Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik heb in mijn nieuw huis: visiosat big schotel met 4 quad LNBs. Er zitten 4 rode switches, misschien met 8 ingangen. Er komen al 4 satelliet kabels het huis binnen en twee heb ik al terug kunnen vinden waar ze eindigen.

Ik heb nu het volgende probleem: ik zou meerdere televisies achter elkaar op een kabel willen hangen, maar dat gaat met de huidige installatie niet. Indien ik een programma opneem, dan kan ik geen andere programma's tegelijk zien.

Ik heb twee VU+ ontvangers (single en duo) en nog verschillende dreamboxen en gebruik het liefst overall OpenPLi. Ik zou graag op 5 plaatsen tegelijk televisie kunnen zien. Nu is dat nog FTA, maar misschien ga ik Joyne erbij doen. Maar ik wil wel Opensource ontvangers houden!

Oplossing 1: upgraden van 4quad LNB naar octoLNB voor Astra 1-3. Eventueel het LNB voor hotbird vervangen door een voor Joyne. Verder in het huis de kabels opsporen en op de juiste plekken brengen.

Oplossing 2: overstappen op unicable: wat zou dat voor mij betekenen: nieuwe LNB,s en nieuwe switches en nieuwe ontvangers?

Oplossing 3: een multiswitch oplossing. De multiswitch moet dan wel in huis geplaatst worden en met netspanning gevoedt worden. Verder heb ik mij nog niet in verdiept.

Extra vraag: de satellietboer biedt nog een bliksembeveiliging aan. Is dat nuttig? Het huis staat in de polder en aan 3 kanten heb ik een smal slootje.

Alvast bedankt voor het meedenken!

De ultra geheime telefoon: twee lege blikken erwtensoep en 10m touwtje ...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen