Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

@Sprietje: deze uitzendingen zijn niet bedoeld voor de consument en dus niet te abonneren. Dat de codering gekraakt is maakt kijken niet legaal. Bij elke wijziging moet de nieuwe code ingevoerd worden. Bovendien weet de BBC echt wel dat het aantal illegale kijkers in zuid-Europa blijft groeien. Zodra de maat vol is zal men de codering wijzigen en dan is het over.

Link naar reactie
Delen op andere sites


En waarom blijft het aantal illegale kijkers groeien? Daar moet een oorzaak voor zijn, misschien is de legale markt wel veels te duur geworden.

 

Waar baseer je dat op?

Kun je een bronvermelding geven?

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben het helemaal eens met Svenge.

Bij Canal Digitaal ben ik verplicht een heleboel zenders af te nemen, waar ik nooit naar kijk. 

 

Dat kan ik alleen maar onderschrijven.

Helaas is het bij coax kabel en iptv niet anders.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Canaldigitaal is dat niet schuld, die moet zich aan de Nederlandse wet houden die 30 zenders voorschrijft.

 

Ook Joyne zal daaraan moeten geloven zodra ze 100.000 + abonnees hebben.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom blijft het aantal illegale kijkers groeien? Daar moet een oorzaak voor zijn, misschien is de legale markt wel veels te duur geworden.

 

Niet alleen dat, maar de prijzen voor illegaal kijken zijn ook enorm gekelderd. Daar waar je een paar jaar geleden nog ergens op een tientje per maand zat, kan je nu al voor vijf dubbeltjes per maand terecht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Canaldigitaal is dat niet schuld, die moet zich aan de Nederlandse wet houden die 30 zenders voorschrijft.

 

Als CD (en andere providers) die regel zo bezwaarlijk zouden vinden dan hadden daar actie tegen kunnen ondernemen.

Daar heb ik de laatste jaren weinig van gemerkt zodat ik veronderstel dat ze het wel best vinden.

De consument betaalt tenslotte de rekening. En de roep om een kleiner en goedkoper pakket is niet erg luid.

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Let maar op (al is mijn kristallen bol nog niet terug uit de wasserij): dadelijk hoeven we alleen een (op zich te dure) module te kopen waarmee we tot het einde van het seizoen verder gratis kunnen kijken.
Dat zou een betere marketing strategie blijken die alle eerdere onzekerheid snel doet vergeten.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

CanalDigitaal geeft ongeveer 45 zenders door in het goedkoopste basis pakket en vraagt daarvoor een prijs van € 19,95

Als we uitgaan van het aantal zenders dat met een derde verlaagd kan worden om aan de mediawet te voldoen kan de prijs met een derde omlaag.

Zo te zien kiest CanalDigitaal bewust voor een teveel aan zenders om de prijs van € 19,95 nog enigszins te kunnen rechtvaardigen.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Over de omvang noch het aantal illegale cs of streamings aanbieders is feitelijk (behalve dat het bestaat) niets bekend. Ook is er niets bekent over het aantal afnemers. Daarnaast speelt dat mbt afnemrs het onduidelijk is hoeveel naast het illegale abbo er een legaal abbo bij hebben.

 

Dit alles doet niets af aan de noodzaak om er iets tegen te doen. Echter zou meer kennis en inzicht wenselijk zijn. Bijv alleen al voor de vraag hoe het te bestrijden. Maar ook voor de vraag tot hoever moet je het bestrijden en tot hoever moet je gaan met beveiligen.

 

Te veel beveiligen kost geld en irriteert klanten en kost dus geld. Niets doen kost ook geld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom blijft het aantal illegale kijkers groeien? Daar moet een oorzaak voor zijn, misschien is de legale markt wel veels te duur geworden.

Nee, om de simpele reden dat de spotbeam waarop de BBC zit niet meer in Zuid-Europa te ontvangen is, tenzij met een zeer grote schotel. Het is een heel handeltje daar in het zuiden en rond de Pyreneeën waar dubieuze handelaren voor veel geld de schotel van Britse kijkers draaien en een ontvanger met 'illegale' software installeren om toch maar naar de BBC te kunnen kijken. Het duurt zo lang het duurt.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Pinaire

 

Wat betreft je opmerkingen over exotische satelliet en speciale apperatuur. Die kloppen niet. 9 oost is simpel te vinden en een gewone ontvanger ci slot voldoet.

 

Waar je over kan steggelen is de noodzaak van ci cam ipv kaart benodigd. Alsmede omtrent het opnemen zijn kritische opmerkingen te maken.

 

Beiden treffen vooral de gewone thuiskijkers (in en buiten NL& B ) en overwinteraars. Voor de vakantieganger lijken mij die problemen minder relevant. Want zullen die veel opnemen en/of een tweede ontvanger hebben? Denk dat niet zo is.

aangepast door joop001
Link naar reactie
Delen op andere sites

Naar mijn idee, wat ik hier lees en uit gesprekken opmaak, is de reden voor com cs (streaming is andere techniek en gebruikers groep) divers. Zal denk ik per land cq cultuur verschillen. Dus ik spreek hier alleen over NL en B.

 

Een belangrijke reden is dat buitenlandse providers hier ( NL& B ) geen abbonementen verkopen maar wel een gewild aanbod. Daarnaast spelen de hoge instapkosten bij CD cq TVV (dure kaart registratiekosten etc). Mensen zoeken alternatief voor eigen aanbieder vinden satteliet aantrekkelijk maar die instapkosten. Zien dan vervolgens (of krijgen van winkelier zelfs) heel aantrekkelijk aanbod. Vaak niet genoeg doordrongen van het illegale (mede gezien het aanbod vd winkelier en dat gebeurd echt). Een andere reden om naar com cs te gaan is dat CD op 2-de kaart niet hetzelfde aanbod geeft als op hoofd abbo en daar bovenop ook nog eens de nodige vergoedingen vraagt (kaart kosten registratie etc). Wat mensen mbt CD kopschuuw maakt is hun reputatie (moeilijk vanaf te komen problemen met facturering etc). Dat nodigt ook niet uit om eens een jaartje een officieel abbo te nemen.

 

Daarnaast is het zeker ook zo dat er een groep is die gewoon altijd uit "bezuinigingsdrift" onder valse excuses voor com cs zullen kiezen. Niet beseffend dat dit op termijn en bij 2 of 3 tv's ook een dure keuze is. Voor deze groep doen normen en waarden er niet toe.

 

Hoewel com cs bestreden moet worden ligt een belangrijk deel vd problemen bij de providers zelf al dan niet gedwongen door cpntent aanbieders.

 

Hoe het op te lossen? Dat zou voor een deel zijn het opheffen van verkoopgrenzen. .Daarnaast het inspelen op wensen van klanten. Maar zeker ook de overstap naar satteliet aantrekkelijker te maken. Een ander punt betreft aanpak aanbieders. Met alleen lijstjes maken kom je er niet en op de politiek te wachten is ook geen optie. De aanpak zal creatiever moeten. Hoe? Door aanbieders te raken waar ze gevoelig zijn. Je hebt naam en betaalgegevens. Belasting zullen ze niet betalen over hun verdiensten. Wellicht is dat de Achilleshiel?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...