commentaar Geplaatst: 15 december 2017 Geplaatst: 15 december 2017 (aangepast) Ik wil eigenlijk helemaal niet reageren. Als jij je auto gaat parkeren in een parkeervak doe je dat dan met een laser dat hij exact in het midden staat? Of rijd je hem net als de meeste mensen gewoon het vak in? misschien een beetje schuin en dus niet perfect maar je heb de supermarkt gevonden en kan boodschappen doen waar je toch voor kwam. Je wilt gelijk hebben , prima je krijgt gelijk, maar ik verander verder toch niks. Heb je ooit met een Dymo apparaat die opgave gedaan? Ik denk het dus niet. De breedte van rol, de lettergrootte en het aantaal tekens bepaald de totale lengte. Ik vindt dat deze sticker goed gelukt is en voldoet aan waar hij voor dient. Een product wat goed werkt voor een acceptabele prijs is mijn opdracht. Maar op de kop plakken wil ik wel doen hoor als je dan tevreden bent over de verdeling. Kijk op die lnb staat normaal helemaal niks. nu staat de verdeling van 0 tot 45 graden netjes en verdeeld in gelijke stukjes. Dat die 10 graden dan niet exact klopt met jouw perfecte berekening? Het gaat erom dat iemand die niks weet ongeveer de juiste stand van de skew kan zetten om iets te vinden. Daar voldoet deze sticker perfect aan. Het maakt immers geen zak uit of je een paar graden er langs staat in het gebied tussen 0 en 15 graden. Jhon is diep in Spanje gereden zonder de skew te verzetten en zonder problemen. In de Algarve met skew boven de 20 graden wordt het belangrijker. Daarbij zullen de meeste als de satelliet gevonden is de azimuth ,skew en elevatie op maximaal afstellen. Dus het voldoet en is beter als niks voor mensen welke geen idee van graden hebben. Ik heb nu pas gereageerd omdat ik belangrijker werk te doen had , en nu pas tijd heb. 15 december 2017 aangepast door commentaar
Sprietje Geplaatst: 15 december 2017 Auteur Geplaatst: 15 december 2017 (aangepast) Dat je geen schaalverdeling gebruikt is nog tot daaraan toe maar als je de lnb volgens de getallen op 20 graden in stelt en het dan in werkelijkheid 28 graden is dat vind ik treurig en daarom schreef ik schaam je. Ik dacht dat je deze service leverde zodat de mensen de skew van de lnb goed zouden instellen maar blijkbaar vind je het niet zo belangrijk. 15 december 2017 aangepast door Sprietje 1
Mojo Geplaatst: 15 december 2017 Geplaatst: 15 december 2017 9 uur geleden zei Sprietje: Tja, en nu is er even niet direct een antwoord. Dat verbaast me niets want er wordt op dit moment natuurlijk even nagemeten op de stickers. 29 minuten geleden zei commentaar: Ik heb nu pas gereageerd omdat ik belangrijker werk te doen had , en nu pas tijd heb. Tsja, zo zie je maar dat niet iedereen de tijd heeft om op een ander te letten. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
luisteraar Geplaatst: 15 december 2017 Geplaatst: 15 december 2017 Ach waar maken jullie je druk om? bij uitrichten schotel nog nooit een kompas graden boog waterpas enz gebruikt. De zon en mijn horloge geeft voldoende informatie.
