bccrew Geplaatst: 31 juli 2017 Geplaatst: 31 juli 2017 Beste Sat4All leden, In het verleden liet ik mijn schotel altijd uitrichten door een bevriende hobbyist maar deze is jammer genoeg recent overleden. Ik heb momenteel een Triax 64cm schotel met een DUO LNB uitgericht op 19.2° ASTRA. Volgens dishpointer zou de evelatiehoek 29.7° moeten bedragen voor het juist aflijnen van mijn schotel op mijn locatie in België. Ik denk dat het nu eerder zo'n 29.2° is op de schotel. Om de schotel te kunnen uitlijnen op 23.5° dien ik de schotel dus een beetje naar links te draaien en de beugel achteraan een beetje aanpassen. Voor Astra 23.5° zegt dishpointer dat de elevatiehoek zo'n 28.6° zou moeten zijn. Dien ik nu ook hier de afwijking die ik nu heb (ongeveer 0.5°) in rekening te brengen en de schotel dus afstellen op 28.1°?
Sprietje Geplaatst: 31 juli 2017 Geplaatst: 31 juli 2017 (aangepast) De elevatie die Dishpointer aan geeft is goed maar als de mast een paar tiende graad schuin staat, heb je al een afwijking. Bovendien kan een afwijking van een paar tiende graad ook in de schotel zitten.Ja en met die afwijking moet je ook rekening houden als je hem op de Astra 23,5 gaat afstellen. Op een Triax 64 moet de duo-lnb of triple-lnb altijd zo dicht mogelijk naar de schotel toe gezet worden om optimale ontvangst te hebben. 31 juli 2017 aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen