Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Zoals ik al zei is het signaal van joyne prima met kleine schotels.

maar het afstellen is een probleem.

zie hier de constatering en uitleg van John van Gogh.

Wat meteen verklaard waarom het speciale mastje van de Eiss zo'n succes is. Dan is die mm in het horizontale vlak waarbij de elevatie gelijk blijft juist voldoende om langs de hotbird de 9 oost te vinden.

en samen met de afstelknop exact binnen 1 graad de elevatie afgesteld is het behalve met een B&R 65cm ook met een Triax 64  een fluitje van een cent.

 

IMG_9408.PNG

 

IMG_9409.PNG

aangepast door commentaar
Onbedoelde reclame verwijderd
Link naar reactie
Delen op andere sites


15 uur geleden zei T90user:

 

Ik zal het haar doorgeven. Maar je woorden lezend neem ik aan dat jij elke week bladen als de Margriet en de Libelle van cover tot cover verslindt en dat je De Telegraaf als maatgevend op het gebied van objectief en wetenschappelijk gefundeerd nieuws ervaart? Moet haast wel!

Weer zo'n sweeping oordeel van je. Heb nou eens respect voor iemand met een andere smaak. 

 

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@commentaar schrijft:


" Er is geen enkel probleem met de ontvangst van Joyne met kleine schotels. Er staan al veel 43cm in spanje. Die zijn door technische mensen afgesteld. ik heb gezegd dat het voor consumenten zonder kennis van zaken erg moelijk is af te stellen omdat ze vaak op hotbird zitten met dezelfde frequenties, en als ze iets te snel draaien ze over de 9 heen draaien."


Tja beste Commentaar, Joyne roep het ook over zichzelf af dat de Eutelsat 9 oost zo moeilijk te vinden is met een kleine schotel.
Ik zal je zeggen waarom:


Joyne gebruikt op de Eutelsat 9 twee transponders met een transponderspecificatie van DVB-S2, 8PSK, SR 30.000, fec 3/4 die moeilijk te ontvangen zijn.
Dat is bij 11747H en bij 12074V

Op de Hotbird 13 zitten ook deze frequenties maar die zijn vele malen makkelijker te ontvangen want die hebben de volgende specificaties:
11747H, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4 en
12073V, DVB-S, QPSK, SR29.900 fec 5/6

 

Als je de transponders 11938H of 11996V gebruikt om de Eutelsat 9 oost te vinden, gaat het allemaal veel eenvoudiger. Ik zal uitleggen waarom:
Op de Eutelsat 9 hebben deze transponders de volgende specificatie:
11938H, DVB-S, QPSK, SR 27500, fec 3/4 en
11996V, DVB-S, QPSK, SR 27.500, fec 3/4
Deze transponders zijn bijna met een natte vinger te ontvangen.
Ga je kijken naar de transponders op de Hotbird 13 dan bestaan deze transponder ook maar met specificaties die veel moeilijker te ontvangen zijn namelijk:
11938H, DVB-S2, 8PSK, SR 27.500, fec 3/4 en
11996V, DVB-S2, 8PSK, SR 29900, fec 3/4

 

Hoeveel kennis van zaken heb je nodig om dit te kunnen bedenken.
Hoe is het mogelijk dat Joyne de mensen waaronder vele camperbezitters laat zoeken naar een transponder op de zwakkere Eutelsat 9 met een hoge moeilijkheidsgaad van ontvangst terwijl diezelfde transponder op de Hotbird binnen knalt.
Ik had toch wel verwacht dat bij de oprichters van Joyne voldoende vakkennis aanwezig zou zijn om hier aan te denken.
En nu regent het klachten van gebruikers die Joyne op de Eutelsat 9B niet kunnen vinden, niet alleen in het zuiden van Europa maar zelfs in Nederland.

 

Ik zou zeggen beste Commentaar, je hebt helemaal geen professional nodig zoals U schrijft om de Eutelsat 9 te vinden. Zorg dat bij het downloaden van de twee transponders van Joyne ook transponder 11938H of 11996V wordt gedownload waar vrij te ontvangen zenders op zitten, dan ben je van alle gezeur af.
Iedereen kan dan de Eutelsat 9B makkelijk vinden.

 

  • Bedankt 2
  • Haha 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje.

Niemand van Joyne of wij zeggen dat ze de transponders 11747 of 12074 moeten gebruiken.

Je kan alle transponders van de wide beam gebruiken.

Maar diverse mensen doen dat omdat ze denken dat het moet.

wij bouwden al automaten voor 9 oost Ka band voordat Joyne er was en gebruiken de makkelijkste fta zenders in psk en de nid verteld dat het geen hotbird is.

En heel veel mensen hebben geen problemen, maar als je dus op sat4all een opmerking maakt om mensen te helpen wordt het meteen opgeblazen en door bepaalde mensen tegen je gebruikt.

En ik / wij laden alle fta zenders standaard in , simpel met een usb stickje.

Dus alle consumenten welke door de juiste dealer geholpen zijn hebben geen problemen.

 

aangepast door commentaar
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom worden dan alleen die twee transponders van de Eutelsat 9 ingeladen als je Joyne wilt ontvangen. Zorg dan dat ook transponder 11938H of 11996V wordt gedownload en dat men op die transponders de schotel uit richt.

 

 

 

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Sprietje:

Waarom worden dan alleen die twee transponders van de Eutelsat 9 ingeladen als je Joyne wilt ontvangen. Zorg dan dat ook transponder 11938H of 11996V wordt gedownload en dat men op die transponders de schotel uit richt.

 

Ja Sanyu, iets naar rechts draaien maar wel de Bauderate op 30.000 instellen anders vind je de Eutelsat 9 nooit.

 

 

Je kunt mij niet verantwoordelijk houden voor wat fabrikanten en consumenten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee maar Joyne zou wel advies kunnen geven hoe je de Eutelsat 9  makkelijk kunt vinden en dat is niet met de twee transponders van Joyne zelf.

 

Het is precies hetzelfde als vorig jaar toen veel camperbezitters in de Algarve de Astra 23,5 niet konden vinden, zelfs vaak niet met een Oyster 85cm.
Toen ik op het camperforum schreef dat je de Astra 23,5 beter kon zoeken met de zender Ócko op 12168V die met DVB-S, QPSK, SR 27500, fec 3/4 wordt uitgezonden, heel makkelijk te ontvangen dus, schreef iedereen heel hartelijk dank want nu lukt het wel.

 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee hoor gewoon op 27500 met fec 3/4 laten staan sanyu op deze transponderen natuurlijk naar dvb-s zetten

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...