Ga naar inhoud


waarom ik geen lid wordt van Joyne


D-box

Aanbevolen berichten

reageer op Edmund,

der is natuurlijk ook bij de afname van het backbone een verplichting een bepaald aantal zenders te verdelen, hoeveel was het 30?

maar je hebt wel gelijk qua behoefte en dekkingsgraad... dat was bij Premiere en Sky Germany reeds jaren beter geregeld

aangepast door Tonskidutch
bericht tussendoor

Rocket

Goldfrapp

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik herken het fenomeen dat mensen geen televisie meer nemen, maar ik zie dat vooral als een kwaliteitsprobleem: Te weinig waar voor het geld. Series als Doctor Who zijn ook onder de jeugd er populair, en die wijzen echt een lineaire uitzending bij een premiere niet af. Maar als het gaat om oude films met reclameblokken ertussen, wat het zakenmodel van veel Nederlandse zenders is, ja, op een bepaald moment valt de animo om daar voor te betalen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

3 minuten geleden zei Zuppelan:

Ik herken het fenomeen dat mensen geen televisie meer nemen, maar ik zie dat vooral als een kwaliteitsprobleem: Te weinig waar voor het geld. Series als Doctor Who zijn ook onder de jeugd er populair, en die wijzen echt een lineaire uitzending bij een premiere niet af. Maar als het gaat om oude films met reclameblokken ertussen, wat het zakenmodel van veel Nederlandse zenders is, ja, op een bepaald moment valt de animo om daar voor te betalen weg.

Het zakenmodel voor alle RTL, SBS en Fox TV is ouwe meuk herhalen. Zo oud dat vierkant beeld weer de standaard wordt. Het verbaast mij werkelijk dat dit nog zoveel aftrek vindt. Het is een grote herhaalmeuk op teveel zenders. Rond middernacht op driekwart van de zenders al Astro tv dames pffff

 

Voor het peperdure Disney: een paar series continue herhalen. Wat een waardeloze zender is dat zeg!

Link naar reactie
Delen op andere sites

39 minuten geleden zei Zuppelan:

Ik herken het fenomeen dat mensen geen televisie meer nemen, maar ik zie dat vooral als een kwaliteitsprobleem: Te weinig waar voor het geld. Series als Doctor Who zijn ook onder de jeugd er populair, en die wijzen echt een lineaire uitzending bij een premiere niet af. Maar als het gaat om oude films met reclameblokken ertussen, wat het zakenmodel van veel Nederlandse zenders is, ja, op een bepaald moment valt de animo om daar voor te betalen weg.

Dit is een heel andere discussie.

 

Ik denk dat lineair heeft afgedaan ongeacht hoe goed het aanbod is. Met de komst van breedband internet is het gehele speelveld voor goed gewijzigd. Iedereen kan nu content provider worden ( en hier zelfs stevig mee verdienen)  en de jonge generaties, groot geworden met tablets, bepalen zelf wanneer ze wat gaan kijken. Je ziet dat veel oude media kanalen het moeilijk hebben. Maar dit alles is een beetje een open deur, er zijn krantenartikelen (nog zo"n tak die het moeilijk heeft hierdoor) vol overgeschreven. Maar het is ook van dicht bij te observeren hoe snel dit gaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat probleem is niet exclusief een Joyne probleem.

 

Terug naar het onderwerp, waarom je geen klant wilt worden van Joyne.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uur geleden zei Tonskidutch:

kabeltje wat jij voor probleem hebt met 9 Oost weet ik niet, hij stond er zo op m'n T55

 

Als je een T55 hebt, ja.

Ik heb een Triax 78 cm, met 4 LNB's (13,19.2,23.5 en 28.2).  Die 9E erbij prikken kan misschien, maar gaat zeer moeilijk zijn.

En ik wil echt 28.2E niet missen.

 

Daarom, komt Joyne is eerste instantie zeker niet in aanmerking.

