Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten

Ja inderdaad, maar hij zal hem eerst op de 11939 moeten uitrichten maximaal en dan kijken of de 11747 ook signaal heeft toch?

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites


O mijn hemel! Ik heb Joyne!!! Wat ben ik blij! Sprietje ik heb gedaan wat u zei. Dus eerst de 11939  27.509 in de receiver gezet. Toen had ik dus signaal. Vervolgens de 11747  30000 ingesteld en de schotel iets naar rechts gedraaid. O wat ben ik blij! Wij als twee vrouwen hebben het gefl.kt!

Mijn enige angst is dat als het gaat waaien dat de schotel iets verandert. Nog een idee hoe ik 

de stand van de schotel kan merken? Hmmmmmm. Het is nl donker. Ik heb er echter wel meer vertrouwen in gekregen.

Nu de Oyster schotel nog met een van de door Commentaar en Sprietjes methodes aansluiten en ik ben nog blijer.

Allemaal, maar dan ook allemaal hartstikke bedankt voor het geduld en vooral de adviezen.

Jurgen jij leest dit vast ook, dus morgen kan je lekker relaxen inplaats mij te helpen.

Ik wens iedereen een heerlijke avond en nu ga ik mijn eigen satelliet de lucht inschieten.....lachu...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De richting van de schotel markeren doe in regelmatig als je bijv. een andere schotel gaat plaatsen. Ik gebruik daar altijd een steel van een hark of schoffel voor die ik op de grond leg precies evenwijdig aan de lnb-arm als je er van boven langs kijkt. Daar kun je natuurlijk ook elke andere stok voor gebruiken of zelfs een touwtje spannen tussen twee tentharingen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank je wel Jurgen. Morgen zal ik de schotel vast spijkeren:D:D

Had ik het maar eerder aangedurfd om de transponders die Sprietje mij al geadviseerd heeft in de receiver te laden, maar ik was bang dat als ik dan weer thuis zou komen ook daar weer aan de gang moest.

 

Sprietje, een van de adviezen die u weer geeft zal ik zeker toepassen hoor!

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uur geleden zei Sprietje:

Nee maar Joyne zou wel advies kunnen geven hoe je de Eutelsat 9  makkelijk kunt vinden en dat is niet met de twee transponders van Joyne zelf.

 

Het is precies hetzelfde als vorig jaar toen veel camperbezitters in de Algarve de Astra 23,5 niet konden vinden, zelfs vaak niet met een Oyster 85cm.
Toen ik op het camperforum schreef dat je de Astra 23,5 beter kon zoeken met de zender Ócko op 12168V die met DVB-S, QPSK, SR 27500, fec 3/4 wordt uitgezonden, heel makkelijk te ontvangen dus, schreef iedereen heel hartelijk dank want nu lukt het wel.

 

Ik heb je advies doorgegeven aan Joyne om op de website te zetten, waarvoor dank, wij programmeerden alle zenders er al in als we een ontvanger of tv afleveren, en ik heb aan een paar fabrikanten vanavond gevraagd om in hun Joyne scan dat ook te doen. Ik weet zeker dat er een aantal dat beslist gaan doen.

maar als ik de toekomst had kunnen voorspellen had ik allang niet meer gewerkt, dus dat dit in de praktijk naar voren komt en we dat zelf in spanje geconstateerd hebben, en er nu actie op genomen wordt is toch een groot pluspunt voor Joyne? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK commentaar, ik hoop dat er nu veel minder klachten komen van de mensen dat ze de Eutelsat 9 niet kunnen vinden.
Natuurlijk heb ik naar het kijken of er andere satellieten zijn met dezelfde transponderfrequenties als Joyne ook de andere richting op gekeken, dus op 7 oost en op 4,9 oost. In die richting is er geen probleem. Er is dus alleen een probleem richting 13 oost en dat is dus bij het zoeken op te lossen.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Eduard07:

Weer zo'n sweeping oordeel van je. Heb nou eens respect voor iemand met een andere smaak. 

 

 

Dat heet NIETS met smaak te maken. Ik herinner me nog goed hoe ik een flink aantal jaren geleden in een gedetailleerd artikel las hoeveel onschuldige mensen over de decennia allemaal zelfmoord hebben gepleegd na een leugen-hetze van De Telegraaf. Overigens heb ik er zelf als werkstudent ook enige tijd gewerkt en was ik er getuige van hoe "journalisten" in de eetzaal in de kelder met elkaar aan het overleggen waren hoe ze een telexbericht zouden manipuleren zodat er een artikel uit kwam dat feitelijk het omgekeerde inhield omdat dat beter in hun troebel;e politieke soepje te pas kwam. Het feit dat ze in de oorlog voor Nazi-Duitsland kozen en daarna dus enige tijd verboden waren is daar nog maar een beessie bij. Dus nee, ik heb geen enkel respect voor fascisme, op geen enkele manier. Het is een mensonterende manier om met je medemensen om te gaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo, ik mijn (eerste) schotel en VU+ UNO 4K binnen, en ik ontvang Joyne met SNR=68% en AGC=71%.

Dit is het maximale wat ik eruit kan persen. De schotel staat nog niet op het dak maar in een 'test-constructie' beneden.

Ik zit in Portugal, iets boven Lissabon aan de kust.

Ik heb een 85 cm Gibertini schotel en een Iverto Ultra Black LNB.

