Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Moeillijk kan het niet zijn. Ik heb mijn tvv omgezet naar vakantie tv. Ik kan dus een maand inplannen. Veronderstel, dat je 3 dagen nodig hebt om naar te plaats te gaan, kan je dit regelen.

Ik leg uit.

Ik vertrek op 10 juli op reis, en mijn tijd dat ik daar ben, duurt 3 dagen door bepaalde reden, en ik blijf er een maand.

Ik ga om niet te vergeten, en veronderstel dat er daar geen internet is, op 9 juli naar mijn vakantie tv, en plan in dat de maand start op 13 juli.

Als ik op 13 juli toekom, zal de module geactiveerd worden, en op 13 augustus zal die uitvallen.

Als joyne dit ook doet, kan dit maar zo gemakkelijk en begrijpelijk zijn.

Enkel hopen, dat belgen online kunnen betalen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zou dit de reden zijn waarom CanalDigitaal tot nu toe geen flexibel vakantieabonnement heeft aangeboden.

Het is blijkbaar allemaal heel moeilijk te begrijpen.

Maar onbegrip komt meestal van twee kanten. Of het wordt niet goed uitgelegd of iemand begrijpt het niet.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Alles goed en wel, maar van Joyne zelf is er nog geen nieuws op hun website.

Of mogen we rechten ontlenen aan de uitspraken die hier gedaan worden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zou dit de reden zijn waarom CanalDigitaal tot nu toe geen flexibel vakantieabonnement heeft aangeboden.

Het is blijkbaar allemaal heel moeilijk te begrijpen.

Maar onbegrip komt meestal van twee kanten. Of het wordt niet goed uitgelegd of iemand begrijpt het niet.

Wat is er nu moeilijk aan ?

Ik weet ook van tevoren niet hoe lang en waar ik op vakantie ga.

 

Ik ga nu naar Cyprus.

De prijs is voor 8 dagen, voor 10 dagen of voor 14 dagen.

 

Ik kan kiezen welke vertrekdatum ik wil.

ik kan 3 data kiezen voor het zelfde geld.

Het enigste verschil is dat als ik langer ga het totaalbedrag hoger wordt maar de prijs per dag goedkoper wordt, net als Joyne. ( 4 weken)

 

Ik vertrek wanneer het mij uitkomt, dus volgende week. Kan dus met Joyne ook.

 

Op het moment dat ik in het vliegtuig stap, begint mijn vakantie , en na 10 dagen moet ik terug naar huis, ongeacht dat het al juli is geworden.

De maand is niet belangrijk, het is de periode.

Net als Joyne.

 

Maar als ik pas in augustus wil gaan moet ik honderden €'s meer betalen, ongeacht of ik dan 8-10 of 14 dagen ga.

 

En dat hoef je bij Joyne dus niet.

 

Iedereen die met vakantie gaat zal moeten plannen en kijken wanneer en wat hij wil uitgeven. En dan lijkt me Joyne toch heel wat makkelijker dan al die vakantie sites waar je gelokt wordt met een prijs die je helemaal nergens kunt boeken.

 

joyne is zo flexibel als je maar kan verzinnen, met dat ik in januari al kan aangeven dat ik dat jaar ergens een paar weken op vakantie ga

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuw concept, menigeen moet nog wat wennen, het is wel naar de klant toe gemaakt, dat is waar we op zaten te wachten, het CD concept waar je steeds voor een gesloten deur stond en vanuit een Ivoren toren werd behandeld zal nu wel naar de ijskast kunnen.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer Joyne de HD zenders gaat leveren met een bitrate van minimaal 12mbps of hoger hebben zij bij mij al een streepje voor. Alleen de omvang van het pakket, zoals hij nu is, bevalt mij nog niet. Ik mis onder andere nog Ziggo sport.

kuch kuch, ze willen met 3-4 mbps een perfect hd plaatje gaan aanbeden

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Overzicht van de inmiddels bekend gemaakte informatie.

 

Join is de nieuwe Nederlandse provider voor digitale radio en televisie via de satelliet.

Met beide benen op de grond klanten helpen, dat is onze doelstelling en daarin willen wij uitblinken.

 

Het zenderaanbod bestaat uit tv-zenders van NPO, RTL, SBS Broadcasting, Discovery Networks Benelux, FOX International Channels Benelux, Muziekkiosk, Xite, regionale omroepen en VRT. Alle zenders worden zoveel als mogelijk in HD-kwaliteit aan klanten geleverd. Joyne gaat de zenders in twee abonnementsvormen aanbieden die beide flexibel zijn. Men kan een abonnement voor een periode van één, drie, zes of twaalf maanden afsluiten. Bij een abonnementsvorm van kortere duur wordt wel de maandelijkse abonnementsprijs hoger dan bij een jaarabonnement. Kiest men voor een abonnementsvorm van drie of twaalf maanden dan kan men binnen een periode zelf bepalen welke maanden men het vooruit betaalde abonnement wil gebruiken. Dit gaat per blokken van 4 weken.

 

Joyne Travel Lite

De eerste abonnementsvorm van Joyne is Travel Lite. In dit abonnement worden zenders van NPO, RTL, SBS Broadcasting, Discovery HD, Eurosport HD en de regionale omroepen geleverd. Joyne kan op dit moment nog geen definitieve prijsstelling van de abonnementen bekendmaken maar geeft desgevraagd aan wel richtprijzen. Travel Lite voor een periode van een maand gaat rond de 30 euro kosten. Deze abonnementsvorm gaat bij drie maanden 20 euro per maand kosten. Bij zes maanden is de richtprijs 15 euro per maand. Een jaarabonnement gaat dertien euro per maand kosten. De inschrijfkosten bij het Travel Lite abonnement zijn dertig euro. Extra abonnementen koppelen aan het hoofdabonnement is bij Travel Lite niet mogelijk. Kiest men voor het flexibele abonnement van één, drie of zes maanden dan dient het volledige abonnementsbedrag vooraf betaald te worden

 

Basispakket

Het Basispakket van Joyne biedt dezelfde zenders als het Travel Lite-abonnement aangevuld met onder meer de drie zenders van de Vlaamse publieke omroep VRT - te weten Een, Canvas en Ketnet - 24Kitchen, National Geographic, Eiurosport 2, Xite, TV Oranje, Schlager TV, Nashville TV en de drie kanalen van betaalzender FOX Sports Eredivisie. Joyne wordt daarmee de eerste aanbieder die FOX Sports Eredivisie 1, FOX Sports Eredivisie 3 en FOX Sports Eredivisie 5 in het basispakket gaat aanbieden. Ook de erotische zenders Secret Citcle en Dusk worden in deze abonnementsvorm geleverd. De maandelijkse richtprijzen van het Joyne basispakket zijn: veertig euro (maand), 33 euro (drie maanden), €27,50 (zes maanden) en €20,00 tot €22,50 (jaar). Net als bij Travel Lite dient het volledige abonnementsbedrag bij een contractperiode korter dan twaalf maanden vooruit betaald te worden en bedraagt bij alle abonnementsvormen het inschrijfgeld dertig euro.

 

Extra modules.

Bij het Basisabonnement kan bij Joyne aan de hoofdmodule wel extra virtuele smartcards gekoppeld worden in een extra module. Dit aantal is maximaal drie extra modules. De kosten van de extra bedragen vijf euro per maand en de inschrijfkosten tien euro per extra module. Met de extra module kan bij Joyne alle kanalen bekeken worden die ook op de hoofdkaart zichtbaar zijn. Het gaat bij de extra modules evenals bij het hoofdabonnement niet om een fysieke maar een virtuele smartcard die in een de door Joyne gebruikte Conax CI+ module aanwezig is. Hierdoor moet ook voor het kijken via een elke extra smartcard-abonnement een CI+ module gekocht worden.

 

Conax CI+post module

Joyne maakt bij het zenderaanbod gebruik van de Conax-codering. Om naar de zenders te kunnen kijken is een Conax CI+ module met inwendige virtuele smartcard nodig. Deze CI+ module is binnen enkele weken in Nederland voor een prijs rond de 99 euro in de satellietvakhandel verkrijgbaar. Joyne gaat niet met een fysieke smartcard werken maar zegt wel dat alle HD-satellietontvangers met een CI-slot geschikt zijn voor gebruik van de benodigde Conax CI+ module.

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi @commentaar,

 

Wanneer dit mogelijk is, zou je dan zo vriendelijk willen zijn om de frequenties, polarisaties, symbolrates en voor onze leden de FEC door te geven, en of ze in DVBS of DVBS2 broadcasten? Op de 9 oost

 

Zo kunnen we in de FTA-dagen die Joyne gaat uitzenden uitvoerig testen.

 

Kan je dan ook de datum vermelden wanneer die FTA-testen plaatsvinden?

 

Als je dit wilt doen ben ik je zeer erkentelijk.

 

Ik heb vandaag getelefoneerd met ***geen-reclame*** omtrent de frequenties, maar deze man had het verschrikkelijk druk (was werkelijk zo, ik hoorde allemaal telefoons overgaan), hij vertelde mij dat de desbetreffende mensen die mij zouden kunnen helpen op cursus waren.

 

Toen belde ik naar Megros, ook allemaal rinkelende telefoons, die man had het ook allemaal veels te druk en vroeg of ik 's-middags terug wilde bellen.

 

Nou, ik heb niet terug gebeld omdat ik dat zielig vond voor die man.

 

Er komt een stormloop op Joyne, de medewerkers van zowel ***geen-reclame*** alsmede MEGROS hebben nieteens de tijd meer om hun jongeheer af te schudden na het toiletbezoek.

Er komt een stampede aan voor Joyne, ik hoop dat hun systemen alle aanmeldingen op tijd kunnen verwerken.

 

@Voor de medewerkers van bovengenoemde zaken: Respect!

@Voor de bazen van deze medewerkers: geef ze een opslag, dit verdienen ze ècht.

 

Groetjes,

D-box

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Dbox, ik ben met vakantie en heb geen informatie meegenomen, maar beide transponders zijn al 2 keer benoemd in dit topic.

Ik zit volgende week op Cyprus en kijk dan meer naar de omgeving. Hoef dan geen televisie.

Zit wel een klant in nicosia, misschien nederlandse zenders in de hotelletjes?

Bloed blijft toch altijd kruipen waar het niet gaan kan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar

Reuze bedankt voor je antwoord!

 

Ik weet nu zeker welke txp's je bedoeld.

 

Als je naar het Griekse gedeelte van Cyprus gaat is dat gewoon zoals in Griekenland, ga je echter naar het Turkse gedeelte dan moet je bij alles wat je koopt, of besteld in een restaurant bij alles afdingen.

 

Heel veel plezier en een heel fijne vacantie toegewenst!

 

Heel veel groeten,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, het hele internet..daar ben ik altijd al tegen geweest. Het zet zich toch niet door.

 

Ik weet niet hoe je denkt, maar dat draait al langer dan een jaar in Nederland, nu gaan steeds meer en grotere bedrijven overstag, want anders raken een grote groep kwijt die al prepaid betalen, zonder activeringskosten en zonder extra apparatuur, gewoon via een smart TV en of smartphone.

 

KPN duikt nooit zo snel een nieuwe markt op, maar onderzoeken hebben aangetoond dat het de nieuwe markt van TV kijken is. Er staan meer grote bedrijven te springen om te beginnen, naast die al begonnen zijn, zonder extra apparatuur, ook in het buitenland. Je hebt buiten Nederland misschien nog last van een beperkt data gebruik, maar wifi is op veel plaatsen beschikbaar en dan kost het niets extra's.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitspraken dat sommigen, waaronder ik, "alles maar gratis" willen, vind ik een beetje onzin. Ten eerste denk ik dat veel mensen dingen niet duurder willen hebben dan nodig...  en aan het een geef je nu eenmaal makkelijker meer geld uit dan aan het ander. TV mag in mijn ogen niet veel geld kosten. De public service is betaald door je bijdrage aan kijk en luistergeld (maakt niet uit hoe het geind wordt). Commerciele tv wordt door reklame betaald...  dus lijkt het mij logisch dat je dan als klant niet echt diep in de buidel moet tasten voor deze zenders.

 

doodnormale content, mag niet veel kosten, wegens redenen die ik al aangehaald heb... en laat ons wel wezen, Duitse en Engelse TV is kwalitatief uitstekend, en is FTA te bekijken....  dus de noodzaak om veel geld uit te geven, is totaal niet aanwezig.

Hier wordt steeds zo gedaan alsof je een echte held bent als je lekker veel geld over de balk gooit... Dat gevoel krijg ik vaak... maar misschien komt het door de manier van schrijven, dat ik dat gevoel krijg... Mij stoort dat... wie graag veel geld uitgeeft moet dat vooral doen, maar je bent niet minderwaardig als je de hand op de knip wil houden.  TV is geen primaire levensbehoefte, het is uiteindelijk gewoon luxe...  niet iedereen koopt ook een Volvo of een Mercedes als auto... al vinden veel mensen het stoer of een dure auto voor de deur te hebben, en binnen eten ze een droge korst brood, omdat al het geld in de auto zit... 

Ieder moet zijn prioriteiten kunnen zetten, zonder dat een ander daar minachtend over doet.  dus als je het onzinnig vindt om veel geld te betalen voor tv, mag je die mening ook verkondigen, en doe je het gewoon niet.

 

Mijn conclusie... jammer dat Joyne niet met een echt voordelig uitgekleed pakketje komt, wat voor een laag (50-80 euro per jaar) bedrag te abonneren is... volgens mij is daar echt een markt voor!

 

Het eerste gedeelte:

 

Ik ben het compleet met je eens, daar heb ik niets aan toe te voegen.

 

Het tweede gedeelte:

 

In Nederland is TV wel een primaire levensbehoefte, echter geen grote TV, 32 inch zou al voldoende moeten zijn, en met de FTA zenders via DVB-T, puur voor de informatieve kant, de rest is anders dan informatief, maar dat staat wel ter discussie.

 

BVN en de publieke omroepen in Nederland zijn gratis, nou ja, dat wordt uit de belastingpot betaald, het systeem van het vroegere kijk en luistergeld.en de controle daarop was veel te duur dan het direct via de belastingen te regelen zoals zoveel in Nederland gebeurd.

 

BVN is niet te vervangen door de NPO (Nederlands Publiek Omroepbestel), want BVN zend meestal in carousel een geselecteerde mix van Nederland en Vlaams België met vertraging uit. Ik kan mij goed voorstellen dat veel Nederlanders in het buitenland graag iets betalen voor alleen de NPO kanalen, dat was er bij CDS, maar door bezuinigingen heeft de NPO de stekker uit dat pakket getrokken en moesten de aanbieders aan de 30 zenders norm voldoen. BVN is gratis voor het buitenland bedoeld, maar wat doen de regionalen dan op de satelliet?

 

Ik ben het met je eens Sverige, ik weet alleen niet hoe dit uit te leggen is. Mogelijk zijn regionalen qua rechten goedkoop om in een pakketje te stoppen waar ze eigenlijk niet in thuis horen, echter vult dat makkelijk aan om aan de 30 (nog) verplichte kanalen te voldoen. Nog, want er wordt over nagedacht om de verplichte 30 kanalen regel los te gaan laten, maar of dat pakket ermee terug komt, het zou voor veel mensen denk ik wel voldoende zijn. Ik kan alleen een stem uitbrengen met het rode potloodje, helaas is die stem wel weer een pakket, een politiek pakket wel te verstaan, want die gaan daar over.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af, hoe ze het met automatische draaibare schotelsystemen gaan oplossen, waar ze nu enkel op een knopje moeten drukken voor astra 1,2,3 of hotbird?

Ik heb vernomen, dat eutelsat 9 daar niet bij zit.

Als mijn info klopt, kan dat ook een aardige duit in de buidel kosten, als die mensen willen overstappen naar joyne.

Verbeter aub, als mijn informant verkeerde info heeft gegeven, en indien verkeerd mijn excuses voor de mogelijke verwarring.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of tv een primaire levensbehoefte is betwijfel ik echt... je gaat niet dood zonder tv. Voedsel, water, ademlucht en een dak boven je hoofd... dat wel. Ik zou TV uiteraard ook niet willen missen... maar dat is wat anders.

En uiteraard is 32" meer dan groot genoeg, helemaal mee eens, al die grote bakbeesten zorgen alleen maar voor slechter beeld, en zijn lelijk in je huis, maar goed, ook dat zijn vrije keuzes die mensen maken.

 

Ik denk dat een van de hoofdredenen voor de "te hoge" Nederlandse tv abonnementen, ligt in het feit dat de bevolking ten allen tijde hun Nederlandse tv zenders willen zien... waar ze ook zijn....  ook in de caravan ergens in Verweggistan... en dat drijft de prijzen op, omdat de klant toch wel betaalt.  Dat is overigens met veel dingen het geval... en dat moet doorbroken worden. Als meer mensen gewoon eens "nee" konden zeggen, zouden veel prijzen behoorlijk dalen denk ik. Als het "elders" kan, moet dat hier ook kunnen.

 

Oh ja, en dan las ik ergens iets in een van de postings over online betalen... en dan specifiek, een creditcard "uitgegeven in Belgie". Dat soort belachelijke dingen begrijp ik nooit... het concept van een creditcard is, dat hij internationaal te gebruiken is... nu zie ik vaak dat je alleen met een "binnenlandse" creditcard kan betalen in Nederland... tja... ik heb een Duitse en een Zweedse.... maar nee, die accepteren ze niet.... wat een bekrompenheid.  Ik hoop dat Joyne dit niet over zal nemen...  De grote vrijheid en eenvoud ligt hem in het internationale karakter van een creditcard, maar dat hebben ze in NL blijkbaar nog niet ontdekt.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...