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Toch zou dat voor  de meeste mensen geen onoverkomelijke hindernis moeten zijn: Als je over wilt dan is een T55 of een 2e schoteltje zo gekocht. De prijs daarvan gaat niemand aan onderdoor. Het gaat er mijns inziens om dat de overige argumenten sterk genoeg moeten zijn voor een keus voor Joyne. Zijn die sterk genoeg, dan is de installatie om 9 oost gecombineerd met 13, 19 en 28 oost te combineren echt wel te bouwen.

aangepast door Zuppelan
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor de reguliere bezoeker van dit forum geen probleem, maar voor de doorsnee tv kijker?

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan wel zo zijn, maar dan moet ik ook de WAG zover krijgen om een tweede teljoor tegen de gevel te hangen. Of de investering te doen om een T55 aan te schaffen.

En trouwens, de andere elementen zijn zodanig dat ik echt niet sta te springen.  (Mager aanbod, tegen een redelijk hoge prijs)

 

Willy

 

 

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 24-8-2017 om 13:52 zei sattv4iedereen:

Een uitgekleed pakket kan, zolang joyne geen 100.000 klanten heeft.

nu zouden ze bvb een pakket kunnen brengen,met vrt,npo en bvb de regio carousellen, voor een aanlokkelijke prijs. Maar zolang die regelgeving niet wordt opgeheven, kan joyne dit pakket niet meer aanbieden als klant 100.001 zich aanbied.

iedereen of veel zit te roepen op een losse kaart. Ik denk dat het een illusie zou zijn, dat die zou werken in een softcaam, want dan hebben ze direct weer die vervelende cs maffia last erbij. Ik heb geen glazen bol, maar mocht joyne, een kaart uitbrengen, dan zal die hoogstwaarschijnlijk enkel werken met hun module. Nagra,nds en andere gepairde kaarten werken ook niet via een softcam en bij bepaalde losse kaarten is het om de zoveel tijd nodig de configs aan te passen, maar dat hoort dan meer bij de hobby.

 

Is het bekend hoeveel leden CanalDigitaal momenteel telt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 uur geleden zei Zuppelan:

Wat mij betreft is bestaansrecht een uiterst belangrijke kwestie in deze discussie: Velen hier zien Joyne graag commercieel slagen. Het risico is reëel dat de campermarkt te klein is om een aanbieder in leven te houden.

 

Waarom spreekt iedereen steeds over "de campermarkt"? Ik heb hier zelf in hartje Nijmegen een hele tijd met een CanalDigitaal kaart gekeken, daar gebruikten we alleen de Duitse zenders en de Duits- en Engelstalige nieuwszenders op 19,2 Oost bij en dat was voor ons meer dan voldoende.

 

Vanwege de internet snelheid zijn we uiteindelijk op Ziggo-kabel overgestapt maar als het alleen om TV ging was bovenstaande configuratie meer dan voldoende geweest. En aangezien er toch nog een fors aantal mensen op het platteland woont, in boerderijen of kleine gehuchten waar geen kabel ligt en geen snelle internet aanwezig is vind ik het nogal vreemd dat iedereen het maar over die campermarkt blijft hebben.

 

Maar ja, gaat het over vakantiereisjes dan voldoet BVN mij voor alles wat met Nederland te maken heeft en hebben we het uitgebreide publieke netwerk van de Duitsers om alles wat we verder aan informatie en entertainment willen zien zonder dat we aan enigerlei abonnement en bijbehorende kosten verbonden zijn. Natuurlijk zou het prettiger zijn om voor een paar centen de drie NPO en de drie VRT zenders erbij te hebben maar als dat niet kan, so what? Je gaat verdorie toch niet op vakantie om de hele tijd kassie te kijken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

6 uur geleden zei Zuppelan:

Ik herken het fenomeen dat mensen geen televisie meer nemen, maar ik zie dat vooral als een kwaliteitsprobleem: Te weinig waar voor het geld. Series als Doctor Who zijn ook onder de jeugd er populair, en die wijzen echt een lineaire uitzending bij een premiere niet af. Maar als het gaat om oude films met reclameblokken ertussen, wat het zakenmodel van veel Nederlandse zenders is, ja, op een bepaald moment valt de animo om daar voor te betalen weg.