Zijn dit waarden om tevreden mee te zijn?
Ik moet de CI module trouwens nog bestellen, dus van Joyne zie ik nu alleen het test kanaal.

Wat me opviel is dat kingofsat de frequenties 11747 en 12073 meldt, en dat Joyne zelf 1 kHz lager aangeeft (11746 en 12072).

Link naar reactie
Delen op andere sites

11 uur geleden zei Eduard07:

Weer zo'n sweeping oordeel van je. Heb nou eens respect voor iemand met een andere smaak. 

 

 

14 minuten geleden zei T90user:

 

Dat heet NIETS met smaak te maken. Ik herinner me nog goed hoe ik een flink aantal jaren geleden in een gedetailleerd artikel las hoeveel onschuldige mensen over de decennia allemaal zelfmoord hebben gepleegd na een leugen-hetze van De Telegraaf. Overigens heb ik er zelf als werkstudent ook enige tijd gewerkt en was ik er getuige van hoe "journalisten" in de eetzaal in de kelder met elkaar aan het overleggen waren hoe ze een telexbericht zouden manipuleren zodat er een artikel uit kwam dat feitelijk het omgekeerde inhield omdat dat beter in hun troebel;e politieke soepje te pas kwam. Het feit dat ze in de oorlog voor Nazi-Duitsland kozen en daarna dus enige tijd verboden waren is daar nog maar een beessie bij. Dus nee, ik heb geen enkel respect voor fascisme, op geen enkele manier. Het is een mensonterende manier om met je medemensen om te gaan.

 

Willen jullie deze discussie bij OFF TOPIC verder samen voeren, dit heeft NIETS meer met de ontvangst van Joyne te maken.  b.v.d

 

Van horen zeggen of zelf uitgeprobeerd? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei Sanyu:

Hier ben ik nog even. Is er een zenderlijst van Joyne ergens te downloaden en via een usb te installeren? Wie weet dat? Ik heb de Joyne nl op de tv receiver de Avtex

Op onze website, maar ik mag niet zeggen welke dat is, ik zag dat je een technisat s2 hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

12 uur geleden zei Sanyu:

 

Had ik het maar eerder aangedurfd om de transponders die Sprietje mij al geadviseerd heeft in de receiver te laden, maar ik was bang dat als ik dan weer thuis zou komen ook daar weer aan de gang moest.

 

Sprietje, een van de adviezen die u weer geeft zal ik zeker toepassen hoor!

 

Wat mij hierbij verbaasd is het feit dat de Joyne satelliet pas gevonden werd nadat de genoemde transponders is toegevoegd.

Dit terwijl TS de satelliet ontvanger thuis op haar woonadres in Duitsland al gebruikte en daar Joyne succesvol kon ontvangen.

 

Volgens TS zijn de instellingen op de ontvanger sinds het laatste succesvolle gebruik op haar woonadres niet gewijzigd dus waarom werd de satelliet dan hier op de camping pas deconcentratie nadat transponders werd toegevoegd?

 

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoewel een satellietontvanger geen meetinstrument is en je dus niet mag blindvaren op de waardes die aangegeven worden, lijkt het me dat er toch nog wel iets meer uit te halen is dan die 68% signaalkwaliteit met een Gibertini 85 en een Inverto black Ultra.
In Lissabon moet de skew van de lnb op -18° staan. Klopt dat een beetje? Zie bijgevoegde hoek.
Heb je geprobeerd door de lnb wat links- of rechtsom te draaien de maximale signaalkwaliteit ontvangt?
Heb je ook geprobeerd door de lnb wat dichter of verder van de schotel af te plaatsen je beter signaal krijgt?
Let er ook vooral op, dat als de de Azimuth (draairichting van de schotel) gaat instellen op maximale ontvangst, je bij het vastzetten van de schotel op de mast, je geen terugloop in de ontvangst krijgt. Draai de moeren kruislings aan. Je mag niet meer dan 1% verliezen op je signaalkwaliteit tijden het goed vastzetten.

 

Hoek van 18 graden.png

Aandraai volgorde.JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nog wat noordwest van Lissabon, en de skew zou -21.1 moeten zijn. Ik heb dmv draaien geprobeerd wat optimaal is, en het is zo te zien wel ongeveer -20 graden.

Ik heb de satelliet nu beneden aan een houten testopstelling, met de ontvanger ernaast, dus ik kan overal gemakkelijk bij.

Ik heb de LNB nu zo geschoven dat deze maximaal naar buiten staat (van de schotel af). Ik heb ook geprobeerd om wat naar binnen te schuiven, maar dat leek niet veel uit te maken.

Ik heb de sat overigens gevonden m.b.v. een eenvoudige sat-finder die piept en een waarde van 0-100% aangeeft.

Vreemd genoeg gaf de sat-finder alleen een ja/nee waarde. Bij een vrij grote hoek (+/- 2 graden, dus 4 graden totaal) piepte hij en gaf b.v. 58% aan. Daarbuiten 0. De optimale positie bepaald door het midden te nemen van de range waar hij piepte. Toen een automatische scan gedaan met de receiver en verder getuned door naar de SNR en AGC van de receiver te kijken bij een bepaald kanaal. Daarbij bleek dat veel kritischer. Bij een minimale verdraaiing loopt de SNR heel snel terug.

Ik heb inderdaad gemerkt dat je bij vastdraaien van de schroeven als snel weer een paar procent SNR verliest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...