Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Dus bij meer power in wordt de footprint groter? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen.

 

Immers, de door Joyne opgegeven footprint lijkt bevestigd te worden door de ontvangstrapporten hier.

 

Het enige wat m.i. nog mogelijk is om de ontvangst te verbeteren, is aanpassing van de parameters.

 

De veldsterte binnen de footprint wordt bij meer input power groter. Tenzij je de transponder verzadiging hebt bereikt. Ga je dan nog meer input power sturen zal de transponder overstuurd raken.

Ik ontvang Joyne op 9° oost met een 1,20 mtr prime focus en een Invacom quattro LNC met zeer goede ontvangst waarden hier in de Emiraten. Niets te mopperen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik begrijp het.

Ik probeerde je verhaal te vergelijken met een (lineaire) versterker: hoe harder de input, hoe meer de versterker bij dezelfde instellingen produceert. Maar het max. vermogen van de versterker verandert niet.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg op NPO 1 het laatste half uur een aantal haperingen, het is hier op dit moment druilerig. Tijdens het kijken zakt de signaalsterkte tot onder de 60% en springt binnen een mum van tijd weer netjes terug op 84%.

 

-edit-

Op dit moment regen en de SNR hangt tussen de 66-75%. Dit met een TD78 en Invertro Black Ultra single LNB.

 

-edit2-

Buienradar geeft 2.4mm per uur (voor het gehoor een redelijke bui) en het beeld op NPO 1 begint te blokken. Grens ligt hier bij zo'n 55%. M6 Suisse HD komt perfect door met 71%. NPO 1 HD via CD brengt tijdens dezelfde bui gewoon beeld met een sterkte van 76%.

aangepast door RowanF1

Gebruikt zijn TD78 tegenwoordig als wok.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Tja, FEC 5/6

De vraag is of er al op operationeel vermogen gedraaid wordt.

Gezien het feit dat de upload door een professionele partij wordt uitgevoerd zou je uit die hoek geen problemen mogen verwachten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-edit2-

Buienradar geeft 2.4mm per uur (voor het gehoor een redelijke bui) en het beeld op NPO 1 begint te blokken. Grens ligt hier bij zo'n 55%. M6 Suisse HD komt perfect door met 71%. NPO 1 HD via CD brengt tijdens dezelfde bui gewoon beeld met een sterkte van 76%.

De FEC 3/4 bij M6 Suise HD is een mooie vergelijking met de 5/6 van Joyne.

 

Verder gebruikt CD 29900 met FEC 2/3, ook mooi te vergelijken. Vaak werd CD "knijpen" verweten, en nu zien we toch positieve verschillen met Joyne (op dit moment).

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als Joyne niet voldoende uplink vermogen beschikt om wat voor een reden dan ook, is het downlink butget van het Space Segment ook minder.

Een satelliettransponder is een lineair device. Meer power in, meer power uit.

 

 

Is dit 100 % zeker? Zo ja dan heeft een regenwolk tussen de satelliet en het uplinkstation direkt gevolg voor de signaalsterkte bij de consument, die zelf ook afhankelijk is van een regenwolk tussen de satelliet en zijn schotel. Dubbel risico dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit 100 % zeker? Zo ja dan heeft een regenwolk tussen de satelliet en het uplinkstation direkt gevolg voor de signaalsterkte bij de consument, die zelf ook afhankelijk is van een regenwolk tussen de satelliet en zijn schotel. Dubbel risico dus.

 

Maar dit heeft niet specifiek iets met Joyne te maken. De vraag nu is, of ontvangst van Joyne nog versterkt gaat worden. Dat lijkt - gezien de ontvangstrapporten hier - wel een noodzaak.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dit 100 % zeker? Zo ja dan heeft een regenwolk tussen de satelliet en het uplinkstation direkt gevolg voor de signaalsterkte bij de consument, die zelf ook afhankelijk is van een regenwolk tussen de satelliet en zijn schotel. Dubbel risico dus.