 

Is dat ergens niet een beetje tegenstrijdig? Ik hoor die verhalen ook, met name over het feit dat kindertjes liever naar youtube filmpjes kijken met hun i-phone, maar als dat werkelijk zo'n issue is waarom lopen de mensen de winkels plat om de mooiste en grootste vaak peperdure beeldschermen ten kopen? En geven ze zelfs een hoop extra uit voor UHD ofte wel 4K schermen terwijl er geen enkele normale zender is die je in die norm kunt ontvangen? Misschien dat we ons te zeer laten beïnvloeden door "wat de jeugd vindt". Dat ze dat nu doen zegt nog helemaal niets over hoe ze zich gaan gedragen als ze wat volwassener zijn en als ouders van kindertjes in een gezin gaan functioneren. In mijn tijd had je ook zat jongeren die niet eens een TV in huis wilden hebben en houten kistjes als meubilair in hun studentenkamer veel hipper vonden dan gewone meubels. Als je jong bent wil je je afzetten en anders zijn, als je later wat volwassener bent wil je vaak met je vrouw en kinderen op de bank zitten om samen naar iets leuks op tv te kijken. Kan een enkele keer natuurlijk iets op Youtube zijn maar doorgaans zijn het soort dingen waar je dagelijks met het hele gezin naar kijkt toch van andere oorsprong.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op 22-8-2017 om 07:38 zei Eduard07:

 

Dat argument ben ik nog nergens tegengekomen. 

Het staat er dan niet letterlijk, maar afhankelijk welk abo je neemt zitten er toch steeds 1 of meerdere schone belekenskanalen bij.

Iemand soms een mount voor een Channelmaster 120 op overschot.

Ik wil namelijk mijn voordien beweegbare 120 channelmaster vast opstellen.

Om zowel qua uitzicht, maar ook qua gewicht niet met die beweegbare dingen te zitten, dus op zoek naar een mount.

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur geleden zei T90user:

 

Is dat ergens niet een beetje tegenstrijdig? Ik hoor die verhalen ook, met name over het feit dat kindertjes liever naar youtube filmpjes kijken met hun i-phone, maar als dat werkelijk zo'n issue is waarom lopen de mensen de winkels plat om de mooiste en grootste vaak peperdure beeldschermen ten kopen? En geven ze zelfs een hoop extra uit voor UHD ofte wel 4K schermen terwijl er geen enkele normale zender is die je in die norm kunt ontvangen? Misschien dat we ons te zeer laten beïnvloeden door "wat de jeugd vindt". Dat ze dat nu doen zegt nog helemaal niets over hoe ze zich gaan gedragen als ze wat volwassener zijn en als ouders van kindertjes in een gezin gaan functioneren. In mijn tijd had je ook zat jongeren die niet eens een TV in huis wilden hebben en houten kistjes als meubilair in hun studentenkamer veel hipper vonden dan gewone meubels. Als je jong bent wil je je afzetten en anders zijn, als je later wat volwassener bent wil je vaak met je vrouw en kinderen op de bank zitten om samen naar iets leuks op tv te kijken. Kan een enkele keer natuurlijk iets op Youtube zijn maar doorgaans zijn het soort dingen waar je dagelijks met het hele gezin naar kijkt toch van andere oorsprong.

Mensen zijn kudde dieren en daar speelt de Marketing heftig op in, en zo kopen ze bijna allemaal hetzelfde, en nu moet je zeker een UHD 4K televisie hebben volgens hun normen, dus gaan ze daar maar om.

En de jeugd is het meest beïnvloedbaar, daar mikken ze in hoofdzaak op.

En zo worden heel wat zaken aangeschaft die ze eigenlijk niet nodig hebben of terdege gaan gebruiken, welkom in de consumptie maatschappij gedirigeerd door enkele multinationals.

En meestal staat enkel de prijs in het groot vermeld hoeveel het je per maand gaat kosten.

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...