Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten


Geplaatst:

Ik heb nog een vraagje over de Apps. Bij NPO en RTLXL kom ik niet verder dan de beginpagina. Op welke toets ik ook druk, OK en pijltjestoetsen, er gebeurt niets. Wat doe ik fout? Was er maar een handleiding grrr!!

Geplaatst:

Sorry voor de late reactie. Waren paar dagen weg. Zal muis aansluiten. USB stick werkt overigens prima voor opnamen.

Is het overigens normaal dat op sommige dagen tal van zenders "geen info" vermelden en dus geen beeld geven? Beeld loopt ook af en toe vast op sommige zenders.

Geplaatst: (aangepast)

De Amiko heeft wat bugs, dat heeft iedere Amiko, echt geweldig is er geen een, ze hebben allemaal wel wat, opnieuw opstarten lost het meestal wel op.

 

Meest storende geconstateerde bug tot nu toe, OSD en menu's kunnen volledig de weg kwijt zijn, flarden van menu's ontbreken, de rest van het scherm gevuld met strepen van de ontbrekende delen.

aangepast door henkvd1
Geplaatst:

Weer bedankt voor de info. Gelukkig was het euvel van korte duur en is alles nu weer "normaal". Opnieuw opstarten gaat dat via "instellingen" of de stroom er even af?

  • 1 maand later...
Geplaatst:

Een vraagje. Bij veel zenders staat sinds kort geen info. Geven dan ook geen beeld. Bij andere krijg ik de mededeling "scrambled", ook geen beeld.

Een kennis zei mij om de zenders opnieuw te installeren. Is dat zo? En zo ja, hoe gaat dat?

Geplaatst: (aangepast)
21 uur geleden zei Supersnelli:

Een vraagje. Bij veel zenders staat sinds kort geen info. Geven dan ook geen beeld. Bij andere krijg ik de mededeling "scrambled", ook geen beeld.

Een kennis zei mij om de zenders opnieuw te installeren. Is dat zo? En zo ja, hoe gaat dat?

Setting > Tabblad Systeem > Reset > Delete all channels

Herstart de box!

OK toets op de AB

Kabel installatie > EPG toets op de AB indrukken (Network ID scan) Hier kiezen voor Leverancier Ziggo of UPC.

Freq: 474000 (voor oud upc gebied164000)
Sym: 06875 (voor oud upc gebied 06900)
QAM: 64
Network ID: 05555
Type: HD

OK toets toets op de AB scannen.

aangepast door Ghanssie
  • 2 maanden later...
Geplaatst:

Ghanssie bedankt voor jouw laatste bericht. Door allerlei omstandigheden nog niet toegekomen aan jouw advies vwb zenders opnieuw installeren. Bedoel jij met "herstart de box" dat de box uit en vervolgens weer aangezet moet worden. Helaas geen handleiding voor deze amateur anders had ik deze domme vragen niet hoeven te stellen. 

  • 2 weken later...
Geplaatst:

Beste Ghanssie, ik heb alles gedaan zoals jij hebt uitgelegd maar ik krijg maar 30 zenders. Wat heb ik fout gedaan?

Aan het eind krijg ik links in beeld een hele lijst van kanaalnrs, frequentie, qam etc. Ik snap er niets van. Groeten

Geplaatst:

Ik word zo langzamerhand moedeloos van die dreambox. Het is geen dream maar een nachtmerrie.

Paar keer opnieuw zenders geinstalleerd maar kom niet verder dan circa 30 en dat is veel minder dan de circa 225 die ik eerst had.

Bij de kabelinstallatie, dus voordat ik op de EPG knop druk,  krijg ik een lijst van nummers, frequenties, Sym, Qam en kanaalnrs. Moet ik hier nog iets mee?

Deze lijst krijg ik ook aan het eind nadat ik gekozen heb voor OK op de AB. Maakt het nog wat uit of de netwerk ID 05555 of

5555 is? En zo ja, hoe krijg ik die nul weg. Help, help!!

  • Moderator
Geplaatst:
Op 19-8-2017 om 12:30 zei Ghanssie:

Kabel installatie > EPG toets op de AB indrukken (Network ID scan) Hier kiezen voor Leverancier Ziggo of UPC.

Freq: 474000 (voor oud upc gebied164000)
Sym: 06875 (voor oud upc gebied 06900)
QAM: 64
Network ID: 05555
Type: HD

OK toets toets op de AB scannen.

Had je deze bijdrage gelezen, en uitgevoerd?

Verder is het belangrijk, dat je goede kabels gebruikt tussen je aansluit doos en de ontvanger, met kabelkeur.

Hoe oud is je wandcontactdoos?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

  • Moderator
Geplaatst:

Tja, dan kan je signaal nog te zwak of te sterk zijn voor je tuner.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...