Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Drs IJzerbout

 

Waarom moet de consument begrip hebben voor een contentaanbieder die wilt voorkomen dat een van reclame en sponsoring doorspect programma wordtopgenomen?

 

Is het niet zo dat de contentaanbieder die dit soort programma's uitzend blij moet zijn met de kijker?

 

Een provider vrij van reclame (zoals filmaanbieders en sommige documantaire aanbieders) die kunnen een potje breken. Daar kan ik met je in meegaan.

 

Maar in NL zoals NPO Regionale zenders SBS en RTL en anderen die stijf staan van reclame en sponsoring? Die mogen blij zijn dat ze überhaupt kijkers hebben. Dat zijn toch de meest zenders?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar in NL zoals NPO Regionale zenders SBS en RTL en anderen die stijf staan van reclame en sponsoring? Die mogen blij zijn dat ze überhaupt kijkers hebben. Dat zijn toch de meest zenders?

 

 

En laat het nu net dit soort zenders zijn (in Vlaanderen Medialaan en SBS) die het doorspoelen van reclame willen verbieden.  Oftewel de kijker zoveel mogelijk moeilijkheden in de weg te leggen.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik maak me daar nu juist niet zoveel zorgen over. Het is niet dromen maar goed plannen.

 

Er feitelijk is er het volgende aan de hand:

  • Canal Digitaal heeft nooit veel haast gehad met uitfaseringen, Irdeto en Seca2 hebben lang bestaan. Dat de huidige kaart 10 jaar blijf werken en ik daardoor nog 10 jaar klant bij Canal Digitaal blijf is een optie. Ook Canal Digitaal weet immers dat bij uitfasering opzeggingen volgen. Het is zelfs niet uitgesloten dat ze zelf op een bepaald moment inzien dat ze het portemonnee geen plezier doet.

 

Vermits je niet weet wat M7, Ziggo, enz. binnen 1 jaar of 3 jaar gaan beslissen is het plannen in het ijle.

Jij hebt geen vat op wat zij gaan beslissen in de toekomst, wat de content providers gaan beslissen, of er nog Europese regels bijkomen of wegvallen, enz.

Vna die smartcard die 10 jaar zal ondersteund worden, dat iets in het verleden zo was, betekent nog niet dat dat in de toekomst zo zal zijn.

Dat is geen optie, maar een veronderstelling.

Als je ziet hoe snel ze bij M7 van SID limitatie, naar witte module, naar Orca module gegaan zijn, dan denk ik dat die 10 jaar wel heel optimistisch is.

 

  • Vervalt de optie Canal Digitaal, dan is een abonnement bij Ziggo nemen waarschijnlijk het beste alternatief. Ik zie Ziggo zijn basispakket niet 1-2-3 weer gaan coderen. Nu Ziggo MPEG2 aan het uitfaseren is, zullen ook de HD-zenders vast wel een keer ongecodeerd worden.dan is een abonnement bij Ziggo nemen waarschijnlijk het beste alternatief. Ik zie Ziggo zijn basispakket niet 1-2-3 weer gaan coderen. Nu Ziggo MPEG2 aan het uitfaseren is, zullen ook de HD-zenders vast wel een keer ongecodeerd worden.
  • Digitenne gaat naar HD en is dan ook een serieus alternatief. De publieke omroep zelfs ongecodeerd.

En bij Ziggo kan er natuurlijk ook niets veranderen.

Neen, dat kan natuurlijk niet, omdat jij zegt "ik zie niet hoe...".

Het is niet omdat jij het niet ziet gebeuren dat het niet kan gebeuren.

Opnieuw veronderstellingen : als het SD pakket verdwijnt, komen vast en zeker de HD zenders ongecodeerd.

Wat als Ziggo nu ook eens naar virtuele smartcards overgaat, en het ongecodeerde pakket blijft wat het is?

Wat digitenne betreft,  alleen de publieke omroep is ongecodeerd.

 

 

.. en uiteraard hopen we van harte dat Joyne alsnog verstandig wordt.

 

Ze hebben die beslissing nog maar net genomen.

Dan denk ik niet dat ze daar rap gaan op terugkomen.

 

Mijn Vu+ Duo gaat anders al 7 jaar mee, als ik zou willen dan haalt 'ie de 10 wel. Jezelf garanties geven is niet mogelijk, vooruitdenken wel.

 

Ja, zo dacht men bij het begin van de computers (toen die nog een hele zaal vulden), dat computers in de toekomst altijd maar groter gingen worden.

Ik wil maar zeggen, je kunt de toekomst niet voorspellen.

Je kunt proberen, maar er gebeuren altijd onverwachte zaken.

Mijn idee is dat we hier een achterhoede gevecht zien.

Terwijl kabel-, sat- en IP providers altijd maar kijken hoe ze beter alles kunnen dichtschroeven, zie je dat steeds meer jongeren geen TV meer nemen.

Ze kijken via internet, via streaming.

 

Een videostandaard als MPEG2, MPEG4 gaat 10 jaar mee. Je weet nu dus dat als je een MPEG-H-ontvanger koopt dat je 10 jaar zenders kunt ontvangen. Dit is de normale cyclus, en open ontvangers hebben deze normale cyclus altidj gehaald.

 

Ik weet niet of je dit zomaar mag veronderstellen.

Bovendien, tussen het vaststellen van de standaard, en het komen van de ontvangers die dit allemaal ondersteunen zit nog wel een tijdje.

De VU+ Ultimo 4K gaat nu pas met DVB-S2X kunnen omgaan, terwijl de HVEC norm toch al een tijdje uit is.

Ik kocht mijn Dreambox 8000 in september 2009, we zijn nu 2017, 8 jaar verder, en de MPEG4 codec blijft natuurlijk werken, maar er zijn toch ook al zenders in HEVC.

Ik denk trouwens dat MPEG2 een van de langst gebruikte standaarden is.

 

Dat is niet zo geweest bij gesloten ontvangers. Kopers van gesloten ontvangers hebben in het verleden dure apparatuur weg moeten gooien, omdat hun spullen ondeugdelijk bleken en geen firmwareupdates uitgebracht werden. Dat is de verzekering die je jezelf geeft met een open ontvanger en een belangrijke overweging om zonder aarzeling weer in open ontvangers te investeren.

 

Dat hangt toch af van de leverancier.

Bij kabel hier, blijft men op regelmatige tijdstippen updates uitbrengen.

MPEG2 is 10 jaar lang gebruikt, en daarna is het H.264 geworden.

 

Het machtsmiddel ontbreekt. Wij consumenten bepalen. Mijn portemonnee is een stembiljet. Het gevolg van een steeds strengere beveiliging gaat dus zijn, dat er steeds minder geld verdiend kan worden. Het kan zijn dat ik als individu de verkiezingen niet win, echter op het moment dat een hele hoop individuen, en dat is nu het geval, hetzelfde stemmen, geeft dat een bepaalde verkiezingsuitslag.

Een Linuxontvanger sluit beveiliging niet uit, ik heb alleen nog geen enkele aanbieder er serieus werk van zien maken. Software op het apparaat installeren mag bijvoorbeeld wel. En daarmee zijn er voldoende mogelijkheden voor aanbieders om hun beveiliging uit te kunnen voeren.

 

Hoezo, geen machtsmiddel?

Die SID limiet is er wel degelijk, of je hem nu wilt zien of niet, en wie met de gewone smartcard kijkt, heeft niet alle zenders (ik spreek van het legale, wie illegaal bezig is, kan meer hebben).

Mensen die met een CI module kijken, hebben niet meer de opamemogelijkheden die ze voeger hadden met de smartcard.

En als jij als consument het product dat je wilt hebben niet meer kunt kopen, omdat het niet meer aangeboden wordt, dan is het toch wel een serieus machtsmiddel.

Om het met uw stembiljet te vergelijken, jij mag stemmen op wie je wilt, maar wel uit de kandidaten die ze jou aanbieden.

Je kunt ook ongeldig/blanco stemmen (je TV opzeggen).

 

Evenzeer kan ik je veel sterkte wensen met het slijten van CI-modules die mensen niet willen hebben.

Ik heb liever ook een losse smartcard dan een CI module, maar er is een verschil tussen beschrijven wat er aan het gebeuren is, en beschrijven wat je liefst zou hebben dat er gebeurt. 

 

Jarco Kriek is iemand die zeer begaan is met contentleveranciers en op TotaalTV graag over hun standpunten schrijft. Dit soort artikelen van hem bevatten nooit concrete feiten en kunnen dan ook als zijn persoonlijke mening gezien worden.

 

Ik ben niet zo'n fan van Jarco Kriek, maar in deze materie heb ik iets heel gelijkaardigs gelezen in een Portugees tijdschrift (in het Portugees).

Voor wie Portugees begrijpt : http://visao.sapo.pt/actualidade/sociedade/2017-05-01-O-mundo-dos-burloes-da-TV-pirata

 

(Como esta técnica está centrada no cartão, e a Vodafone não usa cartões para autenticar as suas boxes, a empresa tem melhor sorte: não é um alvo direto de cardsharing.)

Aangezien deze techniek rond de kaart draait, en Vodafone geen kaarten gebruikt om zijn ontvangers te authenticeren, heeft het bedrijf meer geluk : het is geen direct doelwit van cardsharing.

Dus ook in Portugal zie je dezelfde evolutie : providers kiezen voor een methode van beveiliging zonder smartcard.

aangepast door zzzzzz

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Drs.IJzerbout

Laten we de footprins van de Astra 23,5 en Eutelsat 9e een vergelijken.
Ik heb hiervoor de site Satbeams genomen omdat die de meest gedetailleerde footprint weergeeft.

Je ziet dat de Astra 23,5 in Nederland een veldsterkte heeft van 52dBw.
De Eutelsat 9b heeft in Nederland 51dBw, iets minder dus.
Nu gaan ze mij niet wijs maken dat je dan in Nederland de Nederlandse zenders op de Eutelsat met een fec. van 5/6 makkelijker ontvangt dan de Nederlandse zenders op de Astra 23,5 die dus een iets hogere veldsterkte heeft en een betere foutcorrectie, 2/3 i.p.v. 5/6.
Even op de afbeeldingen klikken voor een duidelijker beeld.

post-60869-0-55479800-1497705976.png

post-60869-0-08355900-1497705988.png

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen is juist wat providers niet zondermeer willen, om begrijpelijke redenen. En dat moet ook eens gerespecteerd worden.

Dus zie het nu ook eens van de kant van de programma makers.

 

Ga je bij del supermarkt inkopen, dan ga je de groenten, tomaten en condooms ook niet kopieren.

Hmm,ik zie een heel voordelig tarief die in dit geval heel eerlijk zou zijn: Alleen voor het kanaal betalen dat je kijkt.(als ik toch niet mag opnemen.....)

 

 

 

Jarco Kriek is iemand die zeer begaan is met contentleveranciers en op TotaalTV graag over hun standpunten schrijft. Dit soort artikelen van hem bevatten nooit concrete feiten en kunnen dan ook als zijn persoonlijke mening gezien worden.

Inderdaad en als je er tegen Kriek over hebt dat ook TV-abonnementen onder de Europese wetgeving over het vrij verkeer van goederen en diensten valt is hij niet zo blij.

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jarco Kriek is iemand die zeer begaan is met contentleveranciers en op TotaalTV graag over hun standpunten schrijft. Dit soort artikelen van hem bevatten nooit concrete feiten en kunnen dan ook als zijn persoonlijke mening gezien worden.

 Er is een spreekwoord:  Wiens brood men eet, diens woord men spreekt.

 

Ik vraag mij af of dit ook omgekeerd waar is:  Diens woord men spreekt, diens brood men eet?

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil maar zeggen, je kunt de toekomst niet voorspellen.

 

Je kunt proberen, maar er gebeuren altijd onverwachte zaken.

 

Mijn idee is dat we hier een achterhoede gevecht zien.

 

Terwijl kabel-, sat- en IP providers altijd maar kijken hoe ze beter alles kunnen dichtschroeven, zie je dat steeds meer jongeren geen TV meer nemen.

