DIGIWIEW Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 (aangepast) hoi net mijn triple lnb quad vervangen voor een nieuwe nu werd mij verteld door de installateur dat ik de ongebruikte uitgangen niet mag afdekken of afsluiten ivm vocht wat is jullie bevinding 28 juni 2017 aangepast door DIGIWIEW Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Sprietje Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 (aangepast) Beste DIGIWIEWBij een nieuwe tripe-lnb zitten standaard over elke aansluiting een plastic dopje.Het is inderdaad niet verstandig om die plastic dopjes over de ongebruikte aansluiting te laten zitten.Je moet je bedenken dat als het regent, het water zonder problemen langs de schroefdraad kan lopen en dat blijft het dan doen tot het water aan de rand van het dopje staat. Dan staat het water ook ongeveer 1cm hoog in de aansluiting. Je kunt begrijpen dat dit niet bevordelijk is voor het contact dat de middenader later eventueel moet maken.Dus laat die dopjes er af.Een afsluitweerstand is overbodig. Ik hoop trouwens dat de triple-lnb die je hebt gekocht niet dezelfde is als op de afbeelding waar alle vier de aansluitingen precies op één rij staan. Dat is het oude model. Bij het nieuwe model zitten de aansluitingen versprongen. 28 juni 2017 aangepast door Sprietje
DIGIWIEW Geplaatst: 28 juni 2017 Auteur Geplaatst: 28 juni 2017 (aangepast) hey bedankt voor de uitleg heb wel over de andere twee aansluitingen de rubberen afdekking zitten over de f connector nee ze zitten schuin naast elkaar zoals op jou foto is te zien is bij de oude grijze zaten ze naast elkaar dit was de nieuwste zij de man van de winkel heb nu ook veel meer signaal 28 juni 2017 aangepast door DIGIWIEW Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Sprietje Geplaatst: 28 juni 2017 Geplaatst: 28 juni 2017 Nou ja, de nieuwste? Deze bestaat ook al weer twee jaar denk ik.Je bedoeld een rubber tule. Daar is niets mis mee. Prima.
DIGIWIEW Geplaatst: 28 juni 2017 Auteur Geplaatst: 28 juni 2017 hey ja voor mij wel had de oude grijze nog ja deze bedoel ik nog bedankt Dreambox 7080 HD 1TB Tuner A bcm4506 dvb-s2 Tuner C si2166b dvb-s2 Triax 90 cm 19e/ 23e/ 28e/ gr oost
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen