Ga naar inhoud


Valt de ontvangst van Joyne mee?


Sprietje

Aanbevolen berichten


Beste luisteraar

 

Ik zit hier niet om vliegen te vangen.
Als je mensen tegemoet wilt komen om zaken zoals skew goed in te stellen, dan moet je het goed doen en niet met een hulpmiddel komen dat 40 en zelfs 50% afwijkt. Ik mag er van uit gaan dat de pientere draaiknop van het EISS-statief waarmee je de elevatie in stelt ook precies klopt en geen 40 of 50% afwijkt.
Ik ben blij dat @commentaar zelf ook inziet dat de aanwijzing van het stickertje niet deugt als je het op de hals plakt. Kijk, als ik hier over val terwijl de afwijking maar 5 of 8% is, dan mag je zeggen dat ik vliegen aan het vangen ben.
De enorme afwijking van de skew-aanwijzing doet heel het concept van de B&R-schotel die met uiterste precisie is gemaakt volgens eigen zeggen teniet. Dat is jammer want bewezen is dat de B&B-schotel gewoon beter presteert dan een andere schotel van gelijke afmetingen.

De Inverto lnb met gradenverdeling voor de skew is 3 jaar geleden gekocht in een grote satellietshop in Den Haag.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Het verschil tussen ongeveer en precies.

Wanneer je alles ongeveer instelt heb je ook ongeveer geen beeld.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

24 minuten geleden zei Sprietje:

Beste luisteraar

 

Ik zit hier niet om vliegen te vangen.
Als je mensen tegemoet wilt komen om zaken zoals skew goed in te stellen, dan moet je het goed doen en niet met een hulpmiddel komen dat 40 en zelfs 50% afwijkt. Ik mag er van uit gaan dat de pientere draaiknop van het EISS-statief waarmee je de elevatie in stelt ook precies klopt en geen 40 of 50% afwijkt.
Ik ben blij dat @commentaar zelf ook inziet dat de aanwijzing van het stickertje niet deugt als je het op de hals plakt. Kijk, als ik hier over val terwijl de afwijking maar 5 of 8% is, dan mag je zeggen dat ik vliegen aan het vangen ben.
De enorme afwijking van de skew-aanwijzing doet heel het concept van de B&R-schotel die met uiterste precisie is gemaakt volgens eigen zeggen teniet. Dat is jammer want bewezen is dat de B&B-schotel gewoon beter presteert dan een andere schotel van gelijke afmetingen.

De Inverto lnb met gradenverdeling voor de skew is 3 jaar geleden gekocht in een grote satellietshop in Den Haag.

 

 

Sprietje,

 

De theoretische afwijking van de EISS-knop bedraagt 0,86graden +/-. Om aan deze waarde te voldoen moet het systeem 'op de tand nauwkeurig' in elkaar worden gezet. En dat gebeurt ook. Overigens zijn de berekeningen hiervoor ook geen hogere wiskunde. Wat wel veel rekenwerk heeft gekost is de zaak zodanig te dimensioneren dat de 3 planeetwielen elkaar niet raken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dit heeft niets te maken met vliegen wegvangen, maar met het wijzen op een fout.

De skew is belangrijk bij ontvangst van de Canaldigitaal zenders, een verkeerde gradenverdeling zet leken op het verkeerde spoor.

De sticker is alleen correct wanneer die geplakt wordt op het onderdeel van de LNB met de omtrek waarvoor de sticker berekend is.

 

 

 

 

  • Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Commentaar

 

Ik begrijp dat jullie de klanten zoveel mogelijk van dienst willen zijn, vandaar ook die skew-sticker.
Maar als ik nu eens naar de foto kijk die je geplaatst hebt, vraag ik me af of je de klanten ook een adviesmaat op geeft hoe ver de kop van de Inverto-lnb van de klem af geplaatst moet worden.
Normaal behoort dat tot een van de onderdelen van de procedure om een schotel goed af te stellen, je gaat de lnb dan naar de schotel toe verplaatsen en er vanaf totdat je het optimale resultaat hebt bereikt.
Jullie adviseren bij de B&R-schotel een Inverto Black Ultra.
Ik neem aan dat jullie de optimale positie van de lnb weten.
Staat de positie van de lnb in de afstelinstructie van de schotel aangegeven?

 

 

Foto van commentaar.JPG

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei ceesv:

Dit heeft niets te maken met vliegen wegvangen, maar met het wijzen op een fout.

 

Nou, mister moderator, er werd niet alleen iets aangegeven wat niet klopte, er werden ook een persoonlijke kwalificatie aan toegevoegd.

De kracht van dit forum is wat mij betreft, dat er op de bal gespeeld wordt, en niet op de man.

C'est le ton, qui fait la chanson.

 

Positief op de man spelen (complimenten geven e.d.) is prima, negatief op de man spelen hoort wat mij betreft niet bij de nettiquette.

Dat vind ik echt jammer, als dat zo gebeurt. De sfeer op het forum wordt er niet leuker op dan.

Dus ik stel het ook op prijs, dat betrokken leden daar dan iets over zeggen.

Iedereen kan wel eens een 'slip of the pen' hebben, maar laten we daarna vooral weer zaken vanuit een constructieve manier oppakken.

 

Groet,

A33

 

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, want wij hebben de exacte positie van de lnb bepaald en de arm daarop gemaakt.

Alle  Eiss systemen en automaten worden gemonteerd geleverd dus in principe hoeft men dat niet te veranderen, immers het focuspunt van de schotel veranderd niet als in je in Portugal bent.

Alleen bij de vaste B&R zit geen lnb bijgeleverd en moet de installateur of gebruiker zelf alles op maximaal afstellen.

Maar ik heb al een gebruiksaanwijzing geschreven welke we er bij gaan doen voor particuliere gebruikers.

Daar zal ik dat in vermelden zodat iedereen het kan.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK, beste commentaar
Laat ik het dan anders vragen.
Is de positie van de Inverto-lnb op de foto t.o.v. de klem een realistische foto, met andere woorden, als ik het zo inschat, staat de kop van de lnb ongeveer 30mm van de klem af. Moet de lnb zo ook ongeveer gemonteerd worden?

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En als ik er nou eens een SATLink WS-6906 ga gebruiken bij de installatie, krijg ik de B&R 65 met de QUAD POS TWIN 9-13-19-23 dan goed afgesteld?

En heb ik dan helemaal geen gradenboog of zoiets meer nodig? Ben wel blij "Sprietje"dat jij de B&R 65 schotel nogmaals als zeer goed typeerd. Dat geeft de burger, ik dus, moed. 

En mocht het niet gaan lukken met de QUAD POS TWIN 9-13-19-23, dan heb ik altijd de Inverto Black Ultra nog om de Joyne zenders te ontvangen. En met deze LNB met behulp van de  SATLink WS-6906 zou het toch zeker moeten gaan lukken, nietwaar? Ik moet het zelf doen, want de eerste de beste satboer (NLér) zit ruim 340 km. bij mij vandaan. Of ik moet "commentaar" vragen om een weekend over te komen om te installeren. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...