Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik zou zeggen, bekijk dit filmpje maar eens van Dr.Dish. Het ene dubbel glas is het andere niet:
Maar beste commentaar, het ging mij er om om uit te testen welke zenders het eerste wegvallen bij slecht weer, die van CanalDigitaal op de Astra 23,5 of die van Joyne op de Eutelsat 9e in Nederland.

 


 
Link naar reactie
Delen op andere sites


Forward Error Correction

https://en.wikipedia.org/wiki/Forward_error_correction

 

Als 66.6 Mbit de opgegeven bitrate voor 1 transponder is, dan wordt de gebruikte FEC 3/4 bij 8PSK modulatie.

Dat is een feit, de frequenties weet ik ook, maar daar stond geen FEC bij, de (Cobax) test wordt gedaan met 5/6 .

 

Misschien juist om de grenzen op te zoeken, vandaar een test, en wordt het 3/4.

Hele discussie overbodig.

Dus wachten tot het werkt en de gegevens naar buiten worden gebracht.

Niettemin volg ik en waarschijnlijk ook anderen de discussie met belangstelling.

Wordt je nooit dommer van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zelf heb geen draaibare schotel maar ik zou het leuk vinden als iemand met een draaibare schotel eens een test uit voert zodra de zenders van Joyne in de lucht zijn.

Bezitters van een draaibare schotel hebben meestal geen kleine schotel en ontvangen dus een behoorlijk signaal maar dat is geen probleem om uit te testen welke zenders eerder doorkomen, die van CanalDigitaal op de Astra 23,5 of die van Joyne op de Eurelsat 9e.

 

Gewoon een (flink) vochtige zeem over de lnb hangen en laat de schotel maar bewegen tussen de 9e en 23,5e. De zeem droogt langzaam op en op een gegeven moment zullen de eerste zenders zichtbaar zijn. Ik ben zeer benieuwd waar de Nederlandse zenders het eerste doorkomen. Ik denk bij CanalDigitaal.

 

Ik heb zowel thuis als op de zaak een 120cm draaibaar staan dus heen en weer is een paar seconden.

Ik zal die test wel eens doen zodra het kan en zoals je mij intussen wel hebt leren kennen zal ik daar een eerlijk antwoord op geven.

Die uitkomst gaat natuurlijk dan ook naar de beleidsmakers.

John gaat volgende maand weer naar Albufeira met onze nieuwe 65cm automaat en dan kan hij ter plaatse daar meteen ook uit testen hoe de ontvangst verschillen zijn.

Laat ik dan ook wel even weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@zuppelan.

Die komen uit het cursusboek welke ik samen met Philips heb opgesteld nadat we broadband hadden overgenomen. Ik heb toen cursussen gegeven voor het satellietplatform.

Natuurlijk staat er niks in over Mpeg 4 en 8 psk. Het was 2001, 16 jaar geleden.

Wel over antennes, versterkers, gai en cai, en over GSO.

Wij waren samen met het bedrijf uit Leusden de eersten welke dat maakten voor Astra.

En multichoice / Filmnet.

Heb veel videobeelden van het begin.

Wil een compilatie maken op you tube.

Werkte toen in 1984 bij Sonim.

Twee satellieten waren te ontvangen.

Je moest naar buiten lopen om de polarisatie met de hand te verdraaien.

ECS 1 met 7 kanalen en IS V, met Europa tv, waar ik beelden van heb, maar na een paar weken testuitzendingen ter ziele ging. Eigenlijk voor CAI.

Ook ideaal digitaal, het nederlandse boek van mijn toenmalige collega Jille Vermeulen is misschien nog wel te koop. En anders heb ik die ook op cd rom, kan vragen of dat mag.

Mijn oudste boeken zijn gebonden radio bulletin van 1946 tot 1957.

En de cursusboeken van school 1977.

Zal wat foto's uploaden van het begin.

Niks 4K en drie twin tuners.

Een 120 cm channelmaster met een horizontale en een vertcale lnb,

Naar een 8 !!!! Kanaals analoge tuner met varicap afstemming met potentiometer wieltjes welke we al snel ombouwden naar een draaiknop voor de hele band.

50 ohm kabel met N connectoren welke je niet af mocht knippen anders kreeg je een mis aanpassing en werkte het niet. ( 15 mtr opgerold in de kast)

Dat was het begin,later kwam de mechanische polarizer en een stereo 40 kanalen ontvanger met een polarmount en motorbesturing en iedereen was blij dat hij meer dan 8 kanalen kon kijken die een ander niet had voor 5500 gulden.

post-108154-0-61033300-1497733550_thumb.jpg

post-108154-0-18039800-1497733568_thumb.jpg

post-108154-0-65529300-1497733582_thumb.jpg

post-108154-0-61238200-1497733632_thumb.jpg

post-108154-0-13634400-1497733654_thumb.jpg

post-108154-0-64608500-1497733671_thumb.jpg

post-108154-0-49436800-1497733688_thumb.jpg

  • Like 3
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste commentaar

Lees in de volgende link hoe ik met een natte zeem bijna 2 jaar geleden getest heb welke zenders het makkelijkste en welke het moeilijkste door kwamen van de Astra 23,5, zie: https://www.sat4all.com/forums/topic/348667-de-makkelijkst-te-ontvangen-zender-van-de-astra-235/

Inmiddels zijn de parameters van een aantal transponders gewijzigd, dus de resultaten gelden niet meer voor nu. Het gaat om de methodiek om makkelijk en moeilijk te ontvangen zenders te bepalen zonder dure meetapparatuur.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje, dus het blijkt bij jou dat 12168 het sterkste is. Ik gebruik die frequentie al jaren om de automaten te laten zoeken, maar mijn motivatie was dat parlements fernsehen daar op zit , ongecodeert in qpsk. En aangezien dat luxemburg veel geld verdient met astra verwacht ik weinig wijzigingen in die transponder.

