marktpotentieel voor de satelliethandel en satellietaanbieders.

 

De uitdaging is een goed commercieel beleid te voeren dat deze groep ook daadwerkelijk naar de satelliet migreert. Er zijn allerlei netwerkeffecten, zoals dat naast kabeltelevisie ook kabelinternet wordt afgenomen en een migratie naar satelliet moet het hele pakket goed kunnen vervangen. Maar goed uitgevoerd, levert deze groep in potentie meer dan een miljoen kijkers op.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv en Eduard07,

 

Denken jullie nu echt dat de initiatief nemers van Joyne over 1 of 2 nachten ijs zijn gegaan? Denk dat echt niet.

 

Snap dat het afwachten is hoe de toekomst zal worden. Voor CD wellicht een nachtmerrie om concurrentie te krijgen. Echter om nu al ach en wee te klagen en te roepen hoe slecht deze ontwikkeling is, is dat niet heel erg de onheilsprofeet uithangen. Het lijkt haast stemmingmakerij.

 

Je kan wel allerlei cijfertjes oplepelen en dan zeggen kijk zo slecht gaat het nu al. Maar het kan ook maar zo zijn dat met een goed product Joyne een compleet ander publiek aan zich weet te binden. Overstappers van kabel of internet naar omdat dat ook niet het walhalla bleek te zijn?

 

Zoals al vaker gezegd er zit meer ervaring dan jullie willen doen geloven en de tijd van rekensommetjes achter op een sigarendoos is helaas voorbij. Dus er staat echt wel goed drie dubbel doorgerekend en getoetst ondernemingsplan achter. En het is ook geen oefeningetje voor 1 of 2 jaar.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier zou de overstap naar Joyne betekenen: Nieuwe ontvanger, de CI+ met virtuele smartcard(Dus het verlies van een losse kaart) en het opnieuw uit laten richten van de schotel met eventueel een andere LNB, kosten dik boven de 300 euro voor een overstapje naar Joyne. Zit ik daar op te wachten? Het antwoord is 100% nee.

aangepast door Penthe
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

  • Een Chromecast betekent een extra afstandsbediening, zoiets is in de woonkamer al vervelend, maar ik zie het echt niet als praktisch op de slaapkamer om te moeten schakelen tussen satelliet en streams.

Met het meest heb je gelijk maar het mooie van de chromecast is, dat je dit met je telefoon of tablet kunt 

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...