stelt572 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Wat ik ook probeer krijg de switch(unc) niet werkend,wel beeld zonder va een switch spaun sar 411 wsg,inverto extend quad met ingb switch,wil dmv de sur 420 4 extra uitgangen creeren. gedaan 2 tuners geprobeerd,andere kabel,div instellingen,teruggeweest naar leverancier werkte daar ok,thuis ook ok,daarna deed i het niet meer, het lijkt erop dat de switch is om geschakeld,daarna op geen 1 uitgang beeld.
Moderator ceesv Geplaatst: 2 augustus 2017 Moderator Geplaatst: 2 augustus 2017 Een Spaun heeft slechts 1 uitgang, waarop je een tuner kunt aansluiten. De switch heeft wel 4 ingangen waar je 4 verschillende LNB's op kunt aansluiten Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
stelt572 Geplaatst: 2 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2017 opstelling vu duo 2,solo 2,wafe t90,open pli,4*spaun sar 411,4tuners op 4 satellieten via de switch werkend. wil op 1 tuner dmv de sur 4 20 wsg (uncommitted) switch 4 uitgangen creeren,1 uitgang voor de 4 satelieten via de swich sar 411 wsg en nog 1 via de emp switch die ik nog had liggen.dus zo heb ik 4 opties om nog een lmb aan te sluiten. Alleen doet de switch het niet meer,als ik hem aansluit met een korte kabel achter de tuner dan naar de scotel met de 4 lmb zou ik zonder iets in te stellen beeld moeten krijgen op aansluiting 1 van de sur 420 wsg,heeft zo gewrkt alleen de switch is op de 1 of andere manier omgeschakeld.
stelt572 Geplaatst: 2 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2017 ff over de uitgangen moeten in gangen zijn
Sprietje Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Eerlijk gezegd snap ik er nog niets van.Kun je niet even een tekeningetje maken en dat inscannen?Geeft ook even aan om welke EMP-switch het gaat.Wat ik uit het verhaal op maak is dat je 2 ontvangers hebt.Met 1 disecq-switch kun je maar signaal naar 1 ontvanger brengen.Wil je op 2 ontvangers signaal hebben, dan zul je lnb's met 2 aansluitingen moeten hebben en ook 2 diseqc-switches moeten gebruiken.
a33 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 (aangepast) ,als ik hem aansluit met een korte kabel achter de tuner dan naar de scotel met de 4 lmb zou ik zonder iets in te stellen beeld moeten krijgen op aansluiting 1 van de sur 420 wsg, Heb je voor het aansluiten wel de spanning van je ontvanger afgehaald? Anders is je LNBspanning wellicht in de kortsluitbeveiliging gesprongen, bij het los of vast schroeven van een F-connector. Verder snap ik ook niet veel van hoe je het hebt/had, en hoe je het wilt. Een tekeningetje kan inderdaad helpen! En had je ook de diseqc instellingen in je ontvanger al aangepast? Daar lees ik niks over in je posts. groet, A33 2 augustus 2017 aangepast door a33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
stelt572 Geplaatst: 2 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2017 1 tuner krijgt beeld van 1uitgang van elke quad lmb voor de astra posities + hotbird via de spaun switch sar 411 wsg. hiervoor wil ik een uncommitted switch(spaun sur 420 wsg)plaatsen die kan schakelen tussen deze ingang DE ASTRA sat met DE HOTBIRD,of (om mee te beginnen )1 ingang van de emp switch ,hier op kan ik dan 4 lmb s aansluiten. Ik heb elke keer de tuner uitgezet als ik iets veranderd heb. de spaun sur 420 heeft 3 modus .mode 1 ingang 2 schakeld de groepen 1/2 of 3/4,ingang 1 schakeld dan tussen de ingang van de betreffende groep. Hoe moet ik in open pli de instellingen zetten in geavanceerd
a33 Geplaatst: 2 augustus 2017 Geplaatst: 2 augustus 2017 Okee, je plaatje maakt duidelijk wat je wilt. Je krijgt er zo dus niet vier lnb-posities bij (wat je schreef), maar zes! Op de twee vrije plaatsen van de SUR420 kan je immers ook gewoon LNBs aansluiten. Op welke mode heb je je SUR420 geschakeld? Mode 1? Heb je in je ontvanger al gevonden waar je de (uncommitted) diseqc 1.1 commando's kunt opgeven? Bij veel ontvangers moet je daarvoor de 'advanced' modus kiezen. Hoe heb je daarin nu de commando's van de 8 LNBs voor diseqc 1.0 en diseqc 1.1 staan? Heb je echt op geen enkele LNB signaal, als ik je goed begrepen heb? Groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
