Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Met betrekking tot de registratiekosten bij de prepaid optie vind ik het een erg vreemde constructie dat die jaarlijks moet worden voldaan. Dit hoeft bij prepaid telefonie/internet ook niet, welk in essentie dezelfde constructie is. Dat daar dan vervolgens opmerkingen over komen in de trant van "snel rijk worden" vind ik begrijpelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wie drie keer per jaar twee weken op vakantie  naar Joyne wil kijken moet dan 4*30=€120,- per jaar betalen. Er zijn ex STB pakket kijkers die voor dat bedrag een heel jaar kunnen kijken bij CD en ook het recreatiepakket van CD is goedkoper. 

 

Ik snap best dat er kosten verbonden zijn aan het bijhouden van een klantenbestand en het aan- en uitschakelen van een abonnement maar €2,50 per maand betalen om zonder abonnement in het klantenbestand te mogen zitten lijkt me erg duur. Voor mijn mobiele prepaid telefoon betaal ik bijvoorbeeld maar €1,50 per maand en dat bedrag mag ik dan ook nog eens verbruiken voordat ik extra moet betalen.

 

Aantrekkelijker is het voor de klant om die vaste jaarlijkse kosten juist af te trekken van het abonnementsgeld. Dan betaal je €30 /jaar en mag je 1 keer een maand kijken. Wil je langer of vaker kijken, betaal je extra.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

we zijn inderdaad intussen nog niet veel wijzer geworden, en we gaan nog 2 weken op onze honger blijven zitten voordat men officieel gaat communiceren.

ik ga er van uit dat bij een continu abonnement men slechts éénmaal de registratiekost moet betalen. Dat men bij een 'onderbroken' abonnement telkens weer registratiekosten moet betalen bij een aktivatie vind ik ook overdriven, we zullen zien wat de geïnteresseerde klanten hierover denken.

mij gaat het meer over de mogelijkheden van de CI. Kijken en opnemen tegelijk, maar hoeveel opnames tegelijk (1 ?) en op dezelfde transponder of niet ? Alles staat of valt met de technische oplossing die ze bieden. Als je voor een packet betaalt dan is het een minimale vereiste dat je kan kijken én opnemen naar eender welke zender waarop je geabonneerd bent en op eender welk moment, en dit zonder dat je een 2e CI en/of een 2e abonnement moet aanschaffen om dit mogelijk te maken.

als de aangeboden hardwareoplossing deze mogelijkheid niet geeft dan denk ik er niet aan om mijn ontvanger te castreren met zo'n joyne CI.

ik snap dat ze het cardsharen willen onder controle houden, maar kom, het gehele m7 pakket ligt open dus card servers zullen niet erg happig zijn om kosten te maken voor zenders die al via een ander packet bij hen beschikbaar zijn.

en dan nog, sky UK werkt ook met kaarten en de SD kanalen worden daar nu ook dichtgetimmerd en dit zonder CI, maar via een truukje binnenin de smartcard. Joyne moet dus niet afkomen dat smartcards onveilig zijn, dat zijn ze wel, mits men kiest voor het juiste beveiligingsniveau op de kaart.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De spoelen waren voor een grid dip meter.

Die meet de roosterstroom van een zendbuisje en wanneer de variabele condensator de frequentie op dezelfde waarde heeft afgestemd als de kring welke vermogen uit de spoel onttrekt komt een dip in de roosterstroom en valt de meter terug.

Dan weet je dus de frequentie of zelfresonantie van de kring.

Ook interessant om staande golven op lecherlijnen of slechte coaxkabels te meten.

Speciaal voor zendamateurs welke zelf hun spullen bouwen en niet in de winkel kopen,

post-108154-0-58975500-1498643642_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie drie keer per jaar twee weken op vakantie naar Joyne wil kijken moet dan 4*30=€120,- per jaar betalen. Er zijn ex STB pakket kijkers die voor dat bedrag een heel jaar kunnen kijken bij CD en ook het recreatiepakket van CD is goedkoper.

 

Ik snap best dat er kosten verbonden zijn aan het bijhouden van een klantenbestand en het aan- en uitschakelen van een abonnement maar €2,50 per maand betalen om zonder abonnement in het klantenbestand te mogen zitten lijkt me erg duur. Voor mijn mobiele prepaid telefoon betaal ik bijvoorbeeld maar €1,50 per maand en dat bedrag mag ik dan ook nog eens verbruiken voordat ik extra moet betalen.

 

Aantrekkelijker is het voor de klant om die vaste jaarlijkse kosten juist af te trekken van het abonnementsgeld. Dan betaal je €30 /jaar en mag je 1 keer een maand kijken. Wil je langer of vaker kijken, betaal je extra.

Correctie: 30+3x15= 75€ Je koopt je prepaid en kan zelf bepalen wanneer je de cam aanzet en gaat gebruiken. En dat is dan dus voor 75€ 12 weken. aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mbt het hele com cs verhaal kan je id vragen stellen. Dat het ongewenst is duidelijk. Echter er is nooit feitelijk duidelijk geworden hoe groot het probleem echt is. CD roept van alles maar behalve acties waarvan gewone klanten nadeel ondervinden en CD geld opleverden is er nooit juridisch opgetreden behalve 1 strafzaak welk door doen Ziggo is gaan lopen.

 

Joyne neemt argumenten over, maar is het niet meer handelen uit angst? Ik krijg steeds meer het idee dat het een overdreven probleem is dat zakelijk zo zijn voordelen oplevert voor meerdere partijen. Je zal verzekeringen ook nooit horen waarschuwen voor over verzekeren.

 

Ja com cs is er en klopt niet. Maar ik denk dat het voor partijen als Sky UK/DE etc een groter probleem is dan voor de NL/B aanbieders vanwege hun content.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt wel degelijk geluisterd.

De 30€ Inschrijving is eenmalig voor alle abonnementen.

De inschrijving voor extra abonnementen bedraagt 10€.

De voorbeelden welke beschreven waren, zijn dus voor het eerste jaar.

De kampeerder kan het jaar daarop op zijn eigen internetportal zijn nieuwe pre paid aanmaken.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

De 30€ Inschrijving is eenmalig voor alle abonnementen.

...

De voorbeelden welke beschreven waren, zijn dus voor het eerste jaar.

De kampeerder kan het jaar daarop op zijn eigen internetportal zijn nieuwe pre paid aanmaken.

 

En dan geldt dat niet als nieuw abonnement waarvoor weer € 30 neergeteld moet worden?

 

Wat is bij Joyne het verschil tussen abonnement en pre paid?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ze 3 x per jaar 2 weken weg gaan de consument 3x €20 betaalt ipv €30. Is namelijk flexibel 3 maanden! Naar eigen planning in te richten en ook datum is zelf te bepalen.

Dit is €60 plus €30 Inschrijfkosten is €90.

Is nog steeds goedkoper dan een half jaar recreatie pakket.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan geldt dat niet als nieuw abonnement waarvoor weer € 30 neergeteld moet worden?

 

Wat is bij Joyne het verschil tussen abonnement en pre paid?

Abonnement is iemand welke het hele jaar kijkt en per maand betaald.

Prepaid is de vakantieganger welke vooruit betaald en later op zijn eigen tijdstip gaat kijken en is vrij wanneer hij dat wil doen.

Hierin zijn dus variable tarieven afhankelijk van de totale tijdsduur

. Een maand kost 30€ , 3 maanden 20€ en langer 15€ per maand

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zal je die prepay diensten online kunnen betalen via het portaal?

Of zal je het telkens moeten overschrijven, wat 3 of meer werkdagen duurt?

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Abonnement is iemand welke het hele jaar kijkt en per maand betaald.

Prepaid is de vakantieganger welke vooruit betaald en later op zijn eigen tijdstip gaat kijken en is vrij wanneer hij dat wil doen.

Hierin zijn dus variable tarieven afhankelijk van de totale tijdsduur

. Een maand kost 30€ , 3 maanden 20€ en langer 15€ per maand

Maar de vakantieganger weet toch niet een jaar van tevoren hoe vaak en hoe lang die op vakantie gaat?

Je gaat twee weken met vakantie en betaalt €30,-. Een half jaar later ga je weer twee weken, betaal je dan een tientje voor die tweede maand en € 5,- als je drie maanden later nog een keer een maand afneemt?  

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het anders is.

Je koopt een kijktegoed voor een aantal maanden en kunt dat aar behoefte activeren in een periode van 12  maanden (of is het een kalenderjaar?).
Daarvoor betaal je € 30 activatiekosten.

En zo voort bij de aankoop van een kijktegoed voor een nieuwe periode van 12 maanden.

 

Los daarvan kun je abonnee worden. Iets dat me voordeliger lijkt als je meer dan vijf maanden weg bent e/of ook thuis in Nederland via Joyne kijkt.

  • Like 1
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...