Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Hallo,
Na een update krijg ik enkel DVB-S2 en vind mijn normale zenders van TV-Vlaanderen niet meer. 
Wat moet ik doen om DVB-S2 te verwijderen?
Ik heb enkel een schotelverbinding.
Met dank.

• Moderator
Geplaatst:

Ik zou DVB-S2 maar laten staan wanneer je de zenders van TVV wilt ontvangen.

Die zijn immers in DVB-S2 gemoduleerd.

Verder zal je wat meer informatie moeten geven, wil je tips krijgen van ons, die je verder helpen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Heb een update gedaan en daarna had ik geen beeld of geluid meer.
De radiozenders werken wel normaal.
Als ik schakel tussen radio en TV zie ik een zwart scherm met onderaan
de gegevens van de zender.

post-108800-0-90674200-1501765728_thumb.jpg

post-108800-0-95891400-1501765741_thumb.jpg

Geplaatst:

Ondertussen al iets verder.
De vrije zenders werken wel, dus ligt het probleem bij TVV.
Als ik de kaart in een M7 ontvanger gebruik, heb  ik wel alle zenders.
Dus moet er een conflict zijn tussen de update van mijn VU+ solo2
en TVV. Indien iemand de oplossing weet, graag advies. Bedankt.

Geplaatst:

softcam gestart ?

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

• Moderator
Geplaatst:

Kijk ondertussen wordt het probleem duidelijk, zoals hierboven opgemerkt, zal het probleem gezocht moeten worden in de softcam welke of niet geïnstalleerd is of niet gestart is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ik vraag me af wat de reden was om te updaten ? Normaal als iets goed werkt dan doe je geen 'update', zeker niet als er ook nog een waarschuwing in beeld komt dat er bij updaten van alles mis kan gaan. Dus dan blijft alleen over dat het updaten een reden heeft. Dan heb je dus op de OpenPLI website gelezen dat er in die update iets in zit wat voor jouw situatie een verbetering is en dan dan heb je dus ook gelezen dat na updaten de softcam niet meer geselecteerd staat en dat je die na het updaten handmatig in het menu zelf weer moet aanzetten.

Geplaatst:

de eeuwige fout is updaten als je de basiskennis niet of onvoldoende hebt.Maar daarom is dit forum er : om te helpen bij dingen die zelfs een doorwinterde kenner wel eens over het hoofd ziet en als vanzelfsprekend beschouwd.

Zelf ondervonden toen plots samba niet meer standaard aanstond op een update en de box niet meer bereikbaar was vanop de PC. Al doende leert men en een domme vraag bestaat niet.Je kan er wel een dom antwoord op krijgen  :) :) :)

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Ik date een linux ontvanger maar op als er iets niet meer functioneert.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

Ja, dat heb ik tot mijn scha en schande nu ook ondervonden.
Maar daarmee is mijn probleem niet opgelost.
Kan iemand mij uitleggen  hoe ik die softcam kan installeren en/of aanzetten?

Bij: Instellingen - Softcam / CI zie ik Select Softcam en kan dan kiezen uit 
CCcam 221 of CCcam of None en daaronder Restart Softcam.
Als ik dat doe krijg ik: Common Interface slot 1.
Voor de rest gebeurt er nog altijd niets.

Geplaatst:

kaartje met chip naar beneden in lezer gestoken ? Na restart moet je ook effektief de cam bovenaan in beeld zien evrschijnen.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...