Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator
17 uur geleden zei Boogje:

Waar ik mij intussen mateloos aan stoor is het feit dat jij het over 3 graden skew-afwijking hebt terwijl een minimale foutieve horizontale of vertikale uitrichtingsfout een veel groter effect heeft op de ontvangstkwaliteit van zowel Astra 3 als Eurobird 9.

Je kan je schotelreflector nog zo goed uitrichten, maar wanneer de skew niet goed staat kan je ontvangst bij een beetje slecht weer vergeten met de door Joyne bepaalde transponder instellingen.

 

Goed bezig Joyne met het afkraken van mensen, die proberen jullie klanten te helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Het is de toon die de muziek maakt. Ik heb nooit aan de kunde van Sprietje getwijffeld.

Maar een positieve benadering van mij naar hem toe zou een gelijke reactie mogen verwachten toch?

En dat heb ik gedaan, laat hem vragen be antwoorden op zijn specifieke kennis en laat hem in zijn waarde.

Dan hoef ik me toch niet laten wegzetten als een idioot?

Dan kan je tegengas verwachten of stoppen met hier te reageren, wat waarschijnlijk het slimste is.

Hoewel jou collega mij daar al voor gewaarschuwd had.

Als je daar aan begint en men denkt dat je voor Joyne werkt krijg je  een hoop bagger over je heen.

Daarnaast is Boogje dan een medewerker van Joyne?

Volgens mij niet, die hebben geen mensen in Portugal.

Dat hij bevestigd wat ik zeg is mooi meegenomen.

Vandaag een mededeling gekregen van een tevreden klant met een 65cm automaat welke volgens zijn zeggen zonder de skew te veranderen  van Nederland     naar Gibraltar is gereden met continue Joyne ontvangst.

Ik kan het haast niet geloven en heb gevraagd die melding te mailen zodat ik het zwart op wit heb.

Dan zou dat wel prettig zijn omdat men dan niet elke dag op de camper hoeft te kruipen om de skew 1 graad bij te stellen.

 

En om het helemaal compleet te maken: ik ben ook geen medewerker van Joyne.

Maar dat had ik al eerder gezegd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Je kan je schotelreflector nog zo goed uitrichten, maar wanneer de skew niet goed staat kan je ontvangst bij een beetje slecht weer vergeten met de door Joyne bepaalde transponder instellingen.

 

Goed bezig Joyne met het afkraken van mensen, die proberen jullie klanten te helpen.

Beste Ceesv, nu je openlijk politiek begint te bedrijven lijkt het mij beter om afscheid te nemen van sat4all. Als ontwikkelaar van het EISS-systeem heb ik intussen méér Portugal-gangers blij kunnen maken met mijn systeem dan welke bijdrage op dit forum dan ook. Overigens ben ik laatste om de kennis van Sprietje te onderschatten; alleen de arrogantie waarmee hij zijn kennis etaleert is niet chique. Om bijvoorbeeld 'commentaar' - die ik ken als een uitstekend vakman - stelselmatig de grond in te boren kan er bij mij niet in.

Ik wens jullie veel succes in de toekomst!

John van Gogh

 

PS. Vergeet niet mij uit jullie database te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste commentaar

 

Ik hoor meer berichten van mensen die wel problemen hebben met de ontvangst van de Astra 23,5 en de Eutelsat 9oost dan mensen die geen problemen hebben en dan met name in Zuid-Europa.
Dat geeft boogje zelf aan door te schrijven dat hij veel Portugalgangers blij heeft kunnen maken.
Is het dan verkeerd om mensen de juiste afstelgegevens te verstrekken?
Het moet toch niet gekker worden dat ik er dan op aangesproken word dat het allemaal niet zo nauw komt? Moet ik dan bewust verkeerde informatie verstrekken?

 

En zowel de Astra 23,5 als de Eutelsat 9 zijn in Nederland sterker dan in de Algarve. Met name in Zuid-Europa moet een kleine schotel optimaal afgesteld worden om beeld te hebben. In Nederland, Frankrijk en de bovenste helft van Spanje komt het minder kritisch.
Bovendien wil het nog helemaal niets zeggen dat iemand de skew van de lnb van Nederland tot in de Algarve niet heeft verzet. Hij stond voor de Eutelsat 9 misschien wel veel te schuin in Nederland zodat hij in de Algarve maar een beetje verkeerd staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Boogje / John, op jou site staat anders een uitvoerige tabel (voor welke satellietpositie?) met skew waarden voor vele locaties.