Afgelopen week ontdekte ik echter dat een teleco op die frequentie alleen niet wou locken.

Hij bleef corrigeren, niet zoals normaal na een paar correcties weer gaan zoeken.

Nee minuten lang blijven corrigeren.

Waarom weet ik nog niet, maar ik heb op de 2e positie een verticale transponder in geprogrammeerd en het probleem was opgelost.

De black box ziet dan beide NID en weet dat het 23.5 is. Misschien een (tijdelijk) NID probleem.

Heb mijn settingslijst meteen maar aangepast. Ook op onze website bij teleco.

Ik heb dat in het verleden ook al eens met 33 oost gehad welke we nodig hadden voor Tooway KU.

Diverse keren de provider benaderd , NID op de Rebox kwam overeen met opgave, maar ook geen lock,

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een feit, de frequenties weet ik ook, maar daar stond geen FEC bij, de (Cobax) test wordt gedaan met 5/6 .

 

Misschien juist om de grenzen op te zoeken, vandaar een test, en wordt het 3/4.

Hele discussie overbodig.

Dus wachten tot het werkt en de gegevens naar buiten worden gebracht.

Niettemin volg ik en waarschijnlijk ook anderen de discussie met belangstelling.

Wordt je nooit dommer van.

De geheimhouding gaat toch wel erg ver.

Maar is "17 op een transponder" dan ook met een korrel zout te nemen?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua geheimhouding valt het mee. De belangen zijn groot. Daarnaast zijn wij niet de enigen die hier lezen. CD ea zijn evenzo heel nieuwsgierig. Tussen de regels door staat toch echt het nodige.

 

Vind het al heel wat dat Commentaar hier zo zijn best doet om te reageren in deze hectische tijd. Dus erg bedankt daarvoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik volg de discussie met aandacht.

Eén ding valt mij op, want er wordt steeds gesproken over alternatieven als Telenet en Ziggo.

Voor de mensen die buiten Nederland en België wonen is dat alternatief er niet.

Wij kijken via TVV of Canaal Digitaal.

Als er een goedkoper en beter alternatief is, is er een keuze.

Nu wonen er ongeveer 90.000 Nederlanders (en Belgen) in Frankrijk.

Zeg dat de helft via de satelliiet kijkt, dat is al een aardig aantal.

Tel daarbij op Spanje, Portugal, Italië en veel andere landen, dan heeft het kijken via de sat een flink potentieel.

Dus denk ik dat er zeker kansen liggen voor Joyne.

Een schotel verdraaien is het punt niet, maar investeren in dure CI, tja dan weet ik niet of de overstap rendabel is.

Daar zou Joyne toch eens over moeten nadenken!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Opnemen is juist wat providers niet zondermeer willen, om begrijpelijke redenen. En dat moet ook eens gerespecteerd worden.

Dus zie het nu ook eens van de kant van de programma makers.

 

Ga je bij del supermarkt inkopen, dan ga je de groenten, tomaten en condooms ook niet kopieren.

ik vind dat ik zelf kan bepalen wanneer ik kijk, en daarom neem ik het meeste op. Mag dat niet meer, dan hou je je content maar en dan betaal ik er ook niet meer voor. Zo zit ik erin. Ik betaal om dingen te mogen kijken, dan ook op een manier zoals het mij past.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Qua geheimhouding valt het mee. De belangen zijn groot. Daarnaast zijn wij niet de enigen die hier lezen. CD ea zijn evenzo heel nieuwsgierig. Tussen de regels door staat toch echt het nodige.

 

Vind het al heel wat dat Commentaar hier zo zijn best doet om te reageren in deze hectische tijd. Dus erg bedankt daarvoor.

 

Men wil abonnees en 3 - 4 weken van te voren nog geen tarieven, pakketten noch frequenties met parameters.

Het is maar net over welke belangen je het hebt, maar voor een potentiele klant valt het helemaal niet mee.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men wil abonnees en 3 - 4 weken van te voren nog geen tarieven, pakketten noch frequenties met parameters.

Het is maar net over welke belangen je het hebt, maar voor een potentiele klant valt het helemaal niet mee.

 

Geduld is een schone zaak.

Oftewel, als Joyne er klaar voor denkt te zijn zal er meer bekend worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd geduld is een schone zaak.

 

Maar stel Joyne zou van alles roepen over tarieven en paketten. Vervolgens wordt door één of twee beslissingen (wat niet ondenkbaar is gezien de belangen en wensen van content aanbieders wiens belang evenzo in acht moet worden genomen wil je consumenten belang kunnen dienen) van alles anders (denk aan contract voorwaarden of marktcondities). Wat voor ellende ontstaat er dan?

 

Nee, ik denk het is goed zo. Geeft trouwens aan dat het echt niet zomaar een vrijdagmiddag initiatief is.

 

Wat de opmerking van Moret betreft die klopt. Een flinke groep potentiele klanten. Daarom is het ook goed om de wensen van die groep in acht te nemen. In mijn gedachtengang zullen die echtet sterk zoniet 1:1 overeenkomen met de wensen van de thuisgebruikers in B en NL. Klopt dat?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...