Inderdaad, de spijker op de kop. Mensen ergeren zich aan teveel reclame en gaan maatregelen nemen, zoals opnemen en achteraf kijken. Televisiezenders zien kijkers weglopen. Dus moet er CI+ komen om te voorkomen dat mensen kunnen zappen tijdens reclame. Of in ieder geval moeten opnames voorkomen worden. Ze vergeten dat het uiteindelijk een keus is om een televisie te nemen. Als de televisie geen goed amusement tegen redelijke voorwaarden biedt, dan halen mensen hun amusement elders. Jongeren zijn daar altijd sneller in dan ouderen, precies wat er gebeurt. Dus timmer de hele boel maar dicht met de allerzwaarste beveiligingsmaatregelen, uiteindelijk krijg je niets in plaats van alles.

 

 

Hoezo, geen machtsmiddel?

Die SID limiet is er wel degelijk, of je hem nu wilt zien of niet, en wie met de gewone smartcard kijkt, heeft niet alle zenders (ik spreek van het legale, wie illegaal bezig is, kan meer hebben).

Er is geen machtsmiddel omdat er concurrentie is en ik zo nodig morgen weg ben. Misschien dat ik nog een tussenstap neem door mijn pakket terug te schroeven, kwestie van ze even inwrijven dat iedere stap die ze hier nemen in hun nadeel is. Tegen een SID-limiet heb ik overigens geen bezwaar, alleen zou ik graag zien dat ze die niet als een botte limiet inzetten, maar als middel gaan inzetten om bepaald gebruik te beprijzen. Je kunt zo misbruik economisch onaantrekkelijk maken, het begin van een daadwerkelijk effectieve aanpak van de zwartkijkmaffia.

 

Mensen die met een CI module kijken, hebben niet meer de opamemogelijkheden die ze voeger hadden met de smartcard.

Daar gaat deze hele discussie inderdaad over: Canal Digitaal heeft het doel onverdedigd, Joyne schiet niet.

 

En als jij als consument het product dat je wilt hebben niet meer kunt kopen, omdat het niet meer aangeboden wordt, dan is het toch wel een serieus machtsmiddel.

 

Om het met uw stembiljet te vergelijken, jij mag stemmen op wie je wilt, maar wel uit de kandidaten die ze jou aanbieden.

 

Je kunt ook ongeldig/blanco stemmen (je TV opzeggen).

Ik zie nog kandidaten.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de spijker op de kop. Mensen ergeren zich aan teveel reclame en gaan maatregelen nemen, zoals opnemen en achteraf kijken. Televisiezenders zien kijkers weglopen. Dus moet er CI+ komen om te voorkomen dat mensen kunnen zappen tijdens reclame. Of in ieder geval moeten opnames voorkomen worden. Ze vergeten dat het uiteindelijk een keus is om een televisie te nemen. Als de televisie geen goed amusement tegen redelijke voorwaarden biedt, dan halen mensen hun amusement elders. Jongeren zijn daar altijd sneller in dan ouderen, precies wat er gebeurt. Dus timmer de hele boel maar dicht met de allerzwaarste beveiligingsmaatregelen, uiteindelijk krijg je niets in plaats van alles.

 

 

Er is geen machtsmiddel omdat er concurrentie is en ik zo nodig morgen weg ben. Misschien dat ik nog een tussenstap neem door mijn pakket terug te schroeven, kwestie van ze even inwrijven dat iedere stap die ze hier nemen in hun nadeel is. Tegen een SID-limiet heb ik overigens geen bezwaar, alleen zou ik graag zien dat ze die niet als een botte limiet inzetten, maar als middel gaan inzetten om bepaald gebruik te beprijzen. Je kunt zo misbruik economisch onaantrekkelijk maken, het begin van een daadwerkelijk effectieve aanpak van de zwartkijkmaffia.

 

Daar gaat deze hele discussie inderdaad over: Canal Digitaal heeft het doel onverdedigd, Joyne schiet niet.

 

Ik zie nog kandidaten.

Er zijn nog kandidaten, maar ik zie die ook in dezelfde richting evolueren.

Hier in Vlaanderen is de hardware op kabel altijd potdicht geweest (Telenet).

Slechts een zeer beperkt aantal zenders zit in het onversleuteld basisaanbod.

Bij IPTV is alles versleuteld.

Enkel bij TV Vlaanderen was het mogelijk met andere hardware te kijken, maar al het gerommel met SID limieten, witte modules en Viacess modules, bepaalde zenders die enkel nog via IPTV aangeboden worden, blijft daar niet veel meer van over.

Ik denk niet dat het in de richting zal evolueren van meer ongeëncrypteerd, hoewel ik dat graag zou willen.

Dat betekent dan dat je kunt veranderen van leverancier, maar overal zit je dan met dezelfde soort beveiligingen.

De verschillen situeren zich dan alleen op gebied van prijs, kwaliteit, zenderaanbod.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opnemen is juist wat providers niet zondermeer willen, om begrijpelijke redenen. En dat moet ook eens gerespecteerd worden.

Dus zie het nu ook eens van de kant van de programma makers.

 

Ga je bij del supermarkt inkopen, dan ga je de groenten, tomaten en condooms ook niet kopieren.

Dat is misschien wel zo, want als ik die komkommer in de koelkast leg en hem later op wil eten is hij ook niet plotseling weg en dat is met programma's wel zo, dus laat mij die komkommer (lees :programma) ook lekker in de koelkast leggen(lees:opnemen).

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk beste pee1962 dat je niet op de 9e bent uitgericht want de Baltic-Nordic beam is met 51dBw behoorlijk sterk.
Misschien verstandig om de schotel eens even met de stand van de zon uit te richten. Ik weet niet hoe het weer daar is maar dan moet de zon wel te zien zijn.
Ik wil je de tijd wel door geven maar dan moet ik wel weten wanneer je dat gaat doen en waar je ongeveer zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad, de spijker op de kop. Mensen ergeren zich aan teveel reclame en gaan maatregelen nemen, zoals opnemen en achteraf kijken. Televisiezenders zien kijkers weglopen. Dus moet er CI+ komen om te voorkomen dat mensen kunnen zappen tijdens reclame. Of in ieder geval moeten opnames voorkomen worden. Ze vergeten dat het uiteindelijk een keus is om een televisie te nemen. Als de televisie geen goed amusement tegen redelijke voorwaarden biedt, dan halen mensen hun amusement elders. Jongeren zijn daar altijd sneller in dan ouderen, precies wat er gebeurt. Dus timmer de hele boel maar dicht met de allerzwaarste beveiligingsmaatregelen, uiteindelijk krijg je niets in plaats van alles.

 

 

Er is geen machtsmiddel omdat er concurrentie is en ik zo nodig morgen weg ben. Misschien dat ik nog een tussenstap neem door mijn pakket terug te schroeven, kwestie van ze even inwrijven dat iedere stap die ze hier nemen in hun nadeel is. Tegen een SID-limiet heb ik overigens geen bezwaar, alleen zou ik graag zien dat ze die niet als een botte limiet inzetten, maar als middel gaan inzetten om bepaald gebruik te beprijzen. Je kunt zo misbruik economisch onaantrekkelijk maken, het begin van een daadwerkelijk effectieve aanpak van de zwartkijkmaffia.

 

Daar gaat deze hele discussie inderdaad over: Canal Digitaal heeft het doel onverdedigd, Joyne schiet niet.

 

Ik zie nog kandidaten.

 

Als u denkt dat ze dat allemaal volgen uw voorschriften gaan uitvoeren ben je toch wel flink aan het dromen

 

In de vergelijking met de Technisat maakt u ook al fouten, de International Editie van deze ontvanger heeft wel fastscan aan boord, ook is er een uitgebreide app voorhanden om samen te werken met je tablet.

 

De Technisat Digit ISIO STC+ ondersteunt de nieuwste normen (HDMI met 4K 50 / 60p / HDCP 2.2 / H.265 HEVC) en kan UHD videobestanden van het aangesloten netwerk of USB-opslagapparaten afspelen.

Verder is de Digit ISIO STC+ voorzien van 3x een twin tuner voor zowel DVB-S / S2, DVB-C als DVB-T/T2 (H.265 HEVC) en is daarmee uiterst flexibel en toekomstgericht. Flexibiliteit is er ook als het gaat om het opslaan van afbeeldingen; deze kunnen zowel op de USB-opslagapparaten of op het netwerk (NAS) worden opgeslagen.

