Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Wat een geweldig bericht , deze nieuwe provider Joyne. Ik wens ze veel succes!

Eindelijk een tegenspeler voor de monopolist CD. Het is toch bizar zoals dat de laatste tijd is gegaan: Ik heb medelijden met de vakantieganger die zijn labiele CD tripod 60cm recreatie setje aan het uitlijnen is ten zuiden van Valencia. Het was eerst vrij simpel , maar waarom geleidelijk een deel van het aanbod naar Astra 3 moest en we gedwongen werden om onze schotels opnieuw uit te lijnen,  duo-lnb's aan te schaffen en te maken kregen met de veel zwakkere Astra 3, ik weet het niet, maar iedereen liet het gebeuren (jaja HD). En dan spreken we maar niet over de aanhoudende card- Ci "software update issues"

Als het Joyne lukt om een goede Internet + bellen (interactief TV) partner te vinden met een redelijke prijs/kwaliteit verhouding ben ik zo hun abonnee en ben ik eindelijk van CD (en hun slechte reputatie ONLINE) af.

Verder begrijp ik al die discusie over quad-lnb's, Big BiSats etc niet. Wie gaat er dadelijk en Joyne en CD nemen? Dat je met 60cm single lnb in zuid Spanje HD nederland kan ontvangen dat zou toch fantastich zijn? Wil je andere speciaaltjes? gewoon een extra schoteltje & switch, doe ik nu ook voor de UK zenders op astra 2.

En ik geloof niet dat ze het direct super moeilijk gaan maken met CS en zo. Op deze manier kunnen ze extra klanten maken.

Ik ben benieuwd, en wacht even in spanning af.

 

Woodie

 

PS, ik hoop dat Ziggo op de kabel ook eens een goede concurent krijgt. Dat de fusie met UPC door mocht gaan was al een schande en nu ook nog eens gefuseerd (overgenomen) door Vodafone, maar goed dat is een ander verhaal

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het blijft een kat en muis spel, daar zal nooit een einde aan komen.

 

Ik had vroeger toen ik nog niet op mijn zelf woonde een originele omgebouwde Filmnet decoder, was een leuke sport, nu is dat via streaming en laatst verboden geworden, maar dan verkoopt men kastjes met legale software, via de achterdeur wordt door naar de illegale software en hoe je dat moet installeren.

 

Het is niet tegen te houden, het alternatief is simpelweg goedkoper aanbieden, want er wordt vreselijk veel winst op het legaal doorgeven van zenders gemaakt, de auteursrechten vallen daarbij in het niet.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb na 1 keer nog geen nieuwe dealerbrief gezien, maar mogelijk gaan ze de dealers in het land langs, iets wat CDS ook ooit gedaan heeft.

 

Gezien de tijd mogen ze dan wel heel hard opschieten, want anders vissen ze overal straks er naast.

 

Ik weet dat een bedrijf in Haarlem-centrum ooit kaarten kosteloos van nieuwe software voorzag, wel op voorwaarde dat de ontvanger in de betreffende winkel was gekocht.

 

Dat werkt uiteraard allang niet meer, maar CDS heeft hem wel als dealer proberen te strikken, echter door hun geklier met ontvangers die op een gegeven moment waardeloos werden, heeft hij ze de waarheid gezegd en geen dealer te willen zijn om boze klanten tegen te gaan.

 

Ik verwacht niet dat hij Joyne gaat leveren, want hij doet niets meer op satelliet gebied.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft een kat en muis spel, daar zal nooit een einde aan komen.

(...)

 

Het is niet tegen te houden, het alternatief is simpelweg goedkoper aanbieden, want er wordt vreselijk veel winst op het legaal doorgeven van zenders gemaakt, de auteursrechten vallen daarbij in het niet.

Je spreekt jezelf een beetje tegen.

"Goedkoper aanbieden" is -mede om die reden - een drogreden.

En de illegale servers maken ook veel winst.

 

De vraag is bovendien hoeveel goedkoper het kan, want als we de geruchtenstroom mogen geloven, wordt Joyne ook niet echt goedkoper. Misschien wel flexibeler qua pakketkeus. Maar ook Joyne zal levensvatbaar willen zijn en zal dus zwarte cijfers moeten schrijven.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Joyne heeft geschreven bij monde van "commentaar" niet op de prijs met Canaldigitaal te gaan concurreren.

Dus voor goedkoper zou je niet hoeven over te stappen.

 

Maar nog een paar weken?, de datum is nog steeds niet door Joyne publiek gemaakt, krijg je te horen wat al dat moois mag gaan kosten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste w00die

Welkom op dit forum
 

Je schrijft:

Dat je met 60cm single lnb in zuid Spanje HD nederland kan ontvangen dat zou toch fantastich zijn? Wil je andere speciaaltjes? gewoon een extra schoteltje & switch, doe ik nu ook voor de UK zenders op astra 2.

Maar dan toch niet in Zuid-Europa want daar kun je de BBC, ITV enz. toch echt niet met een schoteltje van 60cm ontvangen.
 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste w00die

 

Welkom op dit forum

 

Je schrijft:

Dat je met 60cm single lnb in zuid Spanje HD nederland kan ontvangen dat zou toch fantastich zijn? Wil je andere speciaaltjes? gewoon een extra schoteltje & switch, doe ik nu ook voor de UK zenders op astra 2.

 

Maar dan toch niet in Zuid-Europa want daar kun je de BBC, ITV enz. toch echt niet met een schoteltje van 60cm ontvangen.

 

Ik zal een leuk geheimpje verklappen.

Draai je schotel op 27.5 west daar zitten alle BBC backup zenders met een goed bereik in spanje.

Deze worden uitgezonden in BISS code.

Maar als je een Amiko Impulse hebt met de software voor de nederlandse zenders, kan je gewoon alle BBC zenders kijken.

En natuurlijk weet je inmiddels wel waar je die kan krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 
PS, ik hoop dat Ziggo op de kabel ook eens een goede concurent krijgt. Dat de fusie met UPC door mocht gaan was al een schande en nu ook nog eens gefuseerd (overgenomen) door Vodafone, maar goed dat is een ander verhaal

 

 

Snap niet waarom men dit wilt? is niet zo dat andere provider eigen zenders kan aanbieden, immers is het wederverkoop van de zenders die hoofd provider aanbied, daarbij is het nog maar de vraag of het goedkoper word, immers moeten andere ook rechten afdragen doorgifte onderhandellen met de rtl's en co.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze niet op de prijs gaan concurreren heeft het eigenlijk geen zin...  ik denk dat veel mensen gewoon een klein basispakket willen, voor een lager bedrag als wat je bij CD moet betalen, voor een veel te groot basispakket... 

Maar ik geloof dingen pas als ik het op een officiele site van de provider gelezen heb. Ik denk dat alles wat er geschreven is, speculaties zijn... er zal ergens wel een kern van waarheid inzitten... maar er is veel gepraat zonder echt fundament.

 

Ik ben benieuwd...  is het de moeite waard voor mij, dwz voor een laag bedrag, de basiszenders uit Nederland, dan overweeg ik het wel...  maar ik ga zeker geen 10 of 15 euro per maand betalen voor NL televisie... Openen ze de mogelijkheid zoals in CH of AT, met hun SRG/ORF kaart...  dan ben ik er bij...  en dat zijn ook relatief kleine landen, met minder inwoners dan Nederland.

aangepast door Sverige

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste commentaar

Dat op 27,5 west de Intelsat 907 een aantal veel bekeken Engelse zenders zitten, dat is al vaker op dit forum besproken maar helaas inderdaad met BISS-codering. Maar dat je die met een Amiko Impulse met Nederlandse software ook kunt bekijken is voor mij nieuw.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal eens met Svenge. Bij Canaal Digitaal ben ik verplicht een heleboel zenders af te nemen, waar ik nooit naar kijk. En laten we eerlijk zijn, een stuk of 6 muziekzenders is wat teveel van het goede.

Nu zullen er best mensen zijn die dat heerlijk vinden, maar ook veel mensen niet.

Dus een kleiner pakket (Joyne!) en lagere kosten. Verder flexibiliteit voor mensen die bepaalde themakanalen wel willen zien.

Verder nog een vraagje, wat voor een codering is Biss eigenlijk?

Kijken naar de BBC (legaal) probeer ik met een 1 meter schotel, maar is niet echt sub. Dus als het met een kleinere schotel kan (legaal) zou dat prachtig zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bericht #855 door Commentaar:

 

Ik zal een leuk geheimpje verklappen.
Draai je schotel op 27.5 west daar zitten alle BBC backup zenders met een goed bereik in spanje.
Deze worden uitgezonden in BISS code.
Maar als je een Amiko Impulse hebt met de software voor de nederlandse zenders, kan je gewoon alle BBC zenders kijken.
En natuurlijk weet je inmiddels wel waar je die kan krijgen.

Hmm,een vertegenwoordiger van een nieuwe provider,die meteen al een ci+ met ingebouwde smartcard,heeft het hier over illegaal kijken.

Immers een codering kraken,op welke wijze dan ook,is illegaal

aangepast door Satneef

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...