Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Ondertussen is men er in Zuid Europa achter dat het nog helemaal niet zo eenvoudig is Joyne te ontvangen met een kleine schotel.

 

Men heeft nogal wat problemen met de grote openingshoek van een kleine schotel.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Beste Deca,

 

u wilde graag weten of ik inmiddels beeld heb op de camping in Spanje.

Ik moet u, net als mijzelf teleurstellen daar ik geen tv heb via de losse schotel.

De mensen op de camping hier zeggen respect te hebben voor mijn geduld, maar ik geef het bijna op. Misschien dat ik er morgen weer anders over denk.

Fijn weekend voor allen.

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beter als met de zon uitrichten bestaat er niet.
Morgen om 11:57:23 uur staat de zon precies in de richting van de Eutelsat 9B.
De satelliet heeft een elevatie van 42,8 graden, de zon heeft morgen een elevatie van 35,3 graden. De satelliet staat dus 7,5 graad hoger dan de zon.
Let op, deze tijd is morgen dus wintertijd.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste luisteraar,

 

Dank voor uw bericht.

Sprietje geeft mij advies over mijn losse schotel met receiver hoor! ( voor alle zekerheid meegenomen als ik geen beeld zou krijgen via de Oyster. Misschien heeft u dat niet mee gekregen. U heeft gelijk wat betreft mijn automatische schotel de Oyster. Daar had ik gehoopt dat Oyster een update zou geven en niet gebeurt is mij ook geadviseerd om inderdaad te doen wat u in uw bericht zet. Ik ben daar zelf een klein beetje huiverig voor.

Ik wil het toch wel morgen proberen. Dus ik laat eerst de Oyster zoeken naar de Eutelsat 9E

dan haal ik de stroom eraf ( is dit enkel de aan en uit knop op de Oyster receiver of moet ik er meer voor doen? )  Daarna haal ik de coaxkabel van de oyster receiver af en stop deze in de losse receiver. De losse reveiver heeft al een Joyne zenderlijst omdat ik deze van thuis meegenomen heb. Daarna losse receiver aanzetten en hoppa beeld??

Is dit echt de juiste gang van zaken?

ook wil ik toch ook verder gaan met de losse schotel daar ik het gewoon ook voor elkaar wil krijgen.

Vast hartstikke bedankt voor de eventuele reactie hierop. Wij zijn twee vrouwen hoor en we hebben heel vaak een losse schotel op moeten stellen maar ja dat was op Astra 1

groet,

Sanyu

Link naar reactie
Delen op andere sites

7 uur geleden zei Eduard07:

Respect voor een andere mening of smaak is volgens mij niet jouw sterkste kant, he?   

Krijg medelijden met je "betere helft.".

 

Ik zal het haar doorgeven. Maar je woorden lezend neem ik aan dat jij elke week bladen als de Margriet en de Libelle van cover tot cover verslindt en dat je De Telegraaf als maatgevend op het gebied van objectief en wetenschappelijk gefundeerd nieuws ervaart? Moet haast wel!

aangepast door T90user
Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uur geleden zei ceesv:

Ondertussen is men er in Zuid Europa achter dat het nog helemaal niet zo eenvoudig is Joyne te ontvangen met een kleine schotel.

 

Men heeft nogal wat problemen met de grote openingshoek van een kleine schotel.

Er is geen enkel probleem met de ontvangst van Joyne met kleine schotels.

Er staan al veel 43cm in spanje.

Die zijn door technische mensen afgesteld.

ik heb gezegd dat het voor consumenten zonder kennis van zaken erg moelijk is af te stellen omdat ze vaak op hotbird zitten met dezelfde frequenties, en als ze iets te snel draaien ze over de 9 heen draaien.

en zeker met een schotel met een nog grotere openingshoek, en wat te denken van ontvangers welke nog niet zijn ingeladen net als sanyu.

Het is dus verstandig om eerst op een afgestemde schotel Joyne in te laden voordat je vertrekt.

Dan weet je ook zeker dat je niet op hotbird zit.

ik zou wel tevreden klanten kunnen citeren waar ik dat voor gedaan heb, maar dan wordt dat verwijderd.

vanmiddag nog even voorgedaan met een  ingeladen ontvanger.

In 2 minuten beeld met een extra lnb op een tooway internet schotel voor demonstratie .

By the way, de Joyne modules werken perfect op open Pli ontvangers zoals Vu+ 4k en Mutant HD 50.

snel initialiseren , snel zappen, en mooi beeld volgens de satellietclub.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 uur geleden zei Sanyu:

Beste luisteraar,

 

Dank voor uw bericht.

Sprietje geeft mij advies over mijn losse schotel met receiver hoor! ( voor alle zekerheid meegenomen als ik geen beeld zou krijgen via de Oyster. Misschien heeft u dat niet mee gekregen. U heeft gelijk wat betreft mijn automatische schotel de Oyster. Daar had ik gehoopt dat Oyster een update zou geven en niet gebeurt is mij ook geadviseerd om inderdaad te doen wat u in uw bericht zet. Ik ben daar zelf een klein beetje huiverig voor.

Ik wil het toch wel morgen proberen. Dus ik laat eerst de Oyster zoeken naar de Eutelsat 9E

dan haal ik de stroom eraf ( is dit enkel de aan en uit knop op de Oyster receiver of moet ik er meer voor doen? )  Daarna haal ik de coaxkabel van de oyster receiver af en stop deze in de losse receiver. De losse reveiver heeft al een Joyne zenderlijst omdat ik deze van thuis meegenomen heb. Daarna losse receiver aanzetten en hoppa beeld??

Is dit echt de juiste gang van zaken?

ook wil ik toch ook verder gaan met de losse schotel daar ik het gewoon ook voor elkaar wil krijgen.

Vast hartstikke bedankt voor de eventuele reactie hierop. Wij zijn twee vrouwen hoor en we hebben heel vaak een losse schotel op moeten stellen maar ja dat was op Astra 1

groet,

Sanyu

 

Als je zo doet moet het werken, maar die 2 vrouwen welke ik een paar maanden geleden geholpen heb hadden een teleco, en die ging werkend weg, dus dat zijn jullie dan dus niet :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...