Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Mijn ouders hebben een LG WD14352 wasmachine en sinds een paar dagen pompt hij het water niet meer weg op het hoofdprogramma. Het hele programma loopt hij door, maar op het moment van pompen krijgen ze error 0E . Als de machine op centrifugeren wordt gezet werkt de pomp prima, ook als de machine op het eco programma wordt gebruikt..

Dus het lijkt op een sensor o.i.d., want als het een pomp / filter probleem zou wezen dan zou hij nooit werken..

Heeft iemand een service manual beschikbaar, of weet misschien iemand wat het probleem kan wezen...?

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst: (aangepast)

Mijn ouders hebben een AEG en die had ook zulks gedrag. Probleem was toch de pomp, omdat die niet altijd snel genoeg het water weg kreeg (soms geen problemen, maar vaker wel dan niet). Weet je zeker dat er ook niks in het filter zit?

Als je echt ervan overtuigd bent dat het niet de pomp is, kan het ook de ‘druksensor’ zijn. Heeft te maken met dat het water de lucht lichtjes in elkaar drukt o.i.d., maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dat het is, omdat hij de rest van het programma wel goed door loopt en als het die sensor zou zijn, zou hij waarschijnlijk ook klagen bij het water naar binnen laten en niet alleen bij het wegpompen van het afvalwater.

Heel misschien kan dit je verder helpen als dat nog niet is nagekeken: “OE error code indicates that the washer is unable to drain the water it used during the wash cycle. OE can be triggered by a kinked drain hose or a clogged drain pump filter.”, http://www.lg.com/us/support/product-help/CT10000010-1337714738535-oe

aangepast door drMacFaulty

- ODROID-XU4 Server (TVHeadend v4.2.x (daily stable build), 4x Technisat SkyStar USB HD, Debian Jessie).

- FRITZ!Box (freetz) (OSCam v1.20-unstable latest met Argolis TripleReader+ voor uitgifte aan ODROID).

- Raspberry Pi 2B Client achter LCD TV (LibreElec v8.x, Kodi 17.x), iDevices (TvhClient App).

-- Triax 64cm, CanalDigitaal Quad Triple LNB, kabellengte 45m.

Geplaatst:

Pomp is schoon. Ik laat morgen de slang even "doorprikken" met een trekveer...

Bedankt zover!

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...