 

Doordat de Technisat Digit ISIO STC is uitgerust met uitgebreide IP-functionaliteiten, is het mogelijk om toegang tot interactieve diensten en mediatheken te krijgen, vrij te bladeren in het internet, "video-on-demand" op te vragen en HbbTV-toepassingen te gebruiken.

HbbTV is een televisietechnologie waarmee toegang tot programmabegeleidende internetinhoud mogelijk wordt gemaakt.

 

Met watchmi geniet u via de geïntegreerde programma-informatiedienst "SiehFern INFO" op veel apparaten van TechniSat van televisie op afroep. Door de integratie van de themakanalen van watchmi - de dienst voor persoonlijk televisie kijken van Axel Springer Digital TV - in de digitale programma-informatiedienst "SiehFern INFO", smelten internet en televisie definitief samen tot een nieuw interactief medium.

 

U hoeft geen uitzending meer te missen en sla uw favoriete films of favoriete muziek op waar u maar wilt.

Geïntegreerd in uw thuisnetwerk kunnen opnames direct worden gedeeld naar een gedeelde, onafhankelijke Network Attached Storage (NAS) back-up systeem.

 

Deze gratis acualisatiedienst van TechniSat houdt de software van de Digit ISIO STC op de laatste stand. Zodra uitbreidingen of verbeteringen van de bedrijfssoftware beschikbaar zijn, wordt op de aangegeven tijd (instelbaar in het menu van het apparaat) zelfstandig een software-update uitgevoerd. Daarmee wordt een hoge mate aan zekerheid voor de toekomst alsmede een bredere resp. verbeterde functieomvang gegarandeerd.

 

Zo eenvoudig hebt u uw receiver nog nooit voor tv, programmeren op afstand of multimedia gebruikt. Met de smartphone-app MyTechniSat kunnen compatibele apparaten niet alleen direct via het aanraakscherm van een smartphone worden bediend, maar ook de in het apparaat aanwezige programmagegevens en timers mobiel over het internet worden bekeken en beheerd via een praktische aanraakinterface. Bovendien stelt MyTechniSat handige multimediafuncties beschikbaar.

 

Bovendien is deze versie CD/TVV gecertificeerd, en kan hij achteraf CI + opnames decoderen.

 

Deze ontvanger is Canal Digitaal goedgekeurd. Dat wil zeggen, de ontvanger is door technici van Canaal Digitaal uitvoerig getest op verschillende punten en goed bevonden. De voordelen hiervan:

  • Wordt geleverd inclusief Nederlandstalige handleiding én Nederlandstalige menusoftware.
  • Ondersteuning van de EPG voor de Nederlandse zenders (Electronische Programmagids).
  • Werkt goed in combinatie met een Duo-LNB en Triple-LNB, zodat u de satellieten ASTRA 19,2, ASTRA 23,5 en ASTRA 28,2 gelijktijdig kunt ontvangen.
  • Bij zenderwijzigingen laadt de ontvanger automatisch de nieuwe Canal Digitaal zenderlijst in.
  • Bij het wijzigen naar nieuwe beveiligingstechnieken (om het delen van smartkaarten te voorkomen) blijft deze ontvanger probleemloos werken.

 

Duidelijk is ondertussen geworden dat u alles denkt naar uw hand te kunnen zetten, echter de realiteit steekt daar een stokje voor, de meeste zaken waarvan u denkt dat zo moeten zijn zoals u het zich voorstelt kloppen niet.

 

Verder is in uw vergelijking enkel op te maken dat alles met FTA zenders werkt maar zo is het in de praktijk natuurlijk niet (kwestie van de realiteit onder ogen te zien).

aangepast door Tripleboy
  • Like 1

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je specificaties of een handleiding ergens van die "International Editie"? Dan zal ik de zaak direct rechtzetten. Dank voor de uitgebreide toelichting van deze ontvanger.

 

Maar eh, hoeveel van de reeds verkochte 4K-ontvangers in Nederland draaien Enigma2? Omdat de Linuxontvangers eerst waren en er überhaupt niet veek 4K-ontvangers zijn zonder Enigma2, moet dat getal boven de 90% liggen. Hoeveel zijn een Technisat? Minder dan 1%? Je verwacht dat al de bezitters van die apparaten zo onder de indruk van Joyne zijn dat ze hun apparaten direct op Marktplaats zetten en naar de winkel rennen voor een Technisat? De realiteit onder ogen zien. Juist ja.

