Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ik denk dat je niet moet spreken over een Conax softcam, maar over een Conax moduele met een software matige kaart.

Dus over een Conax CI softcard.

 

Slechts 2 zenders decoderen op een moderne ontvanger is gewoon te weinig.

Wanneer je een zender kijkt en 2 opnames achter elkaar hebt met een overlap voor het verschuiven van de programmatijd, gaat je beeld al op zwart.

Ook een symbool rate van 30.000 met FEC 5/6 geeft aan, dat ook hier geld gespaard wordt.

 

Natuurlijk werkt dat zo, Joyne is net als alle andere ondernemingen opgezet om geld te verdienen.

En dat gaat een harde dobber worden, wanneer ze abonnementen per dag gaan verkopen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nou Zuppelan, een transponder op 8psk, SR 30.000 en een FEC van 5/6 lijkt me toch geen goed idee. CanalDigitaal had vroeger de zender NatGeo WILD HD op een transponder zitten met 8psk, SR 27.500 en een FEC van 5/6 waarover ze zoveel klachten kregen over een slechte ontvangst, dat ze die nu uitzenden met 8psk, SR 29.900 en een FEC van 2/3.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind 8PSK 5/6 inderdaad ook behoorlijk aan de hoge kant, maar vanwege de sterkere satelliet zijn de situaties ook weer niet heel vergelijkbaar. Voor 8PSK 2/3 volstaat 7,5 dB, voor 8PSK 5/6 heb je 10 dB nodig. Dus als de satelliet 2,5 dB extra levert, dan is het effect geneutraliseerd. We gaan het zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het laatste wat we willen is dat Joyne een CD bis word, ben benieuwd of ze een andere richting inslaan, en de klant op een goede manier gaan bedienen, niet op de manier van de "Citroen" uitpersen tot de laatste druppel, kwaliteit willen we en op elk gebied.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Volgende maand weet je het.

Op dit moment is het geheim.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar gaat het om: Canal Digitaal is commercieel niet bepaald scherp meer en dat is waarom deze dappere poging een alternatief te bieden veel lof verdient. Neemt niet weg dat we Joyne op zijn merites moeten beoordelen. Dat er ook nadelen aan Joyne gaan kleven is niet onverwacht, die nadelen komen nu ze van start gaan naar boven. Dat is volstrekt normaal, het dromen over gouden bergen stopt nu en nu komt de harde praktijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een terechte vraag, maar denk ik niet met kaartjes te beantwoorden, omdat ze enkel aangeven dat Nederland binnen de 51dbW-zone ligt en er geen lijnen voor 52dbW zijn. Hoeveel signaal die satellieten dus daadwerkelijk boven Nederland afgeven kun je dan ook niet uit de kaartjes aflezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dan zou er met de gekozen parameters bij Joyne in Nederland minder regen reserve als bij Canaldigitaal zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij geven voor onze mensen bij MBC jaarlijks cursussen in o.a. satellieten techniek en dat kunnen ook medewerkers van de concurrenten bijwonen zoals DMI (Dubai Media Incorporated)  en ADM (Abu Dhabi Media) en studenten van de AUD. Tegen een onkosten vergoeding.

Dat doen we op de venue van de AUD. American University of Dubai. Direct tegenover ons NOC.

Ik meen dat daar deze grafiek ook getoond werd en werd als fout beoordeeld. Ik zal even in mijn mappen moeten duiken wat er niet aan klopt.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...