Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten


De regionale zenders zijn een aantal jaar gratis via CanalDigitaal doorgegeven.

Dit om de gebruikers "lekker" te maken. De transponder huur werd door Astra gesponseerd. !!

Nu moet er voor betaald worden.

 

Een soortgelijke overeenkomst lijkt me voor Joyne niet uitgesloten.

 

Astra wilde de positie 23,5° oost aantrekkelijk maken voor de NL markt. Om zodoende ruimte vrij te maken op 19,2° oost voor andere aanbieders die geen interesse hadden in 23,5° oost.

Hetzelfde deden ze met Dance TV: Jeffrey de Veer en Arno van Boven van Dance TV BV. met  hun programma op 23,5° oost.

Dat project ging dus ook volledig de mist in.

Astra heeft dus niet de gebruiker "lekker" gemaakt, maar wel Canaal Digitaal die behoorlijk kosten konden sparen op "kosten" van de gebruikers.

 

De calculatie die hierboven staat baseerd op 17° oost Amos 5, de satelliet die eind 2015 uitgevallen is en verloren is gegaan. Zodoende kan ik de cijfers plaatsen. Van andere satellieten als Nilesat, BADR, Yahsat, Astra is er een NDA (Non Disclosure Agreement).

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat zou me niet slim lijken van Joyne.
Vanaf de 100.001 abonnee gaat dan iedereen nieuws krijgen over een uitbreiding van het zenderpakket tegen een vrees ik hogere bijdrage.

Beter maken ze meteen een goed aanbod dat staat als een huis.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren al stemmen opgegaan om die minimum pakketeis in de mediawet te schrappen.

Qua aanbieden via Astra heb ik op dit forum eerder gelezen dat Canal Digitaal een overeenkomst met Astra zou hebben dat Astra geen Nederlandse concurrent toe zou laten.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er waren al stemmen opgegaan om die minimum pakketeis in de mediawet te schrappen.

Qua aanbieden via Astra heb ik op dit forum eerder gelezen dat Canal Digitaal een overeenkomst met Astra zou hebben dat Astra geen Nederlandse concurrent toe zou laten.

 

Dat lijkt me heel sterk en uitgesloten. Ieder kartelamt zou daar een stokje voor steken.

Astra gaat niet in op exclusieve rechten.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het doorzenden van tv kanalen kosten in een kabelnet of via IP tv kon ik wel iets vinden... maar dan wel over de situatie in Zweden.

Daar is het Copyswede die in de meeste gevallen het geld int van het privé kabelnet of iptv aanbod.

 

Het totale aanbod van de SVT kanalen (=public service) kost samen 1,08 Kr per maand per huishouden

Voor 2 buitenlandse kanalen betaal je daar 6,90 Kr per huishouden per maand, en voor ieder extra kanaal is het 1,70 Kr per mnd/huish.

 

Bronhttps://www.copyswede.se/tv-radioaktorer/vidaresandning/priser/

 

Ik heb vroeger wel eens een lijstje met alle beschikbare zenders in Zweden gehad, met de bijhorende prijs om de zender op je eigen kabelnet te zetten, gehad... maar ik kan het niet zo snel terugvinden

 

Zo te zien zijn dat geen astronomische bedragen... al loopt het uiteraard op als je een grote keuze aanbiedt.

Misschien dat je voor grote volumes korting krijgt... dit is dus bestemd voor de tientallen mini netwerken...

Bovendien kan het ook zijn dat 'men' in Nederland meer geld wil hebben... zoals vaak het geval is.  

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb altijd begrepen dat een transponder ruwweg een miljoen € per jaar aan huur kost. Een ton per maand komt aardig in dezelfde richting en uiteraard zijn er flinke verschillen tussen populaire en minder populaire satellietposities. Ik neem ook direct aan dat eutelsat een leuk aanbod zal hebben gedaan aan een startende provider die de concurrentie aangaat met een provider die een concurrent gebruikt.

 

De vijand van mijn vijand is mijn vriend...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga het maar eens afwachten, voorlopig zit ik best bij CD. Wellicht komt er ooit een quad LNB voor een single tuner voor een Triax 88 cm op de markt dan is het wellicht het overwegen waard als Joyne een stuk lager in de prijs blijft dan CD na de aanloop periode, het aanbod goed is de er voldoende HD-zenders zijn. Vooralsnog is het koffiedik kijken tussen de startdatum en pak hem beet een jaar verder en wellicht nog wel langer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hebt in ieder geval een betere onderhandelingspositie bij CD als je dreigt met overstap naar Joyne...  nu wisten ze dat je geen keuze had, buiten gewoon opzeggen uiteraard... 

Iedere concurrentie is mooi...  op die manier kunnen de te hoge prijzen dalen tot aanvaardbaardere hoogten.

Voor mijzelf maakt het eigenlijk niet uit, ik kijk al jaren geen NL televisie meer...  maar op zich zou mij een mini pakketje met De public service en eventueel 2 of 3 commercielen wel interesseren, net zoals je in Oostenrijk met de ORF kaart hebt... Het is gefinancierd uit kijkgeld, en zelf betaal je de smartcard om de 5 jaar...

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Drs Ijzerbout,

 

Alex1970 schreef op 16 Mei 2017 - 14:12: snapback.png

Er waren al stemmen opgegaan om die minimum pakketeis in de mediawet te schrappen.
Qua aanbieden via Astra heb ik op dit forum eerder gelezen dat Canal Digitaal een overeenkomst met Astra zou hebben dat Astra geen Nederlandse concurrent toe zou laten.

Je schrijft

QUOTE

Dat lijkt me heel sterk en uitgesloten. Ieder kartelamt zou daar een stokje voor steken.

Astra gaat niet in op exclusieve rechten.

UNQUOTE

 

Ik kan je verzekeren dat ik hetzelfde heb gelezen; waar, weet ik niet meer, maar ik heb hetzelfde gelezen als Alex1970.

 

Ik ga proberen te achterhalen waar ik dit gelezen had.

 

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is uitgesloten.

Astra gaat toch geen andere NL aanbieder blokkeren om Canaal Digitaal de hand boven het hoofd te houden.

Geen normaal commercieel denkend mens of organisatie zou zoiets doms in z´n hoofd halen.

Tenzij CD alle rest capaciteit nu en in de toekomst op Astra geboekt zou hebben.

 

Het is te zot voor woorden.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vraag me nog steeds af of het een nederlandse TV provider betreft dat Joyne...

of er enkel Nederlanders kunnen abonneren

of er aan Nederlandse minimum pakketeisen moet worden voldaan

of het ook maar iets uitmaakt dat men paneuropees uitzendt

???

Shut Your Eyes

Snow Patrol

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Drs Ijzerbout, ik heb mn best gedaan, maar kan het artikel nergens meer vinden.

 

Maar ik weet zeker dat Alex1970 gelijk heeft gehad omtrent zijn mededeling: "dat Canal Digitaal een overeenkomst met Astra zou hebben dat Astra geen Nederlandse concurrent toe zou laten".

 

Ik herinner me dit nog als de dag van gisteren, maar hoe ik ook google; ik kan het niet meer vinden.

 

Groetjes man,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...