 

Ik kan mij evenwel iets voorstellen dat ik de indruk geef de markt naar mijn hand te kunnen zetten. Dat het niet zo allemaal zwart-wit is, wil ik ook beamen. Tot waarbij consumenten zich verenigen en allemaal hetzelfde doen best wel een sterke kracht in de markt. Dat leidt inderdaad tot bepaalde, ongeschreven, voorschriften. Ik kan ze proberen te benoemen, waarbij ik probeer te spreken voor de gebruikersgemeenschap, maar die niet georganiseerd is en ik door niemand daartoe ben aangewezen, waardoor ik uiteindelijk alleen maar namens mezelf kan spreken. Dat er echter een bepaalde eensgezinsheid is, mag hoop ik wel blijken uit de discussie hier en op andere plaatsen.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Totaal TV is het volgende te lezen:

Geen verplicht digitaal basispakket voor nieuwe aanbieder Joyne

Joyne is de nieuwe Nederlandse aanbieder die vanaf juli tv-diensten via de satelliet gaat aanbieden. Het bedrijf hoeft voorlopig geen minimaal aanbod van dertig zenders aan abonnees aan te bieden.

Ondanks plannen voor een wetswijziging die mediastaatssecretaris Sander Dekker dit najaar aan de Tweede Kamer wil voorleggen, is voor Nederlandse aanbieders een doorgifteplicht van minimaal dertig zenders in het basispakket verplicht. Er zijn echter enkele uitzonderingen. Eén hiervan is dat deze doorgifteplicht alleen van toepassing is voor tv-aanbieders met meer dan honderdduizend klanten. Daarnaast kunnen aanbieders op individuele gronden compensatie op deze wetgeving bij het Commissariaat voor de Media (CvdM) aanvragen.
 
Verplichte must-carry

Omdat Joyne als beginnende aanbieder geen honderdduizend abonnees bij aanvang van de dienstverlening heeft, vervalt dus de doorgifteplicht van het basispakket van minimaal dertig zenders. Joyne heeft wel een doorgifteplicht van de must-carry kanalen. Dit zijn de tv- en radiozenders van de landelijke publieke omroepen NPO (Nederland) en VRT (Vlaanderen) alsmede regionale en lokale omroepen. Omdat satelliet een technische uitzonderingspositie heeft, hoeven regionale en lokale omroepen via deze distributiemethode niet verplicht aangeboden te worden. Als Joyne verder uitzonderingen in het must-carry zenderaanbod wilt, moet dit bij het CvdM aangevraagd worden.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb geen draaibare schotel maar ik zou het leuk vinden als iemand met een draaibare schotel eens een test uit voert zodra de zenders van Joyne in de lucht zijn.

Bezitters van een draaibare schotel hebben meestal geen kleine schotel en ontvangen dus een behoorlijk signaal maar dat is geen probleem om uit te testen welke zenders eerder doorkomen, die van CanalDigitaal op de Astra 23,5 of die van Joyne op de Eurelsat 9e.

 

Gewoon een (flink) vochtige zeem over de lnb hangen en laat de schotel maar bewegen tussen de 9e en 23,5e. De zeem droogt langzaam op en op een gegeven moment zullen de eerste zenders zichtbaar zijn. Ik ben zeer benieuwd waar de Nederlandse zenders het eerste doorkomen. Ik denk bij CanalDigitaal.

 

Ik plaats een schotel achter mijn thermophane schuifraam en doe dan het raam langzaam dicht.

Je ziet de C/N langzaam terug vallen en de BER oplopen.

De koreanen waren verbaast dat wat zij in dure laboratoriums deden ik simpel met een raam ook kon genereren.

Natuurlijk kan ik dat ook met 9 graden doen, maar daar schiet je in spanje niks mee op.

Niettemin mag iedereen zelf kiezen of hij bij Canal Digitaal blijft of naar Joyne gaat, dat zal voor iedereen anders zijn afhankelijk van de wensen. Ik wil iedereen op zijn eigen manier helpen.

https://youtu.be/8WYRX7dQejk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...