Ga naar inhoud


Inbouw wandcontactdoos met schakelaar


Psychosammie

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Nee, maar wanneer je de bedrading verandert wel.

Je sluit de fasedraad aan op de geschakelde uitgang van de schakelaar en kijk daar, wat er gebeurt wanneer je de schakelaar op aan zet.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Is een doorsteekstekker met schakelaar een oplossing? Met zo'n neonlamp-schakelaartje?

(Zie google - afbeeldingen)

 

Die gebruik ik veel.

 

Groet,

A33

  • Like 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

In duitsland zijn ze ook wel te verkrijgen.

 

Google maar op 

steckdose mit ausschalter.

 

Daar staat waarschijnlijk wel een shop tussen die ook wel naar Nederland verzend.

 

Nog ff verder gezocht voor je 

 

Kopp 136702010 aarding-stopcontact met uitschakelaar.

 

Die kun je uit en aan zetten ook in Nederland verkrijgbaar.

aangepast door Alventali

Groetjes Alv

Visiosat bi sat met 4 LNB's & een kabel aansluiting
VU+ Duo met 2* DVB-S2, en een Vu+ Duo2 met 2* DVB-C

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is een optie. Het is overigens een laptop voeding maar dat maakt voor het verhaal niet uit. Het gaat me ook niet om de stroom besparing. Ik hou er gewoon niet van dat dat soort dingen aan 230V hangen als ik niet thuis ben. We hebben een oud huis, veel hout. Je snapt het wel.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Busch-Jaeger 1611-0-0169 is een inbouw wcd met schakelaar

die in één doos past. Deze kun je ervoor gebruiken.

 

busch-jaeger-1611-0-0169-stopcontact-met

post-36489-0-12366100-1499243127.jpg

 

 

Hoewel deze energie-neutraal is...

 

post-36489-0-83375500-1499243537_thumb.jpg

 

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con

Zo weet je tenminste zeker dat het goed vast zit :grin:

Ik begrijp dat je deze WCD met schakelaar kunt gebruiken. Mis je alleen weer een lampje in de schakelaar, maar je kan nu eenmaal niet alles hebben.

 

@Sprietje

Als het dan toch een plug moet worden kies ik voor Klikaanklik uit.

 

Allen bedankt voor de input, ik ga voor een klikaanklikuit oplossing.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Con

Zo weet je tenminste zeker dat het goed vast zit :grin:

Ik begrijp dat je deze WCD met schakelaar kunt gebruiken. Mis je alleen weer een lampje in de schakelaar, maar je kan nu eenmaal niet alles hebben.

 

@Sprietje

Als het dan toch een plug moet worden kies ik voor Klikaanklik uit.

 

Allen bedankt voor de input, ik ga voor een klikaanklikuit oplossing.

 

 

Met een lampje... kun je nèt zo goed de lader in de wcd laten zitten

als je het hebt over sluipverbruik.

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 Ik hou er gewoon niet van dat dat soort dingen aan 230V hangen als ik niet thuis ben. We hebben een oud huis, veel hout. Je snapt het wel.

 

En dan wel een klik-aan/klik-uit schakelaar permanent aan de 230 laten hangen? Daarvan is de electronica ook continu standby, in afwachting van een schakelsignaal. Al is, dat kan ik met je meevoelen, het risico dat zo'n apparaat op wat voor manier loei-heet zou worden, wel kleiner dan met een laptopvoeding. :)

 

Mooiste oplossing lijkt de oplossing uit je topic-titel: een 'harde' schakelaar.

 

NB Je hebt ook doorsteek-stekkers, waar je via een snoer een schakelaar aan kunt verbinden, om zodoende de 'uitgang' van spanning te voorzien. Dan kan je die schakelaar op iedere gewenste hoogte monteren.....

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan moet je ook de koelkast uit zetten als je er niet bent. Zo´n ding was per slot van rekening de oorzakl ervan dat die woontoren in London in de hens vloog.

aangepast door Drs. IJzerbout

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, en daarom lijkt het me nog verstandiger een paar rookmelders in huis te plaatsen. Als je dan thuis bent, word je al gewaarschuwd als het een beetje begint te roken dus lang voordat er vuur ontstaat.

 

 

Oops, staat mij bij; "waar rook is, is vuur".

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...