Ga naar inhoud


Fax gebruik in opmars. Door fraude via email?


sattv4iedereen

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik moet regelmatig belangrijke documenten, of waar gevoelige informatie opstaat, naar verzekeraars, advocaten e.d., overmaken.

Ik ondervind dat ze dit meer en meer vragen per fax te sturen ipv in te scannen en te mailen.

Als ik vraag waarom, krijg ik veel antwoord, teveel fraude via email, en door veel phisssing mails en etc.

Omgekeerd komt ook al voor dat ze het liever faxen dan mailen.

Zo zie je maar dat je oude techniek niet te snel mag weggooien.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gewone documenten ja.

Maar documenten met gevoelige informatie en vooral als het dan ook nog eens over financiële zaken gaat, hebben ze liever per fax.

In België toch.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren in een bedrijf samengewerkt met 16 advocatenkantoren over heel België, duizenden dossiers doorsturen (gebeurde wel met de gewone post), duizenden besluiten analyseren en honderden vonnissen en arresten (tot en met Cassatie als het moest) ontvangen en lezen. Toen de mail zijn intrede deed, stapten ze allen zonder  bezwaar systematisch over, ondanks het feit dat  we zelfs onderling verbonden waren met een databank.

Tekst kan je nog faxen, maar probeer dat maar eens met een foto-reportage. Faxen hebben totaal geen grijswaarden, om nog niet te spreken van kleur. Bovendien levert een fax je kilo's papier op. En als dat ding dan 's nachts in alarm gaat, is de helft misschien niet toegekomen en kan je beginnen bellen om zeker te zijn dat je alles ontvangen hebt.

In een Word-document (als bijlage) is elektronische tekstverwerking mogelijk en je kan dit nadien nog perfect terugsturen.

De tijd van de fax, die ongetwijfeld ook zijn verdiensten heeft gehad, is gelukkig voorbij !

 

Je communicatie-middelen moeten natuurlijk wel degelijk beveiligd zijn : phishing mails kregen geen kans, bijlagen met een bepaalde extensie werden er automatisch afgeknipt en zelfs foto's met teveel van dezelfde bepaalde kleuren liepen ook niet binnen.

 

Bovendien denk ik dat phishing en dergelijke een verschijnsel van deze tijd is. Mochten er geen mails bestaan hebben, dan waren er ondertussen misschien wel phishing-faxen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

zo is dat Coliseo,

en een kolder topic m.b.t. stelling dat faxen in opmars is

ik heb niet eens een koperlijn voor een 1 op 1 verbinding

- dus mijn fax optie gaat via via langs allerlei servers waar manipulatie mogelijk is

- dus de facsimile is je enigste verblekende bewijs op papier (kijk maar eens in het archief hoe goed ze er niet meer uit zien)

- en de kopie van een facsimile is niet rechtsgeldig

 

stel opkopers met oude fax apparatuur die weer fake news in de media plaatsen

Tears Of Hope

Al Di Meola

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bij ons gebruikt alleen een van de banken nog de fax, verder gaat alles via e-mail.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik nog steeds de telex.
Die houdt tenminste iedereen wakker.

 

Maar omdat bijna niemand die meer heeft fax ik brieven waarvan een een ontvangstbevestiging wil hebben zonder de kosten voor een aangetekende brief.

Bovendien kun je met een fax vaak nog wel een termijn halen, want verzend- en ontvangsttijdstip staan vast.

aangepast door Prawo
Kijken doe ik vooral FTA via een smart TV met DVB-S2/T2 tuner en FTV: Skylink, Tivúsat, Fransat en Zwitserse omroep (met CI+ module Viaccess-Orca) + Zweedse tv.
Het signaal gaat via een Hirschmann multiswitch CKR 9800 ND en aangesloten draaibare Channel Master 100 cm met Inverto Black Ultra en (voor Hotbird) een vaste Visiosat 80 cm met een ook een Inverto Black Ultra.
 
Link naar reactie
Delen op andere sites

Prawo het begint langzamerhand(gezien al je postings) dat je in 2017 terecht komt in plaats van in het verleden te blijven hangen. Dit werkt prima met muziek, maar met de vooruitgang in technologie niet. Je ziet snel genoeg of een email betrouwbaar is of niet. Zodra er maar 1% niet klopt in de email voor je neus kun je dat in twijfel trekken en naar je spam deponeren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een ding heeft hij wel een beetje gelijk een bijlage succesvol versturen wordt een steeds grotere uitdaging, het is niet vanzelfsprekend dat een bijlage succesvol door alle spamfilters komt, een pdf'je is ook al geen vanzelfsprekendheid meer, dat die er doorheen komt, steeds vaker ervaar ik de steeds verder toenemende beperkingen om bijlages te kunnen versturen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...