Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


Mooie beelden op 4 megabit zijn stilstaande foto's. 17 HD kanalen op één transponder gaat echt niet in goede kwaliteit. En Joyne zou toch juist alles in goede HD kwaliteit uitzenden, dus er zijn geen SD zenders.

Het zijn HD zenders, en b.v regionale in SD.

En met variabele bandbreedte.

Dat CD in 8 psk uitzend wil nog niet zeggen dat alle kanalen 1080 i zijn.

Dat is puur een modulatievorm waar je van alles in kan stoppen.

Ik ga hier verder niet op in, wacht tot juli, dan zal joyn de zenderindeling, de frequenties en de prijzen bekend maken.

Dan zullen de eersten gaan beginnen en dan weet je zo hoe het er voor staat.

Eutelsat had al satellieten draaien toen ze Astra nog moesten uitvinden.

Ze weten samen met Conax echt wel wat ze doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat CD in 8 psk uitzend wil nog niet zeggen dat alle kanalen 1080 i zijn.

Dat is puur een modulatievorm waar je van alles in kan stoppen.

Nou ben ik je kwijt. Uiteraard is 8PSK een modulatievorm en ik mag hopen dat Joyne zijn transponders ook op 8PSK zet, want anders zijn de transponders wel erg snel vol. 1080i is een HD-resolutie. Dat wat CD in HD uitzendt is gewoon 1080i? Het is KPN die daar mee sjoemelde, CD heeft dat nooit gedaan.

 

Maar zonder module zal je weinig zien.

Oké, het was maar een vraag, als ik constructieve feedback kan geven dan doe ik dat graag.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

sattv4iedereen schreef op 13 Jun 2017 - 11:39:

Sprietje, daar heb je gelijk in, en die doelgroep ben ik vergeten. Ik heb inderdaad vernomen dat het updaten van automatische schotels een aardige duit kost, gemakkelijk 100€.

Maar hoeveel euro's gaat die doelgroep niet kwijt zijn om hun automatische schotel gebruiksklaar te maken voor joyne?

 

Niet veel, er zijn 7 SD transponders op 9 Oost, dus zelfs heel oude Teleco en Oyster systemen kan je in een vloek en een zucht programmeren .

En met de huidige HD stuurboxen loop je dus de eerste 10 jaar ook geen risico.

Daarnaast hebben we de Teleco en Mecatronics software al werkend .

Met de betere veldsterkte en geen storing van de Badr verwacht ik dat zelfs kromme systemen nog in spanje zullen werken.

Maar dat weten we pas zeker als het werkt.

En daarbij is voor minder dan 1250€ een nieuwe automaat te koop met 65 cm B&R schotel welke zonder meer astra 23.5 kan ontvangen en waar standaard indien gewenst 9-19-23-28 of 13-19-24-28 in geprogrammeerd staat.

 

Tja, oude Oyster - ik heb er ook zo een. Omgebouwd van een oorspronkelijk analoog systeem dus niet automatisch werkend maar met een handmatig instellen van elevatie en azimuth. Nog altijd een stuk beter dan mijn handmatige Travelsat UFO antenne die ik daarvoor gebruikte. Geld om zomaar even 1250 euro uit te geven heb ik echt niet, de camper zelf is al 23 jaar oud.

 

En eerlijk, ik zou niet graag het aantal mensen de kost willen geven dat zich in een vergelijkbare positie bevindt!  1250 euro, dat is voor veel mensen het maximale budget dat ze hebben om een nieuwe tweedhands auto aan te schaffen!!!  Dat wordt door menig goed verdienende nog wel eens snel vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik in het begin bij RTL4 leuk vond is dat ze 24/7 uitzonden, nu zijn er meer RTLelen, daarnaast de SBS groep.

 

RTL4 zond ook 's nachts programma's van 's avonds uit, ook overdag, maar nu zitten de commerciëlen 's nachts en overdag vol met 0906 praatjes van gestripte dames tot aan Astro TV, daar zouden ze eens wat aan moeten doen, want dat wordt vaker herhaald dan de normale uitzendingen.

 

Ik ben vooral een nacht en eind ochtend begin middag kijker, de rest van de dag kijk ik meestal geen TV.

 

Joyne, Enjoy met de uitzendingen, ik wacht het af.

 

Ik heb nog niets gezien, ze zijn erg laat, maar ik lees eerst de verhalen wel, gevolgd daar wat het allemaal gaat kosten.

 

Ik heb een Seca3 kaart, hoef geen TV mee op vakantie mee te slepen, want als ik op vakantie ben, heb ik geen behoefte aan TV.

 

BVN is al voldoende echter dat moet dan toevallig ergens waar ik verblijf beschikbaar zijn, de Wereldomroep in het Nederlands bestaat niet meer, want (vrijwel) iedereen is per GSM te bereiken en anders weet men vrij snel waar je zit tegenwoordig. Overal waar je incheckt, je wordt geregistreerd, ook op campings, hotels, appartementen en bungalowparken, dus zelfs zonder GSM is het eenvoudig te achterhalen.

 

Joyne, ik wacht het nog even af, er zal vast een meerjarig plan achter zitten, ik hoop geen plan ala V&D, want dan kan het ineens heel kort zijn.

