Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Ik heb de module en ga morgen testen.

Voor de consument kan de module 2 kanalen decoderen in een stream, dus het basispakket van 17 zenders in een stream kan dus zonder problemen naar gekeken worden en opgenomen.

 

Nog even wat voordelen ipv alleen nadelen:

 

Wat dacht je van:

-Een hogere Eirp waardoor slechtere schotels en automaten ook goed in zuid europa werken.

-ontvangst met grotere schotels in Marokko-Tunesië-Algerije- Libië-Egypte- Israel-Jordanië- Turkije-Griekenland en rondom de Perzische golf.

-Een grotere regenreserve in de Benelux.

-Geen regelmatige wijzigingen in satelliet of frequenties waardoor updates nodig zijn.

-17 logisch gekozen kanalen op een transponder.

-Conax softcam welke 2 kanalen kan decoderen binnen een transponder waardoor er gekeken en opgenomen kan worden en door de logische kanaalkeuze de meest gebruikte.

-Fastscan via de module.

-Een uitgebalanceerd pakket met meer gewilde zenders in het basispakket.

-Interessante prijsgunstige extra familiepaketten.

-Dus een betere prijs/ kanaal verhouding.

-Goedkope uitbreidings pakketten voor de slaapkamer of de camping waarin het volledige gamma doorgegeven wordt.

-Vakantie abonnementen in de periode die jij wil en voor de duur die jij wil.

-Gemotiveerde vakhandelaar die je graag wil helpen omdat hij iets aan de hardware kan verdienen.

-Geen callcenter met medewerksters welke alleen een vragenlijstje kan afwerken en waarna er niks gebeurt.

-Een nieuw bedrijf wat het belang van de klant en de vakhandel combineert in hopelijk tevreden gebruikers en leveranciers, en niet de hele markt wil domineren en cashen.

-waarschijnlijk nog wel een paar argumenten vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv en Eduard07,

 

(...) Denk dat echt niet.

 

(..)Voor CD wellicht een nachtmerrie om concurrentie te krijgen. Echter om nu al ach en wee te klagen en te roepen hoe slecht deze ontwikkeling is, is dat niet heel erg de onheilsprofeet uithangen. Het lijkt haast stemmingmakerij.

 

(..)Maar het kan ook maar zo zijn dat (....)

 

Zoals al vaker gezegd er zit meer ervaring dan jullie willen doen geloven en de tijd van rekensommetjes achter op een sigarendoos is helaas voorbij. Dus er staat echt wel goed drie dubbel doorgerekend en getoetst ondernemingsplan achter. En het is ook geen oefeningetje voor 1 of 2 jaar.

Allemaal veronderstellingen en gedachte-invullingen van jouw kant.

Feiten draag je evenmin aan hierboven.

 

En waarom zouden tegenwerpingen van jouw stellingen niet deugen en jouw wensdromen wel?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik vond 4 kanalen tegelijk kunnen kijken / opnemen soms al te weinig (settop box met 3 tuners en nog een box met 1 tuner), opgroeiende kids enzo :). Werkt het dan door een tweede ci in te pluggen of moet je het maar doen met 2 streams?

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 zenders is en blijft veel in die 58Mbit, en zal net zo als CD zijn, ronduit beroerd zijn, of moet allemaal sd zijn.

 

Ziggo is dit nu ook aan het doen 5HD zenders in 50mbit/s met gevolg bij sommige zenders gewoon slecht beeld in form van compressie blokjes.

aangepast door wapper
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vond 4 kanalen tegelijk kunnen kijken / opnemen soms al te weinig (settop box met 3 tuners en nog een box met 1 tuner), opgroeiende kids enzo :). Werkt het dan door een tweede ci in te pluggen of moet je het maar doen met 2 streams?

Als je een twin tuner hebt kan je beide onafhankelijk configureren en dan kan je met het 2e goedkope abonnement en de 2e cam natuurlijk 3 kanalen opnemen en een vierde kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

17 zenders is en blijft veel in die 58Mbit, en zal net zo als CD zijn, ronduit beroerd zijn, of moet allemaal sd zijn.

 

Ziggo is dit nu ook aan het doen 5HD zenders in 50mbit/s met gevolg bij sommige zenders gewoon slecht beeld in form van compressie blokjes.

Ik zie toch heel mooie 1080i beelden in een stream van 4 Mbps. Dus gecombineerd met een paar SD gaat dat wel lukken.

Wat Ziggo dan verkeerd doet in 10Mb begrijp ik niet.

Wij streamen volledig HD bij diverse tv stations binnen de 6Mbps van Tooway.

Moet ik wel zeggen dat dit met oude apparatuur niet gaat, Je hebt wel moderne apparatuur met variabele bandbreedte nodig.

Alleen bij een gebeurtenis dat iedereen snelle bewegende beelden uitzend kan het vastlopen op bandbreedte, misschien gaat het bij ziggo op de aanvoet fout.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was in den beginne van het topic nog erg enthousiast.

Maar nu ik de laatste dagen alles lees denk ik dat ik maar bij cds blijf.

Toch te veel beperkingen of eigenlijk anders gezegd meer beperkingen dan bij cds.

 

Edje

aangepast door edje-ken

Vu+ Solo2
Dreambox 800s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een 60 Mbps transponder 30000 5/6 hoef dat geen probleem te zijn.

 

Iets klopt aan die getallen niet:

  • Bij 30000 8PSK 5/6 kom ik op 30,000*3*5/6 = 75 megabps
  • Bij 30000 QPSK 5/6 kom ik op 30,000*2*5/6 = 50 megabps

Bij 30000 8PSK 5/6 zouden 17 zenders wel op een transponder moeten passen, maar dat is een heel erg hoge modulatie. Ik weet dat de Eurobird 9 een sterke satelliet is, maar zo sterk?

 

Bij 30000 QPSK 5/6 hou je maar 50 megabps over, no way dat je daar 17 zenders in acceptabele beeldkwaliteit op kunt uitzenden. Bij QPSK 5/6 voldoet iedere koekepan daarentegen al om voldoende ontvangststerkte te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...