Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Goedemorgen allen

Er is mij gister iets overkomen met 1 van mijn boxen waar ik niet uitkom.

een week geleden heb ik een vu  zero gekocht waar ik open pli op wilde zetten.

Box aangesloten met hdmi dvi kabel aangezien dit een ouwe phillips tv betreft die alleen maar een dvi aansluiting heet en een scart (HD ready dus)

Annyway zero opgestart eerst met fabrieksimage om te kijken op alles werkt ging prima.

Toen box achterop uitgeschakeld stick erin en open pli 4.0 flashen ging ook prima en starte netjes op de zero.

Nu probeerde ik gister mijn solo 2 te flashen waar open pli 4.0 op stond en ik wilde weer terug met deze box naar VTI 11

Dus ook deze box op die zelfde tv aangesloten met een dvi hdmi kabel en na box in schakelen zie ik  een splash logo van VTI vrij snel hierna krijg ik melding  niet ondersteund signaal en beeld blijft zwart.

Iemand enig idee wat hier  is gaat want ik begrijp het niet meer zero zonder problemen en vu solo 2 doet moeilijk op deze tv

Ben zeer benieuwd

Greetz

Geplaatst: (aangepast)

Als de solo 2 dezelfde uitgangen heeft dan zijn voorganger, gebruik de tulppluggen van de ontvanger, en sluit die aan op de scart van de tv. Respecteer de kleuren, en je hebt grote kans, dat als je,je tv op scart zet het beeld van vti zal zien.

Ja, stel dan de resolutie in op hd ready 720i, en het zou terug moeten werken.

Heeft die een scart uitgang, gebruik dan zo'n kabel ipv die tulppluggen.

aangepast door sattv4iedereen

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Geplaatst:

vriendje stokvis,

het VTI image kun je van de website dowloaden en nadat het al enkele maanden in gebruik is zijn er tussentijds al heel veel updates en dus ook bugfixes uitgekomen

zie deze aankondigingen klik

zonder deze updates kan het zijn dat bij bepaalde resoluties iets net niet past betreffende de default skin (hetgeen wij met normale HDMI tv's niet zullen merken)

de twee bevelen of commando's die hier in code staat, tik je gewoon in het telnet venster (bij DCC_E2.exe is dat poepje simpel)

opkg update
opkg upgrade

tussen beide regels geef je een enter natuurlijk op je toetsenbord

daarmee kun je het image op de actuele stand brengen m.b.t. de verbeteringen

dat is betreffende VTI 11.x

betreffende Openpli kan het zijn dat daar een lage resolutie standaard ingesteld is

als het te lastig wordt richt de box dan in op een wel normale HDMI-TV en pas de resolutie voor je van TV gaat wisselen aan

dan moet de SOLO2 aangesloten op de oude TV met DVI beeld laten zien

Second Life

Mungo Parker

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...