druup Geplaatst: 21 oktober 2002 Geplaatst: 21 oktober 2002 Ja alweer dat zelfde probleem... heb al in de historie zitten spitten maar kom er niet uit! Heb mijn Funke 99cm op de rechterkop (gezien van achter de LNB kijkend in de schotel) van mijn Humax monoblock in de houder uit gericht op Hotbird 13gr. Ben begonnen met een elevatie van 30gr toen horizontaal het sterkste signaal opgezocht en bleek dat wanneer ik de schotel zo'n 2 graden liet zakken dus zo'n elevatie van 28gr het beste signaal had 92% sterkte en 100% kwaliteit. Hierna heb ik mijn Topfield 4000 naar de Astra laten schakelen en heb ik de linker knop iets omhoog gedraaid maar dat gaf maar een zeer beperkte ontvangst op de astra (alleen RTL4+5 kwamen door met zo'n 70% sterkte en 30% kwaliteit). Wanneer ik 'm dan weer iets bijregel voor de Astra dan wordt de Hotbird shit???????? Hoe kritisch is dit allen het lijkt mij dat je met een 100cm schotel toch wel wat marges moet hebben! De Diseqc werkt trouwens gewoon goed het zit 'm dus puur in het afstellen van de schotel. VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Gerdy Geplaatst: 21 oktober 2002 Geplaatst: 21 oktober 2002 "het zit 'm dus puur in het afstellen van de schotel" Inderdaad: je zegt het zelf! Je moet dus een compromis gaan zoeken tussen de 2 en tevreden zijn als je alle zenders op beide satellieten kunt ontvangen spijts het feit dat je niet overal 100% hebt (want dit hoeft ook niet). En de monobloc wat draaien voor Astra, OK, maar TE is altijd te veel.... Zoek eerst de beste stand tussen de 2 satellieten met de monobloc horizontaal en kijk dan pas of de monobloc iets hellen nog een beter resultaat kan geven. Gerdy
druup Geplaatst: 22 oktober 2002 Auteur Geplaatst: 22 oktober 2002 Na opnieuw wat heen en weer gedraai te hebben en de LNB inderdaad gewoon horizontaal laten staan (in tegenstelling tot een posting op Sat4all uit het verleden) heb ik toch een mooi compromis kunnen vinden die perfect werkt! Thanx VU+ DUO (VTi 5.1.0)DM500HD (Openpli)Maximum E85 met | 28,2E | 23,5E | 19,2E | 13,0E |
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen