Ga naar inhoud


Het Duitse blad InfoSat


dirk044

Aanbevolen berichten

Jaren geleden kocht ik wel eens het Duitse blad InfoSat.

Tegenwoordig zie ik het nooit meer in de kiosk staan.

Wie weet of dit blad nog bestaat of juist niet meer.

post-80532-0-93965600-1498600346_thumb.jpg

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 weken terug was ik in Duitsland en heb het gekocht.

Best een goed blad.

ZGemma H7S met VU+ turbo SE,Mutant HD2400,ZGemma H.2H,Clarketech HD5100c,1 meter draaibare schotel (53 oost-30 west) OpenHDF 6.5,OpenATV

 

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedankt alle 3 hierboven voor jullie reacties en

het adres van de website van het blad door de Vrije Fries.

Het blad is dus van naam veranderd in InfoDigital.

Ik heb gelijk een abo genomen voor 1 jaar voor € 69,00.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben al vanaf het begin abonnee...  

Het blad heet nu, zoals al geschreven is InfoDigital.

Zelf vind ik dat de kwaliteit wat achteruit gegaan is sibds het "Sat" door "Digital" vervangen is. Er wordt naar mijn smaak wat te veel over andere dingen dan satelliet geschreven... vaak is dat wel interessant, maar lang niet altijd...  en het zuivere satelliet bald is erg verwaterd daardoor.

Maar het is de 69 euro per jaar nog steeds wel waard.

- VU+ Ultimo 4K met 1x DVB-S2 FBC Twin + 1x DVB-C/T2 Dual tuner met VTI icm 2x een CityCom 2000 CCA850 voor Thor 1W en Astra 19.2Ost
 

 

Missachtet wird, was es umsonst gibt  (Else Pannek)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is het online lezen niet veel goedkoper dan die € 69?

Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want dan had Sverige zoals ik hem ken dat allang gedaan. :D

 

Maar ik koop het ook af en toe als ik in Duitsland ben en het is een erg goed blad.

Peter Lepper met zijnTechnisat zit er duidelijk achter. Het is alleen wat versluiert sinds de uitgever in Luxemburg zit.

Vroeger had ik er ook een abbonement op en ik zat er echt op te wachten op het einde van de maand voor al het nieuws en de overduidelijke transponder indeling destijds.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft hij toch niet goed opgelet (of hecht aan papier). Heb het zelf maar even nagezocht.

Want een Jahresabo E-Paper kost wereldwijd € 29,90 (dus ook in Dubai).

Maar je kunt beter even in Zwitserland gaan wonen, dat scheelt weer bijna € 5,--

 

Iedereen kan een digtaal proefnummer aanvragen. Zie  https://www.infosat.de/abo-service

 

Jahresabo E-Paper

  • 12 Ausgaben INFODIGITAL E-Paper in praktischer Blätterfunktion
  • Werktäglicher Newsletter www.digitalmagazin.info
  • Kostenloser Zugang zur Sat-Frequenz-Suchmaschine www.satfinder.info
29,90 € 
(Deutschland)

29,90 € 
(innerhalb EU)

25,13 € 
(Schweiz / Liechtenstein)

29,90 € 
(außerhalb EU)

 

Hoop dat ik dit informatief mag plaatsen en het hier niet de reclameregels schendt. Bij voorbaat excuses als dat het geval zou zijn.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja...inderdaad aan te bevelen. Is een blad met hoge kwaliteit.

 

In Nederland deed Amroh niets anders dan met hun uitgeverij de Muiderkring. Dat was Radio Bulletin. Een fabrieksblaadje van Amroh.

Dus Peter Lepper van Technisat heeft het ook begrepen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet dat er in Duitsland voor een flat rate van € 2,99 per maand ruim dertig tijdschriften online te lezen zijn, waarvan meerdere wellicht interessant voor de gebruikers van dit forum.

Bijv. Sat Empfang

Zie: https://www.hifitest.de/allyoucanread#flatrates

P.S. Nu ik het geplaatst heb lijkt het wel heel erg op een levensgrote reclame.
Terwijl mijn bedoeling geen andere is dan het verstrekken van wat informatie.
Bij voorbaar mijn excuses als dat niet mag. Moderator/beheer: Verwijder het dan s.v.p. zonder mij te verbannen of pas het bericht aan zodat het aan de voorwaarden voldoet.

 

SatEmpfang_3_2017.jpg

Über Sat Empfang

Aktuelle Testberichte zu Sat-Receivern, HDTV-Fernsehern, fundierte Grundlagenartikel und wertvolle Kaufempfehlungen der Redaktion finden im Magazin SAT-Empfang ihren Platz. Wir testen die Sat-Receiver in allen Variationen, ob mit oder ohne Festplatte, ob HDTV oder mit Internetzugang. SAT-Empfang ist die Kaufhilfe für jene, die einen schicken neuen Flachbildschirm gekauft haben und jetzt HDTV-Bilder sehen wollen. Diejenigen, die ihre alte Sat-Schüssel digitaltauglich machen wollen, diejenigen die Weg vom Kabelanschluss wollen und nach Alternativen suchen.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

In Duitsland kijken heel veel mensen via satelliet.

Daarom zijn er ook meer bladen in de handel.

Bij ons in NL is er helaas niet veel.

Ooit hadden we TV Satellite wat later Totaal TV is geworden

en dat nu ook qua satellietnieuws weinig meer voorstelt.

Ook hadden wij de Hopper Guide met als uitgever

Techno Media in Hengelo (Ov.) en ook nog de Tele Satelliet.

(Zie de ingescande bladen hieronder die ik nog heb bewaard.)

Ik denk niet dat er in NL ooit nog een satellietblad zal

verschijnen, daar is de markt waarschijnlijk gewoon te klein voor.

post-80532-0-70545500-1498760194_thumb.jpg

post-80532-0-82110000-1498761443_thumb.jpg

aangepast door dirk044

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

En wie kent er nog voldoende Duits?
Om Duitse bladen goed te kunnen lezen. 

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 22 jaar bij een Duitse firma gewerkt met een

Nederlandse vestiging in Amsterdam.

Mij lukt dat gelukkig wel

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...