Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Je kan niet handmatig de transponders wijzigen.

dat moet je via een laptop doen.

dan kan je de nieuwe file er in laden via de mini usb.

ik zal vanmiddag de sofware en de file op de website zetten en de link doorgeven.

je kan proberen op tranponder 11727 v 27500,  die zit net als joyne op de wide beam en al in de easy pro.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus aan het hek, ok.

Nee, als op de Schwaiger geen Eutelsat 9 staat kun je daar verder niets mee, daar staan alleen vaste satellieten op.

Succes er verder mee, wij gaan morgenochtend vertrekken dus ik kan sowieso nu niet verder helpen.

 

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eerst volgens gebruiksaanwijzing de driver laden , je krijgt chinees maar telkens gewoon op enter drukken.

Dan de flashloader installeren.

sluit de meter aan met de kabel.

houd exit knop ingedrukt en zet meter aan.

je ziet dan een wit scherm.

open de flashloader.

dan zie je of de poort herkent is.

je kan ook bij printers kijken, daar staat dan ook de seriele poort aangegeven.

je hoeft geen software te laden !!!!

dit moet je een keer doen voor de verbinding op te zetten.

open nu de sateditor en zet de meter aan.

nu zie je de juiste com poort in de editor.

open het gele mapje en blader naar de map met software en kies sat_list de file sattp_mcu_dutch_xsarius_JOYNE.csv

klick op write en de nieuwe database wordt ingeladen.

de door ons geleverde apparaten worden standaard met Joyne uitgeleverd.

diegene welke al een meter hebben kunnen deze laten updaten Bij de dealer.

IMG_9281.JPG

IMG_9282.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach, doe niet moeilijk, richt morgen je schotel gewoon met de zon uit. Er wordt voor morgen in Benicasim volop zon afgegeven.
Plak plakband (het handigste is schilderstape maar een touwtje kan ook) van precies boven op de schotel tot midden over de lnb, zie bijlage en stel de elevatie van de schotel op 42,8 graden af.
Zorg dat de schotelklemmen ietsje los staat zodat je de schotel net kunt verdraaien. Morgen om precies 13:00uur draai je de schotel zodat de schaduw van het plakband precies over het midden van de lnb-arm loopt.
De schotel vastzetten en voorlopig even niet meer verdraaien.
Heb je nog geen beeld, dan alleen de elevatie iets bijstellen (een paar graden omhoog of omlaag) en je moet beeld hebben.

 

Je vindt de satelliet nog veel makkelijker door hem op een makkelijk te ontvangen transponder te zetten en niet op een transponder van Joyne.
Een makkelijk te ontvangen zender is:
Fashion Television Europe op transponder 11919V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4. Dus stel deze transponder in op je ontvanger en het kan niet meer missen.

 

schotel met de zon uitrichten.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Sprietje 

 

ik heb de schotel opnieuw water pas gezet en een touwtje gespannen, maar nu de laatste vraag. Ik heb de lnb dus 7graden met de klok mee gedraaid, maar het touwtje moet dus ookop de lnb in het midden gelegd worden, moet ik nu toch eerst de lnb weer loodrecht zetten?

ik ben benieuwd. Ook durf ik nuet de transponder te veranderen omdat ik bang ben alles weer kwijt te zijn als ik n Rees Duitsland naar mijn eigen huis terug ga.


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou Sprietje,

 

het is om te huilen. Niet gelukt.

Zelfs met hulp na de mislukte installatie van een buurman die heel rustig en voorzichtig de schotel met helken enz. bewog niets. Ik zal een foto invoegen, maar ik denk dat ik het opgeef, hoewel...... Het niveau kwam wel op 81. Hopeloos!

15A1C9B3-C86F-4F16-92AE-545A6986CD3D.jpeg

aangepast door Sanyu
Aanvulling
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe is dat nu mogelijk. Als je de schotel met de plakbandmethode uitricht, dan hoef je de draairichting niet meer bij te stellen. Ik heb deze manier van afstellen al tientallen malen uitgevoerd bij vele vrienden van me en de richting is altijd 100% prefect. Je krijgt het signaal zelfs niet beter als je de schotel nog een paar tiende van een graad naar links of rechts draait. Het enigste wat niet goed kan staan is de elevatie want de elevatieschaal van de schotel kan afwijken of de mast staat niet 100% verticaal waterpas.
Ik adviseer je in ieder geval de schotel niet in een andere stand te verdraaien want als je geen ontvangst hebt, dan is er iets anders niet goed. Met de zon staat de richting van de schotel 100% goed.


Tijdens de testfase van Joyne heb ik mijn Triax 64 aan de Costa Calida ook m.b.v. de zon uitgericht, ook toen heb ik de schotel geen millimeter hoeven te verdraaien om de maximale signaalkwaliteit te verkrijgen.

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...