Mojo Geplaatst: 15 december 2017 Geplaatst: 15 december 2017 Inderdaad, gewoon ervaring. Er zijn zelfs momenten geweest waarop de schotel in een keer goed stond. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 15 december 2017 Auteur Geplaatst: 15 december 2017 Als je een behoorlijke signaalsterkte hebt, gaat het een stuk makkelijker dan als deze zwak is. Kijk hier hoe makkelijk het gaat als je een sterk signaal hebt:
Mojo Geplaatst: 15 december 2017 Geplaatst: 15 december 2017 De zoveelste herhaling van hetzelfde filmpje. Tegenwoordig zijn er niet zoveel "zwakke" satellieten meer. Er is altijd wel een goede footprint om uit te richten. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 De Astra 23,5 is in Zuid-Spanje en Portugal en in het noorden van Scandinavië anders heel zwak.
janteepe Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Sprietje, commentaar heeft wel een beetje gelijk. Ik ben in ieder geval al echt geholpen met de gradenboog op de Inverto black ultra LNB. Stukken beter dan dat er niets op staat. Heb nu in ieder geval een indicatie bij het uitrichten van de skew en de preciese afstelling ervan komt wel als ik een TV bij de schotel in de buurt heb staan en de balkjes het percentage aangeven. Ben tenslotte geen professional die dagelijks schotels uitricht. En bij het caravannen hoop ik dat de Travelvision R6 flat het voor mij doet, ook in zuid Spanje en Portugal.
Sprietje Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 Beste janteepe De sticker die jij hebt gekregen wijkt zelfs 50% af en dat is belachelijk veel. De kop van de lnb is 60mm, de hals is 40mm. De kop is dus 50% groter dan de hals. Daarom hoort de sticker die jij hebt ook op de kop geplakt te worden en niet op de hals. Op de kop geeft hij precies de juiste skew aan. Blijkbaar is de sticker ook voor die plaats ontworpen maar weten ze dat zelf niet meer.
commentaar Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Ik vind dat het moet functioneren en moet produceren binnen de mogelijkheden welke ik heb. Eigenlijk zou je moeten schelden op Inverto welke verzuimd heeft een goede aanduiding op hun lnb te plaatsen. Maar omdat het verder een goed product is accepteren we dat. Voorheen ging iedereen op vakantie zonder de skew in te stellen en een enkeling kocht een autoskew. En de eerste waren ook geen GPS. En denk je dat die leveranciers allemaal jouw correctie op de voorinstelling van de satelliten in de software hebben geprogrammeerd? Die doen hetzelfde hoor, eerst met de gps de skew bepalen om iets te vinden en dan afstellen op maximaal signaal. En als je de foto's goed bekijkt welke ik na de aanpassing gemaakt heb, zie je dat 45 graden op de hals wel degelijk 45 graden is op de 2e foto. In eerste instantie had je gelijk omdat we andere tape gebruikten. En dat heb ik meteen aangepast, waarvoor dank. Een ding bewijs je in ieder geval, dat je geen aandelen of belangen hebt bij ons, dus dat is prima want dan wordt je positieve geluid ook geloofd, als ze nu niet gaan denken dat ik je betaal om om mij te schelden, Maar laten we in het weekend genieten van beelden welke via de satelliet te ontvangen zijn. @Jan teepe kom maar een andere sticker halen of plak deze op de kop. Je hebt hem trouwens toch maar 1 keer nodig voor afstellen.
Sprietje Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 (aangepast) Hier een Inverto Black Ultra Twin met een skew-schaalverdeling. Deze heeft elke 5 graden een streepje. Zichtbaar zijn de getallen 50 graden en 75 graden omdat de foto vanaf de zijkant is genomen. Wat is het probleem beste commetaar? 16 december 2017 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 Beste commentaar Als je nu denkt dat je me kunt bedotten dan heb je het mis. Bij de tweede foto staat de lnb precies 59 graden schuin ingesteld en geen 45 graden. De verdeling van de sticker klopt dus van geen meter.
commentaar Geplaatst: 16 december 2017 Geplaatst: 16 december 2017 Je hebt gelijk, discussie gesloten. We plakken hem op de kop. 1
Sprietje Geplaatst: 16 december 2017 Auteur Geplaatst: 16 december 2017 Of gewoon de Inverto Black Ultra nemen waar al wel een gradenverdeling op aangebracht is. Ze bestaan gewoon zoals je ziet.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen