Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Heb je mij ook meegeteld buiten Europa? :D

 

De cijfers die je daar noent moet je relativeren.

Dat zijn geen alleen wonende Nederlands maar over het algemeen gezinnen. Dus het aantal huishoudens is duidelijk geringer.

Daarvan kan ik me voorstellen dat die niet allemaal naar NL TV willen kijken.

Dan zijn dat potentiele klanten. Dat wil niet zeggen dat ze dan ook allemaal hals over kop bij CD weggaan en naar Joyne gaan.

 

Mocht Joyne er werkelijk komen dan neem ik een abbonement, niet omdat ik nou met alle geweld NL TV moet zien (ik mis het namelijk niet) maar gewoon voor de heb of voor de lol. Het is dan ook nog de vraag of bij mij ontvangbaar is. Mijn schotel is een Prime Focus 1,20 mtr. draaibaar.

Nee dat verwacht ik ook niet, maar er zijn er waarschijnlijk wel die nu geen ontvangst hebben van Astra in Noord afrika en net als jij rond de Perzische golf en het oosten van de middellandse zee welke nu wel de keuze krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


@ sprietje.

Het is voor mij natuurlijk weinig moeite om twee gelijkwaardige schotels maximaal uit te richten en daar een natte zeem op te leggen.

Dan kan ik op 2 spectrum analyzers toch meteen zien waar de eerste transponders omhoog komen.

Dat 4 keer (bij hoge en lage band , H en V) en dan heb ik mijn inziens een reele meting dus conclusie voor de Eirp van Nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kan dichttimmeren wat je wilt. Maar dat alleen redt het niet. Je zal ook naar consument moeten luisteren. Overigens er is wel wat aan de com cs te doen, echter vraagt dat creativiteit en prioriteit stellen.

 

De ironie is dat Canal Digitaal heel dicht bij een goede oplossing tegen kaartdelen zit. Ze hebben nu op de SECA-kaarten de 4 SID-limiet en wat je er van leest is dat Kudelski die speciaal voor Canal Digitaal instelbaar heeft gemaakt. Het limiteren van het aantal SID's is een stap in de goede richting: Voor de meest mensen is 4 SID's prima te doen, slechts enkelen lopen tegen die limiet aan bij normaal gebruik.

 

Echter: Met 4 zenders delen op een kaart is nog steeds enig misbruik mogelijk, wie 10 kaarten heeft kan een vrij aardig illegaal pakket maken.

 

De volgende stap die je moet zetten is overstappen van een limiet naar beprijzen. Bijvoorbeeld een standaardabonnement kan 2 SID's decoderen, een poweruserabonnement 4 en een zakelijk abonnement 8. Op dat moment levert wat eerst misbruik was opeens geld op.

 

Je kunt het nog mooier maken: In plaats van SID's beprijzen, ga je ECM's beprijzen. Stel een kaart is bereid ECM's te decoderen voor 168 uur televisie per week. Je kunt dus de ontvanger 24 uur per dag aan laten staan en er is niets aan de hand. Je kunt ook de ontvanger niet 24 uur per dag aan laten staan en dan hou je "budget" over voor opnames. Of er nu 1, 2 of 3 tegelijk lopen, boeit niet, de keus is aan de consument. Twee televisies? Elke TV kan 12 uur per dag kijken, geen probleem als het overlapt. Voor een legale kijker is zo'n situatie zonder meer werkbaar. Toch meer nodig? Tegen een meerprijs beschikbaar, dat overmatig gebruik geld kost lijkt me zonder meer eerlijk.

 

Voor een kaartdeelmaffioos is een dergelijke limiet echter erg vervelend. Stel de situatie weer dat de kaart 4 zenders moet decoderen, dan is het "budget" na 42 uur verbruikt. Dan kan 'ie de rest van de week geen diensten aanbieden.

 

Misschien kun je beide systemen nog combineren: En een SID-limiet en een ECM-budget. Dan moet een maffioos een dusdanige hoeveelheid abonnementen (met eventuele poweruseropties) afnemen dat ik schat dat de lol van het misbruik er wel een beetje af is. Het kan in ieder geval dan niet niet zo makkelijk meer voor een prikkie aangeboden worden en daarmee wordt het financiële gat tussen legaal en illegaal kijken kleiner.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

je kunt bedenken wat je wilt, als je een ci opgedrongen krijgt houdt het feest snel op. Als Joyne met 2 transponders van start gaat kan je dus vergeten om onbeperkt een kanaal te kijken en een ander op te nemen, tenzij deze toevallig op dezelfde transponder zitten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag is wel eens onderzoek gedaan naar de omvang etc van com cs?

 

Het is niet ok laat dat duidelijk zijn en ook begrijpelijk dat aanbieders het willen tegengaan, moeten ze ook. Maar hoe groot is het nu echt?

 

Kan mij niet wijsmaken da iedereen die weg is gegaan bij CD naar com cs is overgestapt. Als ik op MP etc kijk zie ik echt meerdere aanbieders. Alleen als ik verder kijk heb ik sterk de indruk dat een aanbieder onder verschillende namen aanbiedt. Daarnaast is de vraag hoeveel klanten zullen er per aanbieder zijn?

 

Zoals menigeen terecht zegt zal de gemiddelde fransman pool of tsjech geen belangstelling hebben voor CD of Joyne. Dus als CD in pakket van een tsjech zit is dat balen niet leuk, maar had die tsjech ooit klant geworden? Nee, is er dan feitelijk sprake van schade in die situatie? Heeft CD boete clausule met contentaanbieder?

 

Wat ik wil zeggen is natuurlijk is iedere verlorren klant hierdoor niet goed. Maar al te overtrokken reageren is het andere uiterste. Verzekeringen verkopen ook het liefst zoveel mogelijk producten. Dat we hierdoor oververzekerd zijn zullen ze nooit toegeven en ipv verkopen ze tegen die angst wel weer een product.

 

Wie kan hier iets zinnigs over zeggen?

 

Want straks hebben we een 2-de aanbieder maar die niets verkoopt omdat zn product niet aanslaat door een overkill aan beveiliging. Dat zou ik pas echt zonde vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee dat verwacht ik ook niet, maar er zijn er waarschijnlijk wel die nu geen ontvangst hebben van Astra in Noord afrika en net als jij rond de Perzische golf en het oosten van de middellandse zee welke nu wel de keuze krijgen.

 

Ik heb een maand of wat geleden een test gedaan en we hebben onze draaibare schotel op het dak van het MBC gebouw op Astra 23,5° oost gericht. Een Andrew prime focus met een doorsnede van 3,5 mtr. met 2 Swedish LNC´s op een T-orthomode feed. Werkelijk van bijzonder goede kwaliteit. Ontvanger is een Tandberg RX1290 Multi-format MPEG4 HD.

Er was HF activiteit te zien maar lang niet genoeg om een stabiel beeld op te bouwen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik mij afvraag is wel eens onderzoek gedaan naar de omvang etc van com cs?

 

 

 

 

Dat vraag ik me ook wel eens af, maar wat ik me vooral afvraag is wat de omvang van illegale iptv is. Als ik om me heen wel eens mijn oor te luister leg zou het wel eens kunnen zijn dat cs daar een schijntje bij is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat veel mensen al blij zijn als de ooit beloofde, maar nooit op de consumentenmarkt gekomen ontvanger door CDS nou eens zou komen.

 

1 master ontvanger, 2 slave ontvangers, ik begrijp nog steeds niet waarom ze dat niet op de markt hebben gezet, waren ze ook van veel interne CS af, want dat hadden ze dan zelf in de hand.

 

Ik weet niet of het nog kan, want CDS zit inmiddels met het simpelste abonnement op 2 satellieten.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kun je geen a-b vergelijking doen tussen de Astra 23,5 en Eutelsat 9e.

Ik zou niet weten waarom niet.

Ik zet 2 gelijkwaardige schotels met gelijkwaardige lnbf's allebei tegelijkertijd perfect afgesteld met individuele skew afstelling op basis van hoogste C/N t.o.v. de ruisvloer.

Dan sluit ik 2 spectrumanalyzers aan en gooi tegelijkertijd dezelfde natte zemen op beide schotels.

Degene welke dan als eerste een transponder op laat komen heeft dan toch de beste regen reserve?

De demping is dan toch voor beide identiek?

Ik doe altijd vergelijkungstesten in dezelfde omstandigheden, anders hebben ze geen waarde

Dan hoef ik toch niet te draaien met de schotel?

Het enige discutabele zou dan de electronische eigenschappen van de lnb zijn.

De zemen drogen wel identiek op in dezelfde omstandigheden,

Dat zou je zelfs met het wisselen kunnen neutraliseren, maar dat gaat me nogal ver.

,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor een juiste test zou je de parabool antenne's, lnb's, zemen en Spectrum analysers moeten wisselen, en daarna het gemiddelde van die tests moeten nemen.

 

Wil je het ongeveer weten, of precies?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat betreft het illegaal kijken: ik vraag eens om mij heen, en bijna niemand kijkt illegaal Canal Digitaal/TVV in Frankrijk.

Zelfs de die hards zijn overgestapt naar een legaal abonnement.

Schijnt te maken te hebben met veranderende IP adressen. Sorry, ik zit er niet zo in, maar het schijnt dat alleen legaal kijken overblijft.

Vraag is dus, als het in Frankijk onmogelijk gemaakt wordt om illegaal te kijken (chapeau overigens!), waarom elders dan niet.

En dan hoeft een provider als Joyne zich ook niet in allerlei bochten te wringen om zender aanbieders tevreden te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...