Ga naar inhoud


Voor wie vertrekt naar het zuiden via Frankrijk ( verkeersboetes )


Crazy Sat

Aanbevolen berichten

Vertrek je naar het Zuiden deze vakantie via Frankrijk ? Dan ben je gewaarschuwd !

Boetes kunnen hoog aanlopen.

Ik heb weet van vele automobilisten die radio luisteren via hun oortelefoon , niet doen !  Radio te hard , niet doen ! Zonder pardon op de bon. ;)

 

 

post-37533-0-82778500-1499422472_thumb.png

aangepast door Crazy Sat
  • Like 3

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rij altijd met een enorme boog om Frankrijk heen :-)

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dient een navigatiesysteem het rijden?

En een navigatie-app op de telefoon (in een dashboardhouder)?

En het touchscreen van je radio dus ook afblijven? (Gelukkig is er nog stuurbediening)

 

Die €1500 liegt er niet om..

 

Ik zie dat ik in ieder geval al €75 mag aftikken voor elk broodje dat ik gegeten heb...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En vergeet vooral je milieuvignet niet . Voorlopig krijg je nog geen boete maar bij een controle wordt je vriendelijk verzocht dat onmiddellijk aan te vragen .

Controles zijn er veel in Frankrijk . Onlangs naar Boulogne-Sur-Mer geweest , liefst driemaal een controle . Heb alle nodige "papieren" allemaal in een enveloppe gedaan. ;)

 

https://www.anwb.nl/vakantie/frankrijk/informatie/milieuzones

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Milieuvignet heb je niet in het hele land nodig, kom in Parijs niet binnen de Boulevard Périferique, bij Lyon vallen de doorgaande routes, autowegen A6/A7 (Autoroute du soleil), de A42 en enkele belangrijke toevoer- en verbindingswegen, buiten de milieuzone.

Bij andere steden let op de borden als er een milieumaatregel van toepassing is, dan ga je maar ergens anders je Euro's uitgeven.

 

Wat betreft Lille: heb je dan die sticker ook nodig als je op doorreis bent,  via N356/D651/A1 of N227? Of alleen als de hoofdweg verlaat en de stad ingaat?

Heb al zo'n Duitse groene joekel van een sticker op de voorruit (zat er al op van de vorige eigenaar), nooit nodig gehad, nu weer één voor Frankrijk, straks kan ik niet meer door mijn voorruit kijken. ;)
Nederland en België (Antwerpen) begrijpen tenminste hoe het moet (controle via kenteken).

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die sticker voor Frankrijk is nog groter.

 

Het begint vol te worden op de voorruit.

 

Sticker voor Duitsland

Sticker voor Zwitserland

Sticker voor Oostenrijk

Sticker voor Frankrijk

Tolkastje voor Peage

2 kameras

1 regensensor

1 lichtsensor

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan neem je wel een omweg.

Ik heb het er graag voor over. Alles beter dan een euro uitgeven aan die verrekte Fransoos.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het is er best uit te houden, van waar die afkeer?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik heb het er graag voor over. Alles beter dan een euro uitgeven aan die verrekte Fransoos.

 

Waarom is de Provence dan volgepropt met Ollanders . Zelfs tot in de kleinste dorpjes kom je een keeskop tegen. :grin:

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is er best uit te houden, van waar die afkeer?

Ach, ik heb altijd al niet te onderbouwen afkeer van de Fransoos gehad. Onder andere hierdoor veroorzaakt:

 

http://www.nu.nl/buitenland/4826247/franse-spion-spreekt-32-jaar-aanslag-rainbow-warrior.html

 

Nu hoort greenpeace tot hetzelfde linkse tuig als wat er in Hamburg rond loopt maar het deugde natuurlijk niet dat die Fransen hun atoom proeven op mururoa meenden te moeten doen.

 

Ik ben 1 keer in Frankrijk geweest, de Provence. Mijn bestelde huurauto was niet beschikbaar, 2 hotelkamers waren zonder bericht geannuleerd en toen ik autopech kreeg verdomden ze het Engels te spreken en werd er opgehangen. De Franse keuken bleek ook zwaar overschat en toen was ik helemaal klaar met Frans sprekenden.

aangepast door Psychosammie
  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Al die dingen zijn mij over de hele wereld overkomen.

Engels spreken is niet vanzelfsprekend in het buitenland.

 

En wat verkeersboetes betreft spant Nederland de kroon.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar binnen de EU zijn er wel onderwijsrichtlijnen over o.a. de rol van de Engelse taal. Maar met name de Latijnen zien dat kennelijk niet altijd zitten. Alleen de portemonnee kan dat veranderen. 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...