Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ik volg de discussie met aandacht.

Eén ding valt mij op, want er wordt steeds gesproken over alternatieven als Telenet en Ziggo.

Voor de mensen die buiten Nederland en België wonen is dat alternatief er niet.

Wij kijken via TVV of Canaal Digitaal.

Als er een goedkoper en beter alternatief is, is er een keuze.

Nu wonen er ongeveer 90.000 Nederlanders (en Belgen) in Frankrijk.

Zeg dat de helft via de satelliiet kijkt, dat is al een aardig aantal.

Tel daarbij op Spanje, Portugal, Italië en veel andere landen, dan heeft het kijken via de sat een flink potentieel.

Dus denk ik dat er zeker kansen liggen voor Joyne.

Een schotel verdraaien is het punt niet, maar investeren in dure CI, tja dan weet ik niet of de overstap rendabel is.

Daar zou Joyne toch eens over moeten nadenken!

Tja, elk kijkt vanuit zijn standpunt, dat lijkt mij logisch.

Ik ben geen kampeerder.

Bovendien vraag ik mij af : kun je werkelijk overleven als je alleen maar die beperkte groep aanspreekt, en dan nog als uitdager start?

Daarom denk ik dat Joyne toch wel ook andere doelgroepen zal moeten aanspreken om levensvatbaar te zijn en blijven.

En dan kom je wel degelijk terecht in de situatie van concurrentie van Telenet, Proximus, Ziggo, KPN, etc.

VU+ Duo 4K (originele versie, niet SE!) met VTI v. 15.0.0.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


Even snel gezocht. NL-ers in Europa buiten NL permanent gevestigd (dus niet overwinteraars etc) volgens CBS-cijfer uit 2011 +/- 500 duizend. Echter dit cijfer is verouderd volgens bijv NL- ambassade in London in UK 100 - 150 duizend opgave 2017.

 

Veiligheidshalve nog opgemerkt dat merendeel NL-ers buiten NL in B en D woont. Maar vlak aantal in bijv Scandinavie of Turkije ook niet uit. Dus aantal genoemd in cijfer van 2011 ligt nu anno 2017 hoger.

 

Over Belgen buiten Belgie heb ik zo 123 geen cifers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind dat ik zelf kan bepalen wanneer ik kijk, en daarom neem ik het meeste op. Mag dat niet meer, dan hou je je content maar en dan betaal ik er ook niet meer voor. Zo zit ik erin. Ik betaal om dingen te mogen kijken, dan ook op een manier zoals het mij past.

 

Dan zul je toch echt naar een VoD dienst moeten gaan omkijken, zoals Netflix & Co.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad @commentaar

De zender TA3 op transponder 12363V die toen het sterkste was, is inmiddels een HD-zender geworden en heeft nu DVB-S2, 8PSK, fec 3/4.
Daarom is transponder 12168V nu het makkelijkst te ontvangen van de Astra 23,5 waar de zenders Chamber TV (191) en RTL Tele Luxembourg (196), Ócko (237) en TV Lux (242) op zitten.

Wat betreft het dempen van het signaal.
I.p.v. een natte zeem kan natuurlijk ook dubbel gevouwen keukenpapier genomen worden of iets wat er op lijkt maar dat droogt allemaal sneller op dan een zeem. Een echte zeem werkt dus verreweg het prettigst.

Ik ben blij dat U de methode met de natte zeem van me accepteert als prima vergelijkingsmethode welke zenders in volgorde het makkelijkst en moeilijkst te ontvangen zijn. Ik daag U zelfs uit aan te tonen dat met cijfers uit meetapparatuur of dat nu s/n, Ber, Mer enz. dezelfde volgorde van ontvangst aan te tonen is.

En om de vergelijking tussen de zenders van de Astra 23,5 en Eutelsat 9e goed te doen, moet met het volgende rekening gehouden worden.
Bij een draaibare schotel, draait niet alleen de schotel van oost naar west maar kantelt de schotel ook zodat de skew van de lnb in de goede stand komt te staan.
Helaas pakt dat niet goed uit voor de Astra 19,2, 23,5 en 28,2 waarvan de kruispolarisatie 7 graden gedraaid uitgezonden wordt. Bij elke draaibare schotel staat de antenne van de lnb dus 7graden verkeerd als de schotel op één van deze satellieten staat uitgericht.
Om de vergelijking van ontvangstvolgorde van de Astra 23,5 niet nadelig te laten uitkomen t.o.v. de Eutelsat 9e, stel ik voor de skew van de lnb 3,5 graad te verzetten zodat zowel de skew van de Astra 23,5 als de Eutelsat 9e 3,5 graad afwijkt. Wel zo eerlijk niet als je er van uit gaat dat bij een vaste schotelopstelling de skew wel goed wordt afgesteld.
De bedoeling is dus om de skew 3,5 graad te verminderen, d.w.z. dat als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt de lnb 3,5 graad met de wijzers van de klok mee draait.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even snel gezocht. NL-ers in Europa buiten NL permanent gevestigd (dus niet overwinteraars etc) volgens CBS-cijfer uit 2011 +/- 500 duizend. Echter dit cijfer is verouderd volgens bijv NL- ambassade in London in UK 100 - 150 duizend opgave 2017.

 

Veiligheidshalve nog opgemerkt dat merendeel NL-ers buiten NL in B en D woont. Maar vlak aantal in bijv Scandinavie of Turkije ook niet uit. Dus aantal genoemd in cijfer van 2011 ligt nu anno 2017 hoger.

 

Over Belgen buiten Belgie heb ik zo 123 geen cifers.

 

Heb je mij ook meegeteld buiten Europa? :D

 

De cijfers die je daar noent moet je relativeren.

Dat zijn geen alleen wonende Nederlands maar over het algemeen gezinnen. Dus het aantal huishoudens is duidelijk geringer.

Daarvan kan ik me voorstellen dat die niet allemaal naar NL TV willen kijken.

Dan zijn dat potentiele klanten. Dat wil niet zeggen dat ze dan ook allemaal hals over kop bij CD weggaan en naar Joyne gaan.

 

Mocht Joyne er werkelijk komen dan neem ik een abbonement, niet omdat ik nou met alle geweld NL TV moet zien (ik mis het namelijk niet) maar gewoon voor de heb of voor de lol. Het is dan ook nog de vraag of bij mij ontvangbaar is. Mijn schotel is een Prime Focus 1,20 mtr. draaibaar.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja Joop, toen ik nog in Nederland woonde ben ik ook al overgeschakeld op de sat, want UPC presteerde elk weekend een paar zenders er uit te gooien en maandagochtend net doen of er geen enkele klacht was binnengekomen.

Wat zijn de behoeften: nou gewoon tv kunnen kijken, en ook opnemen om later een programma terug te kijken.

Vaak is de hele week niets op de tv en dan op 1 avond 3 films. Of er is iets interessants om haf 1 's nachts.

In die gevallen neem ik op!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste erwinnaar

 

Welke test bedoel je? Die met die zeem?

Waarom zou dat een rare test zijn?

Joyne beweert toch dat hun zenders met een kleinere schotel te ontvangen zijn dan die van CanalDigitaal. Nou daar geloof ik geen fluit van. Dat wil ik dan wel eens weten middels die draaibare schotel met een vochtige zeem.

Dit is de enige manier waarop je echt ziet welke zender als eerste binnen komt. Getalletjes zeggen niets.

 

Ik dacht in seconden eigenlijk......niet in signaal

Link naar reactie
Delen op andere sites

IJzerbout

 

Nee jou heb ik niet meegeteld. Er zullen idd een hoop gezinnen tussen zitten. Echter ook een hoop gemengde gezinnen (NL + buitenlandse partner). In NL is de gemiddelde huishoudingsgrootte momenteel plusminus 3 personen per huishouden met een dalende tendens.

 

Dit wetende met de kenis dat de gemiddelde huishoudingsgrootte van NL-ers in het buitenland (Europa) kleiner is en er veelal ook sprake is van 1 NL-er in zo'n huishouden. Doet concluderen dat de opmerking van Moret zeker een terechte is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Juist daarom is het zien van NL TV niet interessant voor mij. Mijn partner en de andere huisgenoten spreken geen Nederlands en daarom ga ik niet met het gezin om me heen naar NL TV zitten kijken. Ze verstaan er toch niets van. Het zou hoogst ongezellig zijn.

We kijken het meest gezamelijk naar Franse TV zoals TF1, France 2, dat verstaan we allemaal en natuurlijk naar MBC voor de films.

 

Komt nog bij dat TV een ondergeschikte rol voor ons speelt. We zitten, als het niet te warm is, altijd buiten en eten, drinken de hele avond en hebben vaak bezoek, buren en vrienden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geloof je graag lijkt mij een mooie situatie die ik je graag gun.

 

Alleen is vanuit eigen belevingswereld een situatie maatgevend maken tricky in deze. Daarom is een reactie als die van Monet een mooie. Wellicht dat vanuit anderen een bevestiging komt van jouw beleving. Echter in bijv Scandinavie, Duitsland en UK zal er minder op (dak)terras gezeten worden vanuit klimaat maar ook sociologische/cultureel aspect. Daarbij komt dat NL-tv films ondertitelt worden en dus qua taal voor een breder publiek toegangkelijk (hoewel in de Emiraten etc prima Engels wordt gesproken misschien wel beter dan door de Engelsen ;-))

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Eén ding valt mij op, want er wordt steeds gesproken over alternatieven als Telenet en Ziggo.

Voor de mensen die buiten Nederland en België wonen is dat alternatief er niet.

Wij kijken via TVV of Canaal Digitaal.

 

Dat is precies waarom ik graag een sterk Joyne zie: Degenen buiten Nederland hebben geen keus en dus heeft Canal Digitaal een sterke positie tegenover die klanten. Dat gaat verder dan alleen codering: Ook op andere punten is het erg gezond als er wat te kiezen valt. Natuurlijk is Nederlandse televisie in het buitenland luxe, maar desondanks is het bijzonder belangrijk voor veel mensen. Als je in een situatie zit dat je de hele dag een vreemde taal moet praten, dan is geluid uit het thuisland erg waardevol. En dat schept daardoor een onevenwichtige situatie in de verhouding tussen klant en leverancier.

 

Maar... zolang dat niet zo is, dan zijn de ingezetenen van Nederland (en voor TVV de ingezetenen van België), degenen die Canal Digitaal/TVV scherp moeten houden. Canal Digitaal heeft concurrentie van Ziggo, TV Vlaanderen van Telenet. De situatie bij Ziggo en Telenet is op die manier toch heel erg relevant voor degenen die in den verre wonen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het eens even opgezocht. Er leven een half miljoen Nederlanders en een kwart miljoen Belgen (lees Vlamingen) in Europa.

Als ik eens even om mij heen kijk, en dan in brede kring, zijn er op de 5 personen er drie naar een Nederlandstalige tv kijken.

Is dit representatief voor heel Europa, tja mensen zuidelijke landen zullen vaker buiten leven dan bijv. in noord scandinavië, maar ik denk dat je zo aardig in de richting komt.

Je praat dan gauw over 450.000 abonnementen. Tel daarbij de vakantiegangers, lees recreatiepakket, bij op en dan heb je toch een flinke markt.

Ben je interessant tov een Nederlands/Belgisch kabelpakket dan zit je als satverkoper helemaal goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om bij het vb vd winkels te blijven. Bij supermarkten wordt je ook niet gefouilleerd bij binnenkomst en vertrek (behoudens sommigen dan zoals ze zelf aangeven). Waarom niet? Het kost klanten.

 

In NL ooit Kijkshop met diefstal proof (bijna 99,9%) begonnen. Dit concept zou bij doorslaggevend succes zeker opgevolgd worden. Echter dat is niet zo. Sterker klandizie blijft achter. Kijkshop is menigmaal bijna failliet gegaan en evenzovele malen verkocht. Wat je ziet is dat ze steeds verder van het systeem zijn afgestapt. Het is er nog wel maar een kwijnend bestaan.

 

Je kan dichttimmeren wat je wilt. Maar dat alleen redt het niet. Je zal ook naar consument moeten luisteren. Overigens er is wel wat aan de com cs te doen, echter vraagt dat creativiteit en prioriteit stellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...