 

CDS moet niet gek gaan doen met Seca3, want ik ben zo verdwenen van de betaalzenders op satelliet.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Nou ben ik je kwijt. Uiteraard is 8PSK een modulatievorm en ik mag hopen dat Joyne zijn transponders ook op 8PSK zet, want anders zijn de transponders wel erg snel vol. 1080i is een HD-resolutie. Dat wat CD in HD uitzendt is gewoon 1080i? Het is KPN die daar mee sjoemelde, CD heeft dat nooit gedaan.

Quote.

Natuurlijk gaat Joyne 8 psk gebruiken, en CD nooit gedaan?

Ze hebben altijd in 720 p uitgezonden toen ze naar astra 23 gingen. Pas vorig jaar zijn ze naar 1080 i gegaan.

De oudere modellen konden niet eens 1080.

Momenteel zijn een aantal regionale ook nog geen 1080. Het feit dat er 8psk gebruikt wordt is geen garantie voor HD. Er wordt 8 keer in fase geschakeld zodat je de dubbele data kwijt kan.

Je kan ook gewoon nog in 625 lijnen uitzenden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

T90 user.

Voor 129 € heb je een Telestar digisat 1, welke je met een paar gaatjes boren op je mast van je ufo kan schroeven. Werkt perfect tot voorbij Barcelona. Stevige behuizing welke je niet kapot rijd onder wat boomtakken en eventueel open kan schroeven om de lnb te vervangen over een aantal jaren.

Vindt je dat niet belangrijk en de kwaliteit mag wat minder met een dunne verlijmde behuizing maar dezelfde ontvangst kwaliteit, heb je een H30 selfsat voor nog minder dan 100€.

Link naar reactie
Delen op andere sites

commentaar schreef op 15 Jun 2017 - 01:29:

 

Nou ben ik je kwijt. Uiteraard is 8PSK een modulatievorm en ik mag hopen dat Joyne zijn transponders ook op 8PSK zet, want anders zijn de transponders wel erg snel vol. 1080i is een HD-resolutie. Dat wat CD in HD uitzendt is gewoon 1080i? Het is KPN die daar mee sjoemelde, CD heeft dat nooit gedaan.

Quote.

Natuurlijk gaat Joyne 8 psk gebruiken, en CD nooit gedaan?

Ze hebben altijd in 720 p uitgezonden toen ze naar astra 23 gingen. Pas vorig jaar zijn ze naar 1080 i gegaan.

De oudere modellen konden niet eens 1080.

Momenteel zijn een aantal regionale ook nog geen 1080. Het feit dat er 8psk gebruikt wordt is geen garantie voor HD. Er wordt 8 keer in fase geschakeld zodat je de dubbele data kwijt kan.

Je kan ook gewoon nog in 625 lijnen uitzenden .

 

Dat klopt niet wat je zegt. CDS heeft vanaf het begin gewoon in 1080i gezeten.  Er is wel met bitrate geknoeid maar nooit met de resolutie.

 

En inderdaad 8psk is maar modulatie, je zou er nog mpeg1 video op kunnen stoppen als je dat zou willen.

 

Verder zie ik toch ook erg veel beperkingen waar mensen niet op zitten te wachten maar de prijsstelling kan een hoop goed maken.

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi commentaar,

Ik val je niet aan, laat dit duidelijk zijn.

Je hebt ook van de satelliet-installaties veel meer verstand dan ik.

 

Maar wat ik niet snap van je posting #668 van gisteren om 19:22 uur is punt 6:

 

QUOTE

Conax softcam welke 2 kanalen kan decoderen binnen een transponder waardoor er gekeken en opgenomen kan worden en door de logische kanaalkeuze de meest gebruikte.

UNQUOTE

 

Je hebt het over een softcam, mijn ontvanger kan gewoon overweg met een Conax-kaart in mijn softcam.

 

Ik denk dat ik je verkeerd begrijp.

 

Overigens ben ik zeer blij met jou op dit board; jij communiceert als enige over Joyne.

Keep up the good work!

Nogmaals: ik ben super blij met je!

 

Groetjes,

D-box

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk gaat Joyne 8 psk gebruiken, en CD nooit gedaan?

 

Blij dat te horen. Canal Digitaal was vrij laat met 8psk, waardoor een spagaat ontstond dat enerzijds er te weinig capaciteit voor zenders en goede beeldkwaliteit was, anderszijds je kreeg dat alle transponders stap voor stap aangepast moesten worden, met alle ergernissen van dien.

 

Maar een combinatie van 8psk, een symbolrate van 30000 en een FEC van 5/6 levert je dus 75 megabps aan bandbreedte op voor het verspreiden van zenders.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

D box, oude Nokia toch ?

Daar werkte ik toen. Een van de eerste betere ontvangers welke scpc carriers konden ontvangen. Maar daardoor een probleem met de de AGC. Omdat de tuner op een smalle bandbreedte keek werd hij snel overstuurd door een sterke carrier lager in de band.

Je had een equalizer nodig om tussen de coax te zetten.

 

Maar ik bedoel dat in de module geen kaart kan, niet zoals bij CD cam 701 waar de vastgeplakte kaart regelmatig gaat oxideren of door de hitte geen contact meer maakt.

Gisteren weer iemand in Spanje de cam 701 in de koelkast laten leggen zodat hij na eern kwartier weer CD kon kijken.

 

Daar heeft joyne van geleerd en in de conax zit dus een chip gesoldeert die als kaart functioneerd.

Dus dat bedoel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...