stelt572 Geplaatst: 2 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 2 augustus 2017 wat ik ook probeer ik krijg geen signaal,ik weet waar ik alles in moet vullen maar weet niet zeker wat de instellingen precies moeten zijn. toen ik terug ben geweest met de switch bij de leverancier,heet die m aan zijn opstelling gehangen ,toen deed ie het gelijk. mode 1 is de instelling op de switch,volgens het schema is ingang 1 ,dus verbonden met de uitgang dus zou ik beeld moeten krijgen als ik m aansluit zonder iets te veranderen aan de instelling. dit was dus gelukt ,totdat ik de kabel op ingang 2 heb gemonteerd,nu krijg ik nergens meer beeld,ook niet als ik alle ingangen afga. volgens de papieren schakeld in mode 1 ingang 1 de groepen en 2 de desbetreffende ingang van de geschakelde groep,dit snap ik nog niet helemaal. ik vermoed doordat ik de kabel gewisseld heb van ingang 1 naar ingang 2 de switch geschakeld heeft,alleen zou ik op 1 van de 4 ingangen dus een signaal moeten krijgen. of ik heb niet genoeg stuurstroom of ik niet de juiste instellingen gedaan of de switch werkt niet samen met de vu tuners. ook heeft de leverancier met spaun gebeld en die zegt dat de switch eigenlijk niet geschikt is. ik heb deze gekocht omdat bij de transponder word gezegd dat spaun een goed merk is. het gekke is dat de oude 8/1 switch van emp ook niet werkt,getest op de installatie van de leverancier werk hij wel. als ik de kabel loshaal van de switch meet ik geen voltage,maar heb wel beeld als ik de oude situatie aansluit.
stelt572 Geplaatst: 3 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2017 Na veel getest kabels etc,kom ik tot de ontdekking dat notabene de spaun sar 411 wsg niet samenwerkt met de sur 420 wsg. goede oude emp switch gemonteerd ipv de 411 en gelijk signaal. Blijkbaar reageert hij niet op de committed signalen.schakelvolgorde veranderen haalde ook niets uit.
stelt572 Geplaatst: 3 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 3 augustus 2017 Nog even een opmerking,blijkbaar zit het m in het feit dat het signaal terug gekoppeld word disqc 2.0 ,dit werkt waarschijnlijk niet. Het werkt wel als je er geen uncommitted switch voor hebt zitten.
a33 Geplaatst: 3 augustus 2017 Geplaatst: 3 augustus 2017 Diseqc 2.x is downwards compatible met 1.x, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Heb je 'Diseqc Repeat' en 'Repeat Sequence' AAN? Bij problemen tijdens het testen is dat soms aan te bevelen. het gekke is dat de oude 8/1 switch van emp ook niet werkt,getest op de installatie van de leverancier werk hij wel. Omdat je dit nu ook had, zit ik ook nog te denken aan de mogelijkheid dat er misschien een kabeltje dat je gebruikt defekt is. Heb je dat getest? groet, A33 Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.
trust Geplaatst: 4 augustus 2017 Geplaatst: 4 augustus 2017 Diseqc 2.x is downwards compatible met 1.x, dus daar zou het niet aan mogen liggen. Heb je 'Diseqc Repeat' en 'Repeat Sequence' AAN? Bij problemen tijdens het testen is dat soms aan te bevelen. Omdat je dit nu ook had, zit ik ook nog te denken aan de mogelijkheid dat er misschien een kabeltje dat je gebruikt defekt is. Heb je dat getest? groet, A33 Steekt de binnen ader van de coaxkabel soms niet ver genoeg uit ? Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
stelt572 Geplaatst: 5 augustus 2017 Auteur Geplaatst: 5 augustus 2017 de spaun switch 411 werkt niet samen met de switch sur 420 ,ook heb ik repeat geprobeerd geen resultaat met de emp switch ipv de 411ertussen perfect. Ook de problemen met de melding geen signaal af en toe zijn weg,dit is als ik alleen de 411 gebruik. kabels zijn allemaal goed.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen