Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

 

Vandaag in Visp Zwitserland "Wallis" aangekomen.

 

Apparatuur Oyster vision II 65 cm ontvanger Alphatronics R-22 W eWDSB met ingebouwde tuner, LNB Inverto Blad Ultra Singel, skew +/-  -3   Ook de foto van Astra 1 is met skew - 3 ( kan er niet bij om dit te veranderen) maar toch goede ontvangst.

Maar de Eutelsat 9 is toch het minste van kwaliteit! 

Op dit moment zonnig, richting satelieten geen bewolking,

 

IMG_1989.JPG

IMG_1991.JPG

IMG_1992.JPG

aangepast door Louishog
Link naar reactie
Delen op andere sites


Tja, dat de 9e met de laagste signaalkwaliteit door komt is begrijpelijk omdat die met een fec van 3/4 uitzendt. Maar dat de Hotbird verreweg met de beste signaalkwaliteit door komt is te danken aan het feit dat het geen DVB-S2 transponder is maar een DVB-S transponder.
Als jij gemeten had met een DVB-S2 transponder, dan zou je lager uitgekomen zijn dan bij de Astra 19,2.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij hotbird zie ik qpsk en de andere 8psk. Geeft dat ook geen invloed op signaal kwaliteit/sterkte?

aangepast door sattv4iedereen
Typfout

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

@luishog, dat zou in principe met jouw 65cm gewoon moeten lukken.

Sinds de Fec verlaagd is en de baudrate verhoogd, wordt de uitlezing van de kwaliteit minder maar ontvangers welke eerst niet inladen in combinatie met bepaalde schotels doen dat nu wel.

Een B&R 43 cm werkt in Malaga, volgende week wordt in zuid Portugal getest met B&R 43cm en 65cm en Triax 64 en 78cm.

De resultaten zal ik vermelden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals vele , enkel de 5 FTA kanalen + testkaart kan ik hier kijken ,

maar de 2 frequenties van Joyne , goed signaal alhier :)

Joyne_11748_H_30000_3l4.jpg

Joyne_12074_V_30000_3l4.jpg

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

 

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

 

breedbandwurger 1967

 

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Regenbui boven de uplink positie van de programma's?

 

Zouden ze 45 cm Uplink schotels gebruiken?:)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 21-8-2017 om 18:21 zei Louishog:

Sinds 18 augustus een abo voor 6 maanden, gebruik deze in de caravan met Oyster 60 cm.

Update gedaan voor Eutelsat 9, Oyster kan deze nu zonder problemen vinden, TV met ingebouwde tuner Alphatronics.

Ziet er goed uit, ga eind volgende week naar Wallis Zwitserland, dan het geheel testen, ook een reserve vlakantenne van de Aldi.

Als ik wat heb getest kom ik daar op terug, waar moet ik dit plaatsen?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...