Verder heb je een hele grote skew instel knop op je schotel systeem gebouwd.

Die zit er toch niet voor niets op.

We hebben op dit forum regelmatig mensen gezien die bijvoorbeeld een transponder niet konden ontvangen.

Na het verdraaien van de skew was er wel beeld.

 

Er wordt in deze discussie inderdaad de puntjes op de i gezet, er wordt een fout in een tabel gevonden, en daar wordt op gewezen.

Of je weerlegt de stelling, of je corrigeert je tabel, daar is toch niets mis mee.

 

 

 

 

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een skew instelknop cees? Ik ken wel de grote instelknop voor de elevatie instelling die uitstekend werkt maar de skew van de lnb moet je toch zelf in de lnb-klem afstellen.
Ja het zou volgens mij wel fantastisch zijn als je de skew van de lnb ook met een inbus schroevendraaier zou kunnen verdraaien zonder de klemming van de lnb los te hoeven zetten.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je hebt gelijk, de LNB moet inderdaad met de hand gedraaid worden.

Ik had die knop foutief toebedeeld aan de skew, in de tekst wordt bij punt 2, waar de knop wordt afgebeeld ook over de skew gesproken.

De tabel zal dan voor Canaldigitaal bedoeld zijn, wanneer ik de beschrijving juist inschat.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er wordt ook niet gezegd dat de juiste informatie niet de beste is.

Er wordt gereageerd op de manier waarop daar op gereageerd wordt, daarnaast zijn tot nog toe alle vakantiegangers zonder noemenswaardige kennis op pad gestuurd en omdat Astra 19 zo sterk was zonder problemen.

Die ontstonden bij Astra 23 waarbij het Eiss systeem het eerste was welke er een kaart met afstelgegevens bij levert.

Dat is voor de meeste vakantiegangers een verademing en die komen terug met de uitspraak: binnen 2 minuten beeld.

En er wordt geadviseerd na het vinden van het signaal op kwaliteit te maximaliseren voor azimuth-elevatie en skew.Dan is alles toch perfect en maakt om te vinden die paar graden verschil niks uit en is het regenreserve probleem waar cees het over heeft ook opgelost.

Daarnaast hebben de meeste lnb's helemaal geen graden indicatie en als ze die al hebben is dat voor 10 graden.

Moet je die gepensioneerde vakantieganger vertellen hoe hij op  2 graden moet afstellen.

Wij leveren de black ultra bij al onze systemen met een sticker met graden verdeling van 5 graden dus dat helpt al weer een stuk.

Voldoende om veel tevreden gebruikers te hebben die hier dus dan niet komen zeuren.

En om over die automaat terug te komen. 

Ik persoonlijk test en controleer elke automaat welke de fabriek verlaat en de lnb skew staat standaard afgesteld voor gebruik van Astra 23 in Nederland.

Vandaar dat ik verbaasd ben dat die man beweert zonder afstellen in Gibraltar te zijn gekomen.

En tevreden klanten zijn voor ons ook Astra 23 gebruikers.

Schijnbaar is het kwartje nog steeds niet gevallen dat we de voordelen van beide providers willen benutten.

De consument heeft een reden om te kiezen voor de een of de ander.

Wij hebben gezorgd dat beide goed functioneren.

 

 

14 minuten geleden zei Sprietje:

Een skew instelknop cees? Ik ken wel de grote instelknop voor de elevatie instelling die uitstekend werkt maar de skew van de lnb moet je toch zelf in de lnb-klem afstellen.
Ja het zou volgens mij wel fantastisch zijn als je de skew van de lnb ook met een inbus schroevendraaier zou kunnen verdraaien zonder de klemming van de lnb los te hoeven zetten.

 

Dan koop je een mecatronics handskew automaat waar je met een wieltje met graden aanduiding de skew met de hand aan de onderzijde kan instellen, nog makkelijker dan een inbus sleutel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben jaren weg geweest op sat4all en weer terug. 

Iedereen heeft zijn kanten nu hebben we een unieke situatie cd heeft een colega gekregen. 

