Ga naar inhoud


Uitval Quad lnb ?


mebo870

Aanbevolen berichten

2 weken terug doe ik een multiscan scan voor alle satellieten met Tuner B, ik merk op dat alle zenders in de hoge band op Astra 28.2 ontbreken, voor Astra 28.2 gebruik ik een Quad lnb (Chess)

Ik wissel de coaxkabel om naar een niet gebruikte uitgang van de Quad lnb, doe een scan met Tuner B en alles werkt weer.

Gisteren doe ik weer een scan met Tuner B en terug prijs op Astra 28.2, alle zenders uit de hoge band ontbreken weer. Scannen via tuner A die dezelfde Quad lnb aanspreekt geeft geen probleem.

Wat is er aan de hand, 2 uitgangen op een korte tijd defect??

Is het de Quad lnb die volledig kapot gaat of eerder een defect in Tuner B, ik zit hier voorlopig met een VU duo prul te kijken.

Op de andere satellieten heb ik geen problemen met scannen via tuner B, maar daar zijn het Twin lnb’s.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Gebruik je wel coax kabel met een koperkern?

Zijn het alleen de horizontale zenders uit het hoge segment of ook de vertikale zenders?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Uiteraard is het coax met koperen kern, als ik op astra 28.2 een scan doe, lopen de zenders eerst goed binnen, maar eens boven boven 11.700 Ghz is het afgelopen, zowel H als V.

The key to happiness. Stay away from idiots

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...