Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Nu hebben we vergelijk materiaal over ontvangs kwaliteit. 

Als je het plaatje van de regionale en npo3 vergelijkt zie je dat npo een scherper beeld heeft is ook logisch npo heeft dubbele bitrate. 

Als je nu het beeld van npo met 10 mb er naast zou zetten dus het dubbele van joyne kan je voorstellen hoe dat beeld is. 

Vreemd mij valt iets op het contrast van de text die de ontvanger genereert heeft ook een slechtere contrast als bij npo. 

De foto van de regionale is dus slechter opgenomen 

aangepast door luisteraar
Link naar reactie
Delen op andere sites


Citaat

Als je het plaatje van de regionale en npo3 vergelijkt zie je dat npo een scherper beeld heeft is ook logisch npo heeft dubbele bitrate. 

 

Zou die scherpte niet een beetje aan de resolutie kunnen liggen? De regionale is in SD en de NPO in HD. Een scherp plaatje heeft niet direct een relatie met de bitrate, wel met de resolutie. Als je de SD zender 10Mb geeft blijft die nog onscherp, terwijl HD ook bij 2 Mb scherp kan zijn als er weinig beweging in het beeld zit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Hd of sd maakt tegenwoordig niets meer uit

 

Ah! Dus we kunnen HDzenders gewoon weer afschaffen! :)

 

Gouden tip voor CD en Joyne. ;)

 

Groet,

A33

  • Bedankt 1

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei luisteraar:

Waarom ik evt interesse heb ik joyne ik heb alleen interesse in npo en rtl en zal alleen naar de nl zenders kijken voor nieuws en weerbericht heb er dus weinig geld voor over. 

 

Voor alleen nieuws en weer volstaat BVN en je kan bij Joyne de regionale zenders ook nog steeds ongecodeerd zien.

Binnen Nederland ontvang je NPO 123 ook nog eens ongecodeerd via DVB-T of je neemt ev. een Digitenne abonnement bij EDPnet voor 9,95 per maand.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei luisteraar:

Hd of sd maakt tegenwoordig niets meer uit sat ontvanger blaast ieder signaal op naar hd en dat doen ze heel erg slim ( beeld verbetering) 

 

Ehhh?  Huh?

Dan kunnen wij dus onze HD uitzendingen staken.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei Codx:

De compressie is juist niet gelijk.   Wat sprietje zegt was mij destijds ook opgevallen, de beeldkwaliteit was bij Joyne beter dan bij CDS terwijl Joyne een iets lager bitrate had op dat moment.  Ik weet niet of ze dan een betere encoder gebruiken of dat de boel bij CDS gewoon niet goed is ingesteld. (dat kan natuurlijk ook)   Nu is de situatie wellicht weer helemaal anders maar ga gewoon bij een dealer kijken en trek dan pas je conclusie.  Anders heeft het totaal geen zin.

Wat ik begrepen heb is dat de codecs en compressie voor Joyne en CD gelijk zijn, dat CD ook variabele bitrate heeft , maar geen gebruik maakt van de overcapaciteit van andere zenders.

De encoders van Joyne zijn van de laatste stand van de techniek waardoor het mogelijk is de laatste bit te gebruiken waar hij nodig is. ( binnen de bandbreedte).

Dat gaat zo snel dat je dat met een ontvanger niet kan meten in bitrate, maar wel kan zien aan het resultaat.

Na de uitbreiding was ik even sceptisch maar nu het allemaal goed is ingeregeld ben ik zeer tevreden met de beeldkwaliteit.

Hustler 2 HD springt er zelf uit met details waar je over van mening kunt verschillen.

  • Bedankt 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei commentaar:

Hustler 2 HD springt er zelf uit met details waar je over van mening kunt verschillen.

Over wat voor details heb je het nu? :lol:

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...