Na 25 jaar cd was dat niet mutlicoice de opvolger van de transponder rtl4. 

Joyne heeft capaciteit problemen teveel zenders met teweinig bandbreedte zal opggelost moeten worden ondertussen heeft heeft cd een dik probleem de uitkomst weet ik wel

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 minuten geleden zei ceesv:

Je hebt gelijk, de LNB moet inderdaad met de hand gedraaid worden.

Ik had die knop foutief toebedeeld aan de skew, in de tekst wordt bij punt 2, waar de knop wordt afgebeeld ook over de skew gesproken.

De tabel zal dan voor Canaldigitaal bedoeld zijn, wanneer ik de beschrijving juist inschat.

 

Zoals ik al eerder vertelde hebben we voor astra 19 en voor 23 en ook voor 28 en Joyne een lijst gemaakt omdat je niet weet waar de klant naar wil kijken.

we verkopen dat systeem ook buiten nederland.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Commentaar was met net voor. het duurde ook zo lang voordat de pdf geupload was.

Beste Cees

 

Er zijn diverse beschrijvingen gemaakt voor de EISS-schotel. Met een tabel voor de Astra 19,2, de Astra 23,5 en Eutelsat 9.
Als bijlage de pdf voor de Eutelsat 9.

 

Quick_Guide_EISS_Joyne.pdf

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Commentaar schrijft:

 

"Daarnaast hebben de meeste lnb's helemaal geen graden indicatie en als ze die al hebben is dat voor 10 graden."

 

Het klopt dat de meeste lnb's geen aanduiding van de skew hebben maar om nu te beweren dat ze geen aanduiding om de 5 graden hebben klopt niet.
Een lnb die al lang op de markt is, de ALPS-lnb heeft een uitstekende gradenverdeling om de 5 graden en dat zelfs op een diameter van 43mm.
Ik zal nog een afbeeldingen toevoegen van lnb met een aanduiding om de 5 graden maar er zijn er nog veel meer.

Er is zelfs een lnb die je helemaal niet los hoeft te zetten om de juiste skew in te stellen. Dat is een lnb van Cahors. Gewoon aan de kop draaien. Simpel hè? Dat is de afbeelding waar twee lnb's naast elkaar staan.

 

ALPS skew-instelling.JPG

MAXIMUM-XO-R1-Universal-Single-Rod-LNB.png

 

accbisat-g2_arrbig.jpg

lnb met skew aanduiding.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei ceesv:

Boogje / John, op jou site staat anders een uitvoerige tabel (voor welke satellietpositie?) met skew waarden voor vele locaties.

Verder heb je een hele grote skew instel knop op je schotel systeem gebouwd.

Die zit er toch niet voor niets op

 

Er wordt in deze discussie inderdaad de puntjes op de i gezet, er wordt een fout in een tabel gevonden, en daar wordt op gewezen.

Of je weerlegt de stelling, of je corrigeert je tabel, daar is toch niets mis mee.

Kijk Ceesv , hoe zou je het nu vinden als ik je af ging zeiken van:

Oh de moderator van sat4all  weet niet het verschil tussen elevatie en Skew!!

Die is dom, wat doet hij op dit platform?

Nee cees, ik laat je in je waarde.

Vergissen is menselijk en zeker wanneer je snel wilt reageren.

En als je dus niet de tijd hebt genomen om de documentatie goed te bestuderen, had inderdaad de afstelknop voor de skew kunnen zijn als hij op de arm had gezeten.

Dat bedoel ik met normaal reageren.

 

 

2 uur geleden zei ceesv:

 

 

2 uur geleden zei ceesv:

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja sprietje, weer spijkers op laag water zoeken.

je wilt toch het laatste woord hebben.

Je hebt gelijk.

ik zei toch : De meeste!

Die lnb's die je laat zien heb ik bijna allemaal liggen.

Maar die zitten niet bij de meesten in hun schotel.

Kunnen ze wel bij mij bestellen, maar dan kunnen ze beter een black ultra kopen waar niks op staat toch?

plakken wij er een sticker op.

 

Begint hier wel een soap te lijken.

Goede tijden slechte tijden nu via Joyne en sat4all.

 

aangepast door commentaar
  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...