commentaar Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Je kan niet handmatig de transponders wijzigen. dat moet je via een laptop doen. dan kan je de nieuwe file er in laden via de mini usb. ik zal vanmiddag de sofware en de file op de website zetten en de link doorgeven. je kan proberen op tranponder 11727 v 27500, die zit net als joyne op de wide beam en al in de easy pro.
commentaar Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 http://www.rian-bv.eu/files/1508507208_Software_pakket_Xsarius HD Easy Pro_06-09-2017.rar
Sanyu Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Hi Jurgen, Ik heb de meter van Willem en hij heeft even geholpen, maar wil je eens naar de meter kijken. Er staat geen eutelsat 9E op. kan ik daar nog iets mee?
Sanyu Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Wij staan op de plek tegenover jouw caravan lek waar je altijd stond.
Jürgen Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Dus aan het hek, ok. Nee, als op de Schwaiger geen Eutelsat 9 staat kun je daar verder niets mee, daar staan alleen vaste satellieten op. Succes er verder mee, wij gaan morgenochtend vertrekken dus ik kan sowieso nu niet verder helpen. MacBook Air M2 2022 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021
Sanyu Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Dat dacht ik al, maar ooit kom ik eruit. Misschien ergens volgende week als jij uitgeslapen en uitgerust bent. ik wens je een goede reis en tot zondag.
commentaar Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Eerst volgens gebruiksaanwijzing de driver laden , je krijgt chinees maar telkens gewoon op enter drukken. Dan de flashloader installeren. sluit de meter aan met de kabel. houd exit knop ingedrukt en zet meter aan. je ziet dan een wit scherm. open de flashloader. dan zie je of de poort herkent is. je kan ook bij printers kijken, daar staat dan ook de seriele poort aangegeven. je hoeft geen software te laden !!!! dit moet je een keer doen voor de verbinding op te zetten. open nu de sateditor en zet de meter aan. nu zie je de juiste com poort in de editor. open het gele mapje en blader naar de map met software en kies sat_list de file sattp_mcu_dutch_xsarius_JOYNE.csv klick op write en de nieuwe database wordt ingeladen. de door ons geleverde apparaten worden standaard met Joyne uitgeleverd. diegene welke al een meter hebben kunnen deze laten updaten Bij de dealer.
Sanyu Geplaatst: 20 oktober 2017 Geplaatst: 20 oktober 2017 Dank u hartelijk Commentaar. Erg aardig van u. Ik zal dit doorgeven aan de heer waarvan ik de meter mocht lenen.
Sprietje Geplaatst: 20 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 20 oktober 2017 Ach, doe niet moeilijk, richt morgen je schotel gewoon met de zon uit. Er wordt voor morgen in Benicasim volop zon afgegeven. Plak plakband (het handigste is schilderstape maar een touwtje kan ook) van precies boven op de schotel tot midden over de lnb, zie bijlage en stel de elevatie van de schotel op 42,8 graden af. Zorg dat de schotelklemmen ietsje los staat zodat je de schotel net kunt verdraaien. Morgen om precies 13:00uur draai je de schotel zodat de schaduw van het plakband precies over het midden van de lnb-arm loopt. De schotel vastzetten en voorlopig even niet meer verdraaien. Heb je nog geen beeld, dan alleen de elevatie iets bijstellen (een paar graden omhoog of omlaag) en je moet beeld hebben. Je vindt de satelliet nog veel makkelijker door hem op een makkelijk te ontvangen transponder te zetten en niet op een transponder van Joyne. Een makkelijk te ontvangen zender is: Fashion Television Europe op transponder 11919V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4. Dus stel deze transponder in op je ontvanger en het kan niet meer missen.
Sanyu Geplaatst: 21 oktober 2017 Geplaatst: 21 oktober 2017 Beste Sprietje ik heb de schotel opnieuw water pas gezet en een touwtje gespannen, maar nu de laatste vraag. Ik heb de lnb dus 7graden met de klok mee gedraaid, maar het touwtje moet dus ookop de lnb in het midden gelegd worden, moet ik nu toch eerst de lnb weer loodrecht zetten? ik ben benieuwd. Ook durf ik nuet de transponder te veranderen omdat ik bang ben alles weer kwijt te zijn als ik n Rees Duitsland naar mijn eigen huis terug ga.
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2017 Als je zorgt dat het touwtje precies midden over de kop loopt, is dat niet nodig, anders de lnb even recht zetten. Je kunt natuurlijk even met viltstift aantekenen op hoeveel skew je de lnb nu hebt afgesteld.
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2017 Alle Costa's vanaf de Pyreneeën tot aan de Algarve om 13.00uur volop in de zon. Het kan dus niet missen dan dat je met de zon je schotel perfect kunt uitrichten.
Sanyu Geplaatst: 21 oktober 2017 Geplaatst: 21 oktober 2017 (aangepast) Nou Sprietje, het is om te huilen. Niet gelukt. Zelfs met hulp na de mislukte installatie van een buurman die heel rustig en voorzichtig de schotel met helken enz. bewog niets. Ik zal een foto invoegen, maar ik denk dat ik het opgeef, hoewel...... Het niveau kwam wel op 81. Hopeloos! 21 oktober 2017 aangepast door Sanyu Aanvulling
Sprietje Geplaatst: 21 oktober 2017 Auteur Geplaatst: 21 oktober 2017 (aangepast) Hoe is dat nu mogelijk. Als je de schotel met de plakbandmethode uitricht, dan hoef je de draairichting niet meer bij te stellen. Ik heb deze manier van afstellen al tientallen malen uitgevoerd bij vele vrienden van me en de richting is altijd 100% prefect. Je krijgt het signaal zelfs niet beter als je de schotel nog een paar tiende van een graad naar links of rechts draait. Het enigste wat niet goed kan staan is de elevatie want de elevatieschaal van de schotel kan afwijken of de mast staat niet 100% verticaal waterpas. Ik adviseer je in ieder geval de schotel niet in een andere stand te verdraaien want als je geen ontvangst hebt, dan is er iets anders niet goed. Met de zon staat de richting van de schotel 100% goed. Tijdens de testfase van Joyne heb ik mijn Triax 64 aan de Costa Calida ook m.b.v. de zon uitgericht, ook toen heb ik de schotel geen millimeter hoeven te verdraaien om de maximale signaalkwaliteit te verkrijgen. 21 oktober 2017 aangepast door Sprietje
Sanyu Geplaatst: 21 oktober 2017 Geplaatst: 21 oktober 2017 Okay Sprietje, ik zal eens gaan kijken of mijn waterpas wel in orde is. Vanmiddag komen er vrienden en ik zal hun waterpas vragen. ik hou je op de hoogte. Dank je weltot nu toe voor alle hulp die ongetwijfeld puik is.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen