Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • 2 weken later...

Ik ben bezig over te stappen van CanalDigitaal naar Joyne. Dit jaar geen verbinding in de Algarve (Portugal) op de 23.5 E  Astra 3 met de Nederlandse zenders en een Triax schotel van ca 60 cm. Die maat is lastig mee te nemen in onze caravan.  Kan iemand met kennis in deze,  mij vertellen OF een Triax schotel van 58 cm (vertikaal) en 52 cm (horizontaal) verbinding met Joyne mogelijk is ? Gebruikte ontvanger is de pas aangeschafte Dreambox DM525

En nu ik toch vragen stel : hoe wordt ik lid ipv Proeflid ?

aangepast door Deca
Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Deca

 

Om het signaal van een satelliet goed te ontvangen spelen twee zaken een belangrijke rol.
1- de schotel moet een prima versterking geven
2- de schotel moet zo nauwkeurig mogelijk uitgericht worden

 

Je wilt liefst een schotel hebben die kleiner is dan 60cm breed. Dan spelen bovengenoemde factoren een belangrijke rol.
Bewezen is de afgelopen jaren dat een B&R-schotel uitzonderlijk goed presteert. Het lijkt me dan ook voor de hand te liggen een B&R-schotel te nemen.
Maar ook het heel precies uitrichten is van belang. Ik denk dat je daarom de beste keuze maakt met de EISS-schotel waarmee de de schotel d.m.v. een planetair tandwielsysteem heel eenvoudig afstelt. Tja, het is dan wel wat duurder dan een Triax 54 maar dan heb je ook wat.


John van Gogh, de uitvinder van het EISS-systeem die op dit forum onder de naam Boogje schrijft, is deze zomer met veel verschillende schotels en meetapparatuur naar de Algarve afgereisd en is inmiddels weer op de terugweg naar Nederland.
Hij zal je uitstekend kunnen vertellen of je de Eutelsat 9 oost daar met een B&R 43 voldoende goed kunt ontvangen of dat je toch beter een B&R 53 kunt nemen.
Met de B&R 43 kun je daar de Eutelsat 9 ontvangen alleen kan hij als beste aangeven of de ontvangst dan nog enige reserve heeft.
Verder moet je weten dat de maatvoering die ze bij B&R aanhouden de breedte van de schotel is op de spiegel gemeten, dus zonder de rand. Met andere woorden de echte reële schotelmaat zoals het feitelijk ook hoort.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

https://www.sat4all.com/forums/topic/359668-valt-de-ontvangst-van-joyne-mee/?do=findComment&comment=2467705


Ben benieuwd of hij ook de Astra 3B getest heeft, die B&R-schotel moet toch ook bij die satelliet beter resultaat geven?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

21 minuten geleden zei Alex1970:

https://www.sat4all.com/forums/topic/359668-valt-de-ontvangst-van-joyne-mee/?do=findComment&comment=2467705


Ben benieuwd of hij ook de Astra 3B getest heeft, die B&R-schotel moet toch ook bij die satelliet beter resultaat geven?

Ja hoor, maar die testen waren vorig jaar ook al gedaan met veel tevreden gebruikers, 

De 65cm voldoet prima voor Astra 23.5.

kijk maar eens op youtube :

en

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator
6 uur geleden zei Deca:

Ik ben bezig over te stappen van CanalDigitaal naar Joyne. Dit jaar geen verbinding in de Algarve (Portugal) op de 23.5 E  Astra 3 met de Nederlandse zenders en een Triax schotel van ca 60 cm. Die maat is lastig mee te nemen in onze caravan.  Kan iemand met kennis in deze,  mij vertellen OF een Triax schotel van 58 cm (vertikaal) en 52 cm (horizontaal) verbinding met Joyne mogelijk is ? Gebruikte ontvanger is de pas aangeschafte Dreambox DM525

En nu ik toch vragen stel : hoe wordt ik lid ipv Proeflid ?

Dus de overstap naar Joyne is met deze  schotel niet noodzakelijk.