 

Ja dit is 100% zeker. Mijn mensen hebben er dagelijks mee te maken. Dagelijks werk bij ons bij het opzetten van een feed via satelliet.

Bij sterke regen bij de uplink site gaat ook de downlink EIRP in de knieen.

Dit geldt voor iedere satellietverbinding.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog niet echt naar Joyne gekeken tijdens een flinke regenbui.

Maar het signaal mag inderdaad wel een stuk beter worden.

Het verschil in signaalsterkte wat ik binnenkrijg op NPO-1 is behoorlijk groot.

Ik krijg momenteel bij droog weer op Eutelsat 9B 87% bij 14,0 dB en op Astra 3 100%bij 16,4 dB. En het geluidsvolume is ook een stuk lager dan op Astra 3.

Dit zijn de gegevens via mijn Cahors Big BiSat.

CAHORS Big BiSat met Twin LNB's 5xRELOOK RE-T1EC & 3xVENTON Rocket EXL-T 

op 8 Satellieten:  05.0˚W / 04.8˚E / 09.0˚E / 13.0˚E / 16.0˚E / 19.2˚E / 23.5˚E / 28.2˚E

PANASONIC OLED TX-65JZW984 4K UHD / VU+ SOLO-4K UHD / VANTAGE 8000-S HD

Latitude: 52.2933 / Longitude: 4.9827 / AVATAR: IntelSat bij Langendorf (D) Foto 01 Sept. 2010

Link naar reactie
Delen op andere sites

QSL

 

11746H/27500/DVBS2/S=89%/Q=91%

11880V/27500/DVBS2/S=90%/Q=89%

12072V/27500/DVBS2/S=88%/Q=88%

 

Gemeten met NanoXX 9800HD,

Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB,

Alles draaiende dmv USALS met  Stab Italia HH100.

 

Groetjes,

D-box

 

(De FEC kan ik helaas niet uitlezen met mijn ontvanger)

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik krijg momenteel bij droog weer op Eutelsat 9B 87% bij 14,0 dB en op Astra 3 100%bij 16,4 dB. En het geluidsvolume is ook een stuk lager dan op Astra 3.

 

 

Eindelijk iemand die een vergelijk met Astra 3 maakt, hier hebben we tenminste wat aan. Top!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb vanavond regelmatig dat het beeld even (ongeveer 1 sec.) blijft stil staan en het icoontje in beeld komt dat er geen signaal is terwijl het hier onbewolkt is in Spanje en ik meer dan voldoende signaal heb.
Is er misschien slecht weer bij de uplink in Frankrijk? Zijn er meer mensen die dat hebben.
Ik merkte tijdens het darten op RTL7.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sprietje,

Mijn QTH is 15km oostelijk van Amsterdam, hier nog nooit een glitch waargenomen

 

Komt hier allemaal knoerthard binnen.

 

Groetjes,

D-box

aangepast door D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje,

voor mijn QSL zie mijn #70 in dit draadje; ik heb gewoon een knoertharde ontvangst op alle Joyne frequenties en ik heb nooit glitches.

 

Ik lees ook op dat "andere" board dat er bepaalde leden ook glitches hebben; dus je bent niet de enige.

 

Hoe en waarom die glitches er zijn weet ik niet, ik heb ze in ieder geval niet.

 

Nou, trek je er niet teveel vanaan

Veel groeten,

D-box

ARRIS VIP 5202 voor KPN, voor satelliet: Ik werk met NanoXX 9800HD met een Lenson Heath 80cm Offset schotel, icm Scorpion Universal Quad Lnbf: Input=10.7-12.75GHz, Output=950-2150MHz, L.o.=9.75/10.6GHz, Conversion Gain: 60dB, Noise Figure: 0.1dB, Alles draaiende dmv USALS met een Stab Italia HH100 rotor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...