Ga naar inhoud


Knoop doorgehakt: Joyne wordt definitief concurrent van CanalDigitaal


Sprietje

Aanbevolen berichten

Sat4iedereen

 

Mbt draaibare systemen is eerder voorgaand aan de orde geweest.

 

Adhv hetgeen commentaar aangaf is dat minder groot dan gesuggereerd. Voor een deel zou het zijn dat dit al vanaf eind 2015 onder de knop Astra4 zit ivm Tooway.

 

Er zal ongetwijfeld een situatie kunnen zijn waarin dit probleem wel zal spelen. Wat dan best vervelend is. Echter in z'n algemeenheid zou het dus mee moeten vallen.

Link naar reactie
Delen op andere sites


... om aan de 30 (nog) verplichte kanalen te voldoen.

Nog, want er wordt over nagedacht om de verplichte 30 kanalen regel los te gaan laten, 

 

Nogmaals, die verplichting is er NIET in die zin dat een satellietaanbieder als Joyne daaraan zou moeten voldoen.

Daar heb ik al het nodige over geschreven op dit forum, maar velen zijn blijkbaar te eigenwijs dit te willen begrijpen.

 

Dat loslaten waar Dekker onlangs een brief over schreef aan de Tweede Kamer heeft met name betrekking op aanbieders van TV pakketten via een draadje (coax, iptv).

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ilseonline, als je het niet erg vind, mag ik wat toevoegen aan je, overigens uitstekende, verhaal:

vroeger betaalde je per gezin 100 GULDEN (zeg maar 45 euro) aan kijk- en luistergeld.

Men is toen overgestapt naar een bijdrage leveren aan het in stand houden van het omroepbestel!

Dat is een percentage van de eerste schijf inkomstenbelasting geworden. Voor mij loopt dat over de 200 euro heen.

Maar het leuke voor de staatskas is dat elk gezinslid dat inkomen heeft een percentage van de inkomstenbelasting betaald.

Ergo, de staat houdt vele malen meer geld over dan vroeger.

En men heeft dit verantwoord onder het motto dat de controle te duur was.

Nog leuker is dat mensen, zoals ik, die in het buitenland wonen ook mee "mogen" betalen aan de Nederlandse omroep, maar er officiel niet naar mogen kijken.

Het punt dat uitzenden van NPO1-2-3 via de sat te duur wordt, is natuurlijk ook een drogreden. Geef die meneren (en dames) grootverdieners bij de publieke omroep de helft van hun huidige salaris en NPO1-2-3 kan gratis op de sat.

Sorry dat ik afwijk van het topic (ik heb inmiddels wel een schotel op 9 oost staan hoor!), maar deze oneerlijkheid moest me toch even van het hart.

  • Like 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Is er een nieuwe techniek mij gepasseerd die dit mogelijk maakt? Verschrikkelijk...

Met DVB-S2x en HEVC moet dit prima kunnen.

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag mij af, hoe ze het met automatische draaibare schotelsystemen gaan oplossen, waar ze nu enkel op een knopje moeten drukken voor astra 1,2,3 of hotbird?

Ik heb vernomen, dat eutelsat 9 daar niet bij zit.

Als mijn info klopt, kan dat ook een aardige duit in de buidel kosten, als die mensen willen overstappen naar joyne.

Verbeter aub, als mijn informant verkeerde info heeft gegeven, en indien verkeerd mijn excuses voor de mogelijke verwarring.

De 65cm B&R en Bente dir wij uitleveren worden vanaf nu standaard uitgeleverd met 9-19-23-28.

Teleco en de meeste moderne Oysters is een kwestie van even met de laptop programmeren.

In principe is dat voor een paar tientjes te doen,

 

Er zullen echter sysyemen zijn waar het niet simpel kan..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Om bandbreedte te besparen had Joyne dat best ook kunnen doen, dan iedereen een 4k Joyne kastje moeten kopen/huren.

Je moet nu toch ook al flink in de buidel tasten voor die CI-module waarmee je je ontvanger castreert.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allen dit werkt niet op een HD ontvanger, potentiële klanten gaan niet zomaar nog eens een nieuwe 4K ontvanger gaan kopen.

DVB-S2x icm HEVC heeft meer dan 50% besparing op de bandbreedte en je bant meteen klaar voor UHD.

Men gaat dit avontuur niet voor een jaartje aan. Zie bv DVB-T2 in Duitsland, waar men ook de nieuwste techniek gebruikt voor maximale bandbreedte benutting. 

Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk kun je met DVB-S2x icm HEVC meer dan 50% besparen op de bandbreedte. Dat is fijn voor de provider maar niet fijn voor de gebruikers.
De s/n zakt namelijk 3,6dB en dan zul je toch een flink wat grotere schotel nodig hebben.
Kun je de uitzendingen met DVB-S2 ontvangen met een schotel van 60cm breed, om dezelfde signaalruisverhouding met DVB-S2x te hebben, heb je een schotel nodig van 90cm breed en 100cm hoog.

Ik had begrepen dat bij Joyne een schotel van 40cm voldoende zou zijn?
Ik ben in ieder geval zeer benieuwd of ik in Zuid-Spanje de transponders met een schotel van 60cm kan ontvangen. Ik hou Kingofsat nauwkeurig in de gaten wanneer de uitzendingen beginnen. Alles staat al opgesteld en de metingen kunnen meteen beginnen.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of tv een primaire levensbehoefte is betwijfel ik echt... je gaat niet dood zonder tv. Voedsel, water, ademlucht en een dak boven je hoofd... dat wel. Ik zou TV uiteraard ook niet willen missen... maar dat is wat anders.

En uiteraard is 32" meer dan groot genoeg, helemaal mee eens, al die grote bakbeesten zorgen alleen maar voor slechter beeld, en zijn lelijk in je huis, maar goed, ook dat zijn vrije keuzes die mensen maken.

 

Ik denk dat een van de hoofdredenen voor de "te hoge" Nederlandse tv abonnementen, ligt in het feit dat de bevolking ten allen tijde hun Nederlandse tv zenders willen zien... waar ze ook zijn....  ook in de caravan ergens in Verweggistan... en dat drijft de prijzen op, omdat de klant toch wel betaalt.  Dat is overigens met veel dingen het geval... en dat moet doorbroken worden. Als meer mensen gewoon eens "nee" konden zeggen, zouden veel prijzen behoorlijk dalen denk ik. Als het "elders" kan, moet dat hier ook kunnen.

 

 

Het eerste gedeelte:

 

Vroeger was radio een primaire levensbehoefte, televisie dat dat later geworden, dat heeft te maken met informatieve uitzendingen. Ik begrijp dat het wat raar over komt, maar het valt via DVB-T NPO politiek en informatievoorziening onder primair.

 

Het tweede gedeelte:

 

Daar is BVN voor in het leven geroepen, daardoor heeft de NPO geen verplichting via de satelliet uit te zenden.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nogmaals, die verplichting is er NIET in die zin dat een satellietaanbieder als Joyne daaraan zou moeten voldoen.

Daar heb ik al het nodige over geschreven op dit forum, maar velen zijn blijkbaar te eigenwijs dit te willen begrijpen.

 

Dat loslaten waar Dekker onlangs een brief over schreef aan de Tweede Kamer heeft met name betrekking op aanbieders van TV pakketten via een draadje (coax, iptv).

 

Het eerste gedeelte:

 

Daar krijgt Joyne mee te maken als ze de 100.000 abonnees gaan halen, doen ze dat niet, dan vrees ik dat Joyne een kort avontuur gaat worden.

 

Het tweede gedeelte:

 

Dan hoefde Canaldigitaal dat ook niet te doen, waarom hebben ze dan wel een boete gekregen?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh ja, en dan las ik ergens iets in een van de postings over online betalen... en dan specifiek, een creditcard "uitgegeven in Belgie". Dat soort belachelijke dingen begrijp ik nooit... het concept van een creditcard is, dat hij internationaal te gebruiken is... nu zie ik vaak dat je alleen met een "binnenlandse" creditcard kan betalen in Nederland... tja... ik heb een Duitse en een Zweedse.... maar nee, die accepteren ze niet.... wat een bekrompenheid. Ik hoop dat Joyne dit niet over zal nemen... De grote vrijheid en eenvoud ligt hem in het internationale karakter van een creditcard, maar dat hebben ze in NL blijkbaar nog niet ontdekt.

Belgie doet dat helaas ook. Je kan je orange prepay kaart enkel opladen met een belgische (prepay) creditcard. Dus die van paysafecard werkte niet. Dan maar niet verlengd. En dan maar reclame maken bruikbaar in meer dan 150 landen, ahum.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het eerste gedeelte:

 

Daar krijgt Joyne mee te maken als ze de 100.000 abonnees gaan halen, doen ze dat niet, dan vrees ik dat Joyne een kort avontuur gaat worden.

 

Het tweede gedeelte:

 

Dan hoefde Canaldigitaal dat ook niet te doen, waarom hebben ze dan wel een boete gekregen?

 

Schoenmaker blijf bij je leest.

Ongetwijfeld ben je heel goed in satelliettechniek. Misschien weet je minder van de juridische kant dan je denkt of zou willen. Ken je beperkingen!

 

Volgens mij kreeg CD geen boete maar werd haar verzoek om vrijstelling van de verplichte ZES zenders afgewezen. CD moet sindsdien Ketnet ook doorgeven in alle pakketten.

 

Voor het al of niet verplicht zijn van 30 zenders, met name welke, kun je beter eerst even goed de Mediawet zelf lezen. Of wat ik daarover al heb uitgelegd op dit forum.

Joyne heeft daar geen enkele last van, ook al krijgt het 1 miljoen abonnees.

Denk ook eens na over het volgend: hoe (en hoe lang) tel je een abonnee mee die pre paid heeft voor 1, 3 of zes maanden? En bovendien vaak per definitie op dat moment niet in Nederland is.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...