Je hebt voor Canaldigitaal, 23,5 graden O dus alleen een betere schotel nodig.....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

TS bespaart zich dan ook allerlei kosten die gepaard gaan met overstappen met een gehalveerd zenderpakket op de koop toe voor dezelfde prijs. Alleen met Travel Lite of een tijdelijk abonnement zal TS op termijn voordeel hebben.

De nieuwe schotel wilde hij toch al kopen.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

22 uur geleden zei commentaar:

Ja hoor, maar die testen waren vorig jaar ook al gedaan met veel tevreden gebruikers, 

De 65cm voldoet prima voor Astra 23.5.

kijk maar eens op youtube :

en

 

En nog niet eens met een Inverto Black Ultra.

Dus met de Black Ultra meer regenreserve.

Is er (met de Black Ultra) ook met de kleinere Eiss getest in de Algarve op de Astra 3B?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Opmerking:

de testen met standaard lnb waren in 2015.

in 2016 werkte een normale lnb ook niet meer goed op astra 23, waarschijnlijk doordat er transponders op Badr bij gekomen waren.

De black ultra met een betere AGC deed het prima.

Vandaar dat wij vanaf 2016 standaard de black ultra gebruiken en alleen die combinatie 65cm met black ultra kunnen garanderen.

 

Voor Joyne is het zowiezo geen probleem, daar werkt zelfs de 43cm met een black ultra.

zoals eerder vermeld naar tevredenheid van spaanse gebruikers welke weten dat er nauwelijks of geen regen reserve is.

Helaas hadden daardoor veel schippers gehoopt dat hun 40 cm dome van astra 19 weer te gebruiken was, maar dat gaat hier met Joyne in Nederland ook niet.

Toch te veel demping door de dome en de standaard schotel niet goed genoeg.

vaak nog prime focus.

Uitdaging voor de ombouwers

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

13 uur geleden zei Sprietje:

 

Kan me vergissen, maar dat zijn geen meetgegevens van de Astra 3B.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Deca

 

Ik heb inmiddels weer wat informatie gekregen van John van Gogh over de ontvangst in de Algarve.
Hoewel je met een B&R43 in de Algarve de Eutelsat 9 kunt ontvangen, raad hij deze nadrukkelijk af omdat je de schotel dan wel heel erg precies moet afstellen en er een te geringe slechtweer reserve is. Met de eerstvolgende grotere maat, de B&R53 is de Eutelsat prima te ontvangen. De B&R53 is kleiner dan de Triax 64 want de B&R53 is 53cm breed en de Triax 64 is 60cm breed, allemaal op de spiegel gemeten.

 

Wat betreft de ontvangst van de Astra 23,5 in de Algarve, met de B&R43, B&R53 en de Triax TD64 is ontvangst van Astra 23.5 niet mogelijk.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje,

 

Hier ben ik weer maar dan vanuit Benicassim Spanje. Uiteraard heb ik weer een vraag.

ik heb de triax schotel opgesteld met de black ultra lnb

 Nu weet ik dat ik de lnb moet draaien als ik voor de schotel met de klok mee, maar hoeveel graden? Weet u dat? Het is jammer maar de graden moet ik eventueel schatten daar er geen streepjes staan op de lnb.

Gisteren is het mij niet gelukt om beeld te krijgen.

Ik wacht rustig op uw antwoord.

fijne dag en groet,

Sanyu

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook toevallig, zondagavond arriveren wij ook in Benicassim op camping Azahar.

 

Even handig om te vermelden welke schotel u gebruikt, dus merk, type of breedte-, hoogtemaat.

Joyne zou u daar toch zonder problemen moeten kunnen ontvangen.

In afwachting van het precieze antwoord van Sprietje zou alvast de LNB 11 graden verdraaien, dit met de klok mee als u voor de schotel staat.

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

He die Jurgen,

 

Ik ben het. Ik sta dus al in Benicassim.

ik ben degene met de Technisat. We hebben al een hele discussie achter de rug.

Weet je het weer? Ik dacht dat je het te druk had met de voorbereidingen reis naar Benicassim. Het probleem is dat ik nie precies weet hoeveel 11 graden is.